Pepene rosu. Beneficii si atentionari

pepene rosu

Pepenele rosu (verde) este un cocktail de apa si zaharuri naturale, cu un gust dulce si plin de substante miraculoase, cum ar fi anumite enzime, acizi organici sau licopenul, o substanta cu efect antioxidant, antitumoral si reglator imunitar. Totusi, chiar daca pepenele rosu este un aliment sanatos, trebuie sa tinem cont si de cateva atentionari atunci cand il consumam.

Ce contine pepenele rosu:

Pepenele rosu contine 95% apa, fiind unul dintre putinele fructe care se poate “bucura” de o asemenea proportie (alaturi de pepenele galben, castraveti).

Alaturi de rosii, pepenele rosu se afla pe lista celor mai importante surse alimentare de licopen, un fitonutrient carotenoid care imbunatateste activitatea cardiovasculara si osoasa. De asemenea, in compozitia pepenelui rosu se regasesc si: protide, 1% acizi organici, 3-5% hidrati de carbon, vitamina A, vitamina B1 (tiamina), vitamina B2 (riboflavina), B3, B5, vitamina B6 (piridoxina), acidul folic, acidul pantotenic, magneziul, fosforul, potasiul, zincul, cuprul, seleniu, colina si betaina. Pepenii sunt relativ saraci in calorii – contin intre 19 si 31 calorii la 100 de grame, in functie de specie.

Valoare energetica: 30 cal/100 g miez. Vezi si: Seminte de pepene verde fierte: secretul unei frumuseti de invidiat

Pepene rosu – Beneficii pentru sanatate

-Datorita continutului mare de apa, pepenele este un bun „prieten” al rinichilor si al aparatului urinar, fiind un detoxifiant redutabil. Totodata, pepenele rosu este un bun aliat al siluetei, fiind indicat in curele de slabire. Vezi si: Cura cu pepene rosu. Ce presupune si in ce afectiuni este recomandata

-Este indicat persoanelor care sufera de guta, deoarece are rolul de a reduce acidul uric.

-Datorita fibrelor naturale solubile, pepenele ajuta la reducerea colesterolului.

-Este foarte nutritiv, datorita vitaminelor. De exemplu, vitamina C ajuta la asimilarea aminoacizilor, vitamina A este necesara pentru sanatatea vederii si a pielii, vitamina E are efect antioxidant, vitamina B1 (tiamina) ajuta la buna functionare a sistemului nervos, B2 (riboflavina) favorizeaza formarea anticorpilor, B3 (niacina) este folositoare pentru fertilizare, B5 ajuta la asimilarea substantelor nutritive din alimente. De asemenea, potasiul ajuta la circulatia sangvina si rinichi, magneziul favorizeaza dezvoltarea musculaturii.

Beneficiile sucului de pepene rosu

-In anul 1996, cercetatorul danez B. A. Vinkesen a consemnat o serie de beneficii ale sucului de pepene rosu, altele decat cele stiute deja (diuretic, depurativ, hidratant, vitaminizant si energizant). Iata care sunt:

  • sucul de pepene este foarte bogat in beta-caroten, vitamina esentiala pentru sanatatea pielii (incetineste procesul de imbatranire) si pentru procesul de refacere al celulelor (intareste sistemul imunitar)
  • 100 g de pepene rosu asigura organismului 15% din necesarul de vitamina A.
  • 100 g de pepene rosu asigura organismului 25% din necesarul de vitamina C.
  • Datorita vitaminei B6, sucul de pepene are un rol important in procesul de formare al hemoglobinei si in metabolismul aminoacizilor, glucidelor si lipidelor.
  • Licopenul este un puternic antioxidant, antitumoral si reglator si el al imunitatii.
  • Sucul de pepene rosu este indicat in urmatoarele afectiuni: boli de ficat, boli renale, afectiuni tiroidiene, anemie, arsuri, afectiuni dermatologice si ginecologice, bronsita, calculoza biliara, calculoza renala, calculoza vezicala, cancer, cancer de prostata, constipatie, cosmetica, cura de slabire, guta, hemoroizi, hepatita cronica, hipercolesterolemie, hiperuricemie, inflamatii, litiaza urinara, nefrita, nevroze de vara, obezitate, pielonefrita, rani, reumatism, senzatia de voma, tabagism, ten uscat, tuberculoza pulmonara, tuse.

Cum se prepara si administreaza sucul de pepene rosu

Suc proaspat cate 200 ml de 2-3 ori pe zi se consuma in cura de 2 luni in cazul cirozei hepatice sau altor afectiuni ale ficatului si splinei.

Cura se consuma dimineata pe stomacul gol, 1-2 kg, (se poate folosi si sucul obtinut cu storcatorul de fructe) fiind necesare minimum 10 zile in care se face acest lucru.

Pepene rosu – Atentionari

Dupa cum am spus mai sus, pepenele are numeroase beneficii, insa trebuie sa tinem cont si de cateva atentionari atunci cand il consumam. Iatacare sunt atentionarile:

  • Pepenele rosu este un excelent remediu in timpul caldurii, dar diabeticii trebuie sa-l consume cu moderatie pentru ca are un continut ridicat de zaharuri.
  • Pepenele rosu furnizeaza printre cele mai putine calorii/100 g produs dintre toate alimentele (25 kcal%), insa tocmai aici se afla una dintre cele mai mari capcane. Multi ar spune “dar contine numai apa” – asta asa este, dar doar aparent, deoarece nimeni NU consuma 100 g de pepene la o masa. Daca o persoana ajunge sa consume 1.5-2 kg de pepene la o masa, rezulta => 375-500 kcal/o data, ceea ce echivaleaza cu o ciocolata de 100 g (450-600 kcal). Daca insa cele 500 kcal sunt consumate seara, depunerea este de > 90% . Daca exista persoane care nu prea obisnuiesc sa consume lichide pe parcursul unei zile, ingestia brusca a unei cantitati asa de mari de lichide poate determina cresterea la fel de brusca a tensiunii arteriale + riscurile aferente datorate acestei boli, relateaza dr. Calin Marginean.

SFAT! DA, pepenele rosu contine LICOPEN, un factor antioxidant exceptional, care previne si trateaza orice localizare tumorala, dar mai ales cancerele de prostate, uter, sin, vezica urinara, pancreas, ovare), dar pentru ca acesta sa fie asimilat de organism, este recomandat sa se ia inainte, in timpul sau imediat dupa consumul pepenelui rosu 1 lingurita de ulei (masline sau in). In acest fel, absorbtia licopenului va fi totala!

Vezi si: Ulei de samburi de pepene Kalahari, un ulei uimitor pentru piele si par

Vezi si: NU arunca coaja de la pepenele verde. Iata ce beneficii are

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...