7 beneficii pentru sanatate ale fasolei verzi

Fasolea verde este o leguma care se poate adapta in multe climate si tocmai din acest motiv este atat de populara la nivel global. Pe langa gustul ei, fasolea verde a fost mult timp considerata un aliment sanatos care sustine organismul. Unul dintre beneficiile cele mai cercetate este capacitatea sa de a ajuta la prevenirea si oprirea raspandirii mai multor tipuri de cancer in organism.

Fasolea verde reprezinta o alegere dietetica excelenta, deoarece are un continut scazut de calorii si poti obtine numeroase vitamine ( A, C, K, B6 si acid folic) si minerale (calciu, siliciu, fier, mangan, potasiu si cupru) fara a adauga kilograme in plus. Totodata, continutul de fibre poate fi ridicat si poate oferi, de asemenea, unele dintre cerintele zilnice de proteine.

Vezi si: Fasole boabe. Beneficii pentru sanatate

Aceste leguminoase sunt pline de antioxidanti, inclusiv vitamina C, flavonoli, quercetina si kaemferol care lupta impotriva radicalilor liberi din organism, ceea ce ajuta la reducerea daunelor celulare si poate ajuta la scaderea riscului de anumite afectiuni. Dar hai sa vedem care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de fasole verde:

Beneficiile pentru sanatate ale fasolei verzi

1.Ajuta la intarirea imunitatii

Posibila prezenta a diversilor antioxidanti care intaresc sistemul imunitar in fasolea verde este binecunoscuta. Antioxidantii sunt compusi benefici din corpul nostru care cauta radicalii liberi periculosi si pot intentiona sa-i elimine din sistemul nostru inainte ca acestia sa provoace boli sau leziuni ale tesuturilor.

Fasolea verde poate fi o sursa buna de carotenoide si flavonoide, carotenoidele care se gasesc in aceasta leguma contin antioxidanti precum betacarotenul si luteina . Flavonoidele contin antioxidanti de baza precum quercetina si kaempferol, dar si cei precum catechina si epicatechina. Catechina poate fi asociata cu reducerea severitatii accidentelor vasculare cerebrale .

2.Previne aparitia cancerului

Activitatea anticancerigena a acestei legume verzi este legata de prezenta amidonului rezistent, a fibrelor alimentare solubile si insolubile, a compusilor fenolici, precum si a altor microconstituenti, cum ar fi acidul fitic, inhibitorii de proteaza si saponinele. Prin urmare, acesti nutrientii ajuta la exercitarea proprietatilor anticancerigene in organism. Din acest motiv, fasolea verde este clasata printre cele mai puternice alimente care lupta impotriva cancerului. De exemplu, cercetarile sustin, ca, pe langa masurile preventive, peptidele din fasolea pot incetini sau opri cresterea celulelor canceroase.

Luteina, un antioxidant cunoscuti sub numele de carotenoizi, se gaseste in cantitati mari in fasolea verde si se spune ca cei care consuma cantitati mari de luteina au un risc scazut de cancer de san, colon, col uterin si pulmonar, iar fasolea verde este pe locul 8 pe lista alimentelor cu cel mai mare continut de luteina.

3.Poate reduce aparitia bolilor de inima  

Datorita nivelului ridicat de flavonoide, fasolea verde poate ajuta la reducerea riscului de boli de inima. Flavonoidele sunt antioxidanti polifenolici care previn formarea cheagurilor de sange in artere si vene. Bolile cardiovasculare, atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale sunt in mod obisnuit cauzate de activitatea trombotica, asa ca adaugarea acestei legume in dieta ta poate ajuta la atenuarea unora dintre aceste afectiuni.

4.Poate gestiona diabetul

Studiile arata că fasolea verde poate induce efecte metabolice benefice la persoanele cu diabet. De exemplu, un studiu asupra alimentelor din plante la Institutul Central de Cercetare Tehnologica Alimentara din India sustine ca fasolea verde este una dintre legumele despre care se poate sti ca are o influenta hipoglicemianta definitiva asupra pacientilor cu diabet.

Vezi si: Sucul de fasole verde, un bun remediu pentru diabetici

5.Poate regla functia digestiva

Fasolea contine atat fibre solubile, cat si insolubile. Tipul insolubil este cel mai proeminent (75%). Acest tip de fibre se misca rapid prin sistemul digestiv, promovand un tract digestiv sanatos, dar si prevenirea majoritatii formelor de cancer digestiv. Totodata, fasolea verde are si efect detoxifiant. Proprietatile sale diuretice puternice ajuta la o detoxifiere excelenta si te poate ajuta sa scapi de toxinele din organism.

Vezi si: Pastaile de fasole galbena. Proprietati si beneficii

6.Fertilitatea si sarcina

Fasolea verde este o sursa excelenta de acid folic, care poate juca un rol important in mai multe procese interne, dar niciunul nu este mai important ca protejarea fatului in uter.

Totodata, potrivit unui studiu de la Harvard Medical School, consumul de alimente sanatoase, cum ar fi fasolea verde, poate creste fertilitatea, deoarece acest aliment este bogat in diferiti nutrienti.

7.Ofera un boost de energie

Fasolea verde contine aproximativ de doua ori mai mult fier decat spanacul si se stie despre acest mineral ca este o componenta a globulelor rosii, esentiala pentru a transporta oxigenul de la plamani la celulele din tot corpul. Asadar, daca te confrunti cu anemie sau lipsa energiei, atunci fasolea verde este hrana magica de care ai nevoie.

Atentionari!

Fasolea verde contine acid fitic si poate contribui la deficiente de nutrienti atunci cand este consumat in exces. Totusi, gatitul ei poate reduce semnificativ cantitatile de acid fitic.

Vezi si: Ce beneficii are ceaiul albastru preparat din fasolea fluturilor

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...