Rosiile. Ce beneficii au tomatele pentru sanatatea noastra

beneficii rosii

Rosiile sunt cultivate pe continentul european de sute de ani, datorita gustului lor dulce, dar si pentru numeroasele beneficii pe care acestea le aduc sanatatii noastre. Rosiile sunt considerate atat un fruct, cat si o leguma si sunt apreciate mai ales pentru continutul de licopen, un antioxidant care ajuta organismul sa combata actiunea distructiva a radicalilor liberi.

Vezi si: Beneficiile legumelor de culoare rosie

Cea mai mare cantitate de licopen se gaseste in tomate (300-400 mg/kg). De asemenea, dintre vitaminele continute de rosii, cele mai importante sunt vitamina A, complexul B (B1, B2, B5, B6), vitamina C, vitamina E si vitamina K. Apoi, rosiile contin cantitati insemnate de potasiu, fosfor, fier, calciu, magneziu si seleniu, precum si acizi organici.

Rosiile – Iata care sunt beneficiile licopenului:

  • Este singurul antioxidant a carui cantitate sporeste de circa 4-6 ori prin fierbere, ex: bulion/pasta de rosii. Totodata, e bine de stiut faptul ca uleiul de masline amplifica substantial absorbtia licopenului si din acest motiv este indicat a se consuma macar o lingurita de ulei de masline inaintea sau dupa ce s-a consumat un aliment care contine licopen;
  • Chiar la concentratii relativ scazute de licopen, acesta are efecte antioxidante in protectia celulelor, a membranelor celulare si ADN. Capacitatea antioxidanta este de cel putin 10 ori mai puternica comparativ cu vitamina E si de 20-30 de ori mai slaba decat a faimosului si uimitorului colorant negru, resveratrol;
  • Licopenul este o substanta cu efecte antitumorale (cancerul de prostata, san, vezica urinara, pancreas, cervical, ovarian, uterin, intestinal, plamani, piele). Unii cercetatori spun ca forta licopenului este atat de mare incat ajunge o singura rosie pe zi pentru a ne da o protectie sigura si totala antitumorala pentru tot restul vietii, fireste daca ai si o alimentatie sanatoasa (fara tutun, alcool etc.); Vezi si: Tratamente pentru fata cu rosii. Recapata-ti stralucirea tenului cu ingrediente naturale
  • Licopenul ajuta impotriva efectelor nocive ale radiatiei ultraviolete si previne aparitia melanomului malign;
  • Alaturi de vitaminele C si E, licopenul previne degenerescenta maculara a retinei si diminueaza riscul de cataracta cu 50%;
  • Licopenul reduce semnificativ riscul aterosclerozei (incidenta infarctului miocardic scade cu 20-50%) si procesele de imbatranire celulara;
  • Licopenul reduce si LDL-Colesterolul. Consumul regulat de rosii reduce nivelul de colesterol si trigliceride din sange, acestea duc la depunerea grasimilor pe vasele de sange, fiind cauza principala in bolile cardiovasculare.
  • Medicii au descoperit o stransa legatura intre consumul de rosii si susceptibilitatea redusa de a dezvolta pietre la rinichi si calculi biliari.

Rosiile de culoare galbena nu contin licopen, dar au un alt carotenoid valoros – betacarotenul, a carui forta antioxidanta este de 5 ori inferioara licopenului.

Vezi si: Ce beneficii au rosiile verzi din care se fac iubitele gogonele

Rosiile – Beneficii pentru sanatate

  • Rosiile protejeaza impotriva cancerului. Cercetatorii cred ca exita o legatura intre licopen si scaderea riscului in anumite tipuri de cancere: de prostata, ovarian, plamani si stomac;
  • Favorizeaza sanatatea pielii. Un studiu realizat in 2011 arata ca o combinatie intre pasta de tomate si uleiul de masline protejeaza impotriva arsurilor solare si stimuleaza productia de colagen;
  • Consumul regulat de rosii scade riscul de aparitie a hipertensiunii arteriale, datorita continutului mare de potasiu;
  • Rosia contine crom, o substanta cu proprietati antidiabetice. Cromul reglează nivelul glicemiei în sânge și inhibă pofta de alimente dulci.
  • Rosia contine mai mult de 90% apa, ceea ce o claseaza printre cele mai sanatoase alimente (alaturi de pepeni, castravete etc.).;
  • Datorita efectului sau antiinflamator, rosia este un bun remediu antireumatic;
  • Este un remineralizant, revitalizant, depurativ si detoxifiant valoros, putand fi indicata cu succes si in toate curele de slabire;
  • Are un efect diuretic slab;
  • Contine si substante potentatoare de efect (bioflavonoide sau flavone) care amplifica efectul vitaminelor, mineralelor si antioxidantilor.

Atentie!

NU consuma cotorul verde al rosiei, deoarece contine o substanta toxica existenta in toate legumele – solanina (solanina este un alcaloid sterolic toxic, avand o structura de 27 atomi de carbon; aceasta are o puternica actiune toxica, fiind utilizata mai ales pentru proprietatile sale ca fungicid si pesticid, scrie wikipedia.org )

Vezi si: Alimente cu efect antiinflamator. Ce sa consumi cand te confrunti cu o inflamatie

Vezi si: Testele recente arata ca rosiile romanesti sunt mai naturale decat cele de import

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...