O viata fara medicamente! Un renumit gastroenterolog japonez ne spune ce trebuie sa facem pentru a avea o sanatate de fier

Este stiut faptul ca japonezii sunt cea mai longevivi oameni, iar lucrurile nu par sa se schimbe in viitor. De al un an la altul, Japonia are tot mai multe persoane centenare, depasindu-si de fiecare data recordul de longevitate. Acestia arata foarte bine chiar si la varste inaintate si se pot lauda cu o sanatate de fier. Carui fapt se datoreaza toate aceste particularitati? Se pare ca unul din factorii principali este alimentatia echilibrata.

Vezi si articolul: Legenda japoneza care iti arata secretul longevitatii

Dr. Hiromi Shinya este un reputat gastroenterolog care si-a petrecut viata efectuand cercetari empirice pe subiectul digestiei umane. Acesta a produs o revolutie in medicina descoperind enzima fundamentala miraculoasa.

Iata care sunt principiile unei alimentatii corecte:

Doctorul japonez a intocmit un intreg program de nutritie, care are rolul de a restabili starea de sanatate fara niciun medicament, ci doar prin simplul fapt de a reface modul de alimentatie. Iata, deci, care sunt recomandarile lui:

Renuntarea la proastele obiceiuri alimentare

Primul pas spre refacerea organismului este renuntarea la obiceiurile proaste. In opinia sa, consumul produselor animaliere influenteaza negativ starea noastra de sanatate. De asemenea, in aceasta lista mai sunt incluse si lactatele, deoarece contin grasimi oxidate si, odata ce intra in intestine, sporesc numarul bacteriilor daunatoare. Acest lucru duce la formarea toxinelor si a radicalilor liberi, care pot provoca boli grave, precum cancerul si diabetul. Totodata, dr. Hiromi Shinya sustine ca nu este cazul sa renuntam definitiv la carne, ci spune ca este mult mai important sa stabilim un raport corect al alimentelor din meniul nostru zilnic. El recomanda sa echilibram alimentatia astfel incat carnea sa nu constituie mai mult de 10-15%, iar produselor de origine vegetala sa le revina 89-90%.

Iata care ar trebui sa fie raportul optim al alimentelor din meniul zilnic:

  • 50% cerealele integrale – acestea contin fibre si multe microelemente necesare organismului uman.
  • 30-40% fructele si legumele – acestea reprezinta o sursa importanta de fibre, vitamine si microelemente indispensabile organismului uman. Este recomandat sa fie consumate proaspete, deoarece procesarea termica reduce semnificativ cantitatea de vitamine.
  • 10-15% carne – motivul acestui procentaj mic este faptul ca organismul nostru consuma mult prea multa energie pentru digerarea acesteia. De asemenea, medicul gastroenterolog sustine ca un consum prea mare de carne duce la imbatranirea prematura a corpului. El recomanda sa inlocuim carnea cu pestele, deoarece acesta contine mai multe elemente benefice si se digera mult mai repede. Exista si o schema simpla care ajuta la calcularea cantitatii necesare de carne sau peste pe zi, si anume: pentru fiecare kilogram al masei corporale e nevoie de 1 g de produs proteic.

Dr. japonez Hiromi Shinya considera ca este necesar sa se renunte si la produsele lactate si alimentele grase (de exemplu: margarina si maioneza), deoarece pot contribui la dezvoltarea unor afectiuni neplacute.

Un alt sfat util, recomandat de medic, este sa nu se mai manance pe fuga, caci orice mancare trebuie sa mestecata bine pentru ca organismul sa digera mult mai usor alimentele consumate.

Beneficiile consumului de apa

Gastroenterologul japonez ofera un loc onorabil in programul sau de nutritie si consumului de apa. Este de remarcat faptul ca el recomanda consumul doar a apei arteziene, nu de la robinet. Vezi si articolul: „Regula” japoneza. De ce e bine sa bei apa pe stomacul gol

Un sfat important este sa beti apa dimineata, pe stomacul gol. Hiromi Shinya spune ca apa hidrateaza membranele mucoase, sporeste imunitatea si protejeaza organismul de virusi. Medicul recomanda sa consumam apa dupa urmatoarea schema: cate 500 ml de apa inainte de micul dejun, pranz si cina (apa trebuie sa fie la temperatura camerei).

Consumul insuficient de apa duce la uscarea membranelor mucoase, ceea ce cauzeaza reducerea functiei de protectie, astfel incat in organism vor patrunde o serie de bacterii si microbi.

Si foarte important, medicul ne recomanda sa nu sarim peste micul dejun, deoarece masa de dimineata contribuie la secretia bilei care s-a acumulat peste noapte.

Datorita acestor schimbari importante, sanatatea noastra se va imbunatati, corpul va fi tonifiat si nu veti mai avea nevoie de medicamente. De asemenea, savantii chiar au inaintat ipoteza potrivit careia respectand principiile unei alimentatii corecte, echilibrate si diversificate, puteti sa aduceti modificari considerabile la nivelul genelor.

Vezi si articolele:

Tine aceasta dieta japoneza pentru a da cateva kilograme jos rapid si eficient

Gradini in stil japonez. Liniste pura din Extremul Orient, la tine acasa

Fructele kaki. Ce beneficii pentru sanatate au „piersicile japoneze”

Cum isi pastreaza japonezele silueta. 7 sfaturi de urmat

25 de sfaturi despre viata de la batranii japonezi pentru cei tineri

Reteta japoneza care te intinereste

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...