Vitamina F. Ce este si ce rol are pentru organismul nostru

Vitamina F. Ce este si ce rol are pentru organismul nostru

Studiile arata ca acizi esentiali si vitamina F au fost descoperiti inca din anul 1923. In prezent, aceasta vitamina este mai putin cunoscuta, dar are numeroase beneficii pentru organismul nostru.

Vitamina F sau Omega 3 este o vitamina liposolubila constituita din acizii grasi acidul linoleic, linolenic si arahidonic, absortia acestora se face in intestin, acesti acizi sunt foarte usor oxidabili si activi numai in prezenta vitaminelor B6 si E.

Vitamina F mai este cunoscuta si sub denumirea de vitamina dermatitica, deoarece lipsa ei in organism duce la afectiuni dematologice (acnee, eczeme, excesul seboreic sau a altor afecțiuni dermatologice), dar si la aparitia matretii si caderea parului, tulburari hepatice si nervoase, disfunctii sexuale, diferite leziuni renale, tulburari digestive, oprirea cresterii, migrene, tulburarea ciclului menstrual, par carunt, varice etc.

Ce rol are vitamina F

Rolul acestei vitamine este de a facilita transportul si eficienta grasimilor in organism, constituind un factor de crestere si de sustinere a functiei antitoxice a ficatului. Totodata, vitamina dermatitica are rolul de a mentine permeabilitatea normala a membranelor celulare,  nu permite migratia bacteriilor intestinale producatoare de toxine, combate diferitele afectiuni cardiace, stimuleaza imunitatea si ajuta la scaderea greutatii corporale.

Dupa cum spuneam si mai sus, aceasta vitamina reprezinta o grupare de acizi mono si polinesaturați, care nu pot fi sintetizati in organism, acestia fiind obtinuti doar din anumite produse alimentare.

Surse naturale cu vitamina F

Acizi componenti ai vitaminei F se gasesc indeosebi in uleiul de floarea-soarelui presat la rece, ulei de masline, uleiul de porumb si de soia, in arahide si nuci, in semintele de dovleac (crude), alune, migdalele dulci, fructele de catina alba, in uleiul de ficat de peste, alge marine, angelica, semintele de canepa, coada calului, semintele de mac, spirulina, etc.

Pentru o functionare optima a organismului, specialistii recomanda ca acesti acizi sa reprezinte 1-2 % din consumul zilnic de calorii pentru un adult. Totusi, nu exista efecte secundare toxice din ingerarea excesiva a acestei vitamine.

Vezi si:

Vitamina E ne apara de multe boli si de imbatranirea prematura

Vitamina D – De ce este atat de importanta in acest sezon


Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...