Vitamina B1. Ce trebuie sa stii despre „vitamina antistres”

Vitamina B1. Ce trebuie sa stii despre "vitamina antistres"

Vitamina B1. Dupa cum afirma Lwoff Schopfer, inca din anul 1964, vitaminele sunt esentiale tuturor speciilor. De exemplu, complexul de vitamine B cuprinde 8 vitamine hidrosolubile (se elimina rapid in sange si urina, facand necesara inlocuirea lor permanenta) care nu actioneaza independent, ci in relatie cu celelalte vitamine ale complexului si care au efecte benefice asupra nervilor, muschilor, aparatului digestiv, pielii, parului, ochilor, cavitatii bucale si ficatului.  

Ce trebuie sa stii despre vitamina B1

Astazi vom discuta despre Vitamina B1 (tiamina). Tiamina, prima vitamina B descoperita, este solicitata de catre organism pentru a folosi in mod corespunzator carbohidratii in procesul de transformare in glucoza si ulterior in producerea de energie. Numita uneori si „vitamina antistres”, aceasta are rol in functionarea sistemului nervos, a conexiunilor dintre nervi si muschi, dar si al muschilor in general, muschiul inimii si reduce durerile resimtite, fiind adesea folosita in tratarea zonei zoster. De asemenea, in anul 1921 s-a descoperit ca vitamina B1 ajuta la vindecarea anemiei pernicioase (boala Beri-Beri – o maladie alimentara carentiala), prin administrarea taratelor de orez, care contin 2.75 mg de Vitamina B1 sau tiamina, pe suta de grame.

Potrivit specialistilor, aceasta vitamina se regaseste in cantitati mici in aproape orice aliment. Totusi, se estimeaza ca 20% din populatie sufera de un deficit al acestei vitamine, iar motivul este ca aceasta este distrusa in produsele alimentare prin procesare.

Vitamina B1 mai este numita si vitamina performanţei intelectuale, iar in lipsa ei, organismul nu performeaza la capacitatea maxima si astfel apar senzatii de anxietate, stari depresive, mancat compulsiv si chiar tulburari de somn. De asemenea, starile de confuzie si circulatia sangvina deficitara apar tot din lipsa vitaminei B1.

Specialistii recomanda un consum de 0,6 mg vitamina la 1000 de calorii, ratia tiaminei fiind dependenta de consumul de calorii, deci de activitati si stil de viata. Aceasta recomandare fiind potrivita persoanelor cu activitate psihica si fizica moderata.

Surse naturale de vitamina B1

Alimentele care contin vitamina B1 sunt: drojdia de bere, mazarea, fasolea, spanacul, sparanghelul, fisticul, soia, cerealele (germeni de grau, tarate de grau, orez alb, orez brun), carnea de porc si pasare, pestele (pastrav), galbenusul de ou. Prepararea termica distruge insa aceasta vitamina, de aceea pentru a o asimilia se recomanda consumul cerealelor integrale, alune, legume crude etc.

Vezi si:

Vitamina F. Ce este si ce rol are pentru organismul nostru

Vitamina E ne apara de multe boli si de imbatranirea prematura

Vitamina D – De ce este atat de importanta in acest sezon

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...