Beneficiile legumelor de culoare rosie

Beneficiile legumelor de culoare rosie

Pentru echilibrul organismului nostru, nutritionistii ne recomanda sa consumam zilnic legume. Acestea ne asigura cantitatea necesara de fibre, minerale si alti nutrienti care intareasca sistemul imunitar, reduc riscul aparitiei unor boli si incetinesc procesul de imbatranire.

Se pare ca unul dintre cei mai importanti indicatori care pozitioneaza legumele pe categorii distincte, in functie de beneficii, este culoarea acestora. Studiile au demonstrat ca in functie de culoare, legumele pot fi de ajutor in anumite afectiuni. De exemplu, astazi vom vorbi despre legumele de culoare rosie.

Beneficiile legumelor de culoare rosie

Legumele de culoare rosie contin licopen, un antioxidant puternic care are rolul de a stimula regenerarea celulelor, reduce nivelul colesterolului rau din organism, opreste inflamatiile si tine glicemia la un nivel normal. De asemenea, datorita continutului bogat in nutrienti (antocianine, vitamina E, niacina si complexul de vitamine B), legumele rosii asigura tonifiere vasculara, reduc tendinta de coagulare a sangelui si previn ateroscleroza. Printre aceste legume uimitoare se afla: rosiile, ardeiul gras rosu, ceapa rosie, sfecla, cartofii rosii, ridichile, gogosarii etc.

Un alt beneficiu al legumelor rosii este acela ca mentine pielea sanatoasa, stralucitoare si elastica. Totul se datoreaza continutului ridicat de apa si de substante fitochimice. De exemplu, in urma unui studiu efectuat in cadrul Universitatii St. Andrews, s-a demonstrat ca cei care au consumat 3 portii suplimentare de legume rosii timp de 6 saptamani au avut un aspect mult mai tanar decat cele care consumasera foarte putine legume rosii. Specialistii au declarat ca pigmentii carotenoizi care ofera legumelor culorile rosu imbunatatesc aspectul pielii, facand-o mai stralucitoare si mai elastica si fara riduri.

Beneficiile legumelor rosii nu se opresc aici. Nutrientii din aceste legume reusesc sa iti pastreze inima sanatoasa si sa-ti imbunatateasca memoria. De asemenea, se pare ca in urma unui studiu, realizat pe 13.000 de persoane din California, s-a demonstrat ca o jumatate de ceasca de rosii, consumata de minim 5 ori pe saptamana, poate reduce riscul de cancer ovarian cu pana la 60%.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...