Prazul. Cele mai importante beneficii si proprietati ale legumei oltenesti

Prazul. Cele mai importante beneficii si proprietati ale legumei oltenesti

Prazul se aseamana foarte mult cu ceapa verde doar ca are un gust dulceag. Popoarele celtice ii atribuiau acestei legume proprietati magice datorita continutul bogat in minerale (sodiu, potasiu, calciu, mangan, sulf, siliciu, fosfor, fier), vitaminele A, B1, B2 si C, precum si celuloza, ulei volatil, proteine si hidrati de carbon.

Prazul este renumit in regiunea Oltenia, dar se consuma in cantități mari si in alte regiuni ale tarii. Partea comestibila este portiunea alba a plantei, dar si frunzele. Prazul se alege in functie de diametrul acestuia. Cu cat este mai mare in diametru, cu atat este si mai fibros.

Iata mai jos care sunt beneficiile prazului oltenesc:

  • Prazul previne aparitia anemiei – datorita continutului de fier care este esential pentru sinteza hemoglobinei, ajutand in lupta anemiei.
  • Prazul este considerat un adevarat afrodisiac – all-ozem-ul din frunza de praz este un puternic afrodisiac, netoxic, care se alatura celorlalte substante stimulente ale apetitului sexual, prezente in praz.
  • Prazul ajuta la reducerea colesterolului – in frunza de praz se intâlnesc foarte mici cantităţi de siliciu, foarte util in cazul colesterolului marit.
  • Frunzele de praz sunt eficiente in arteroscleroze si ateroscleroze – acestea contin o serie de aminoacizi esentiali care cresc eficacitatea metabolismului proteic hepatic.
  • Prazul ajuta la imbunatatirea circulatiei sanguine – alicina stimuleaza sinteza oxidului nitric o substanta endogena cu rol vasodilatator, care ajuta la scaderea tensiunii arteriale si optimizeaza fluxul sanguin la nivelul tesuturilor.
  • Prazul previne aparitia bolilor cardiovasculare – acesta contine un antioxidant flavonoid denumit kampferol, cu rol protector asupra vaselor de sange.
  • Datorita proprietatilor sale antiinflamatorii si antiseptice, sucul de praz poate fi folosit cu succes pentru tratarea artritei, gutei si a inflamatiilor tractului urinar.
  • Consumul regulat de praz previne balonarea – ajuta la reglarea functiei intestinale datorita continutului ridicat de fibre si la repopularea bacteriilor bune din colon. De asemenea, sucul de praz are un efect purificator asupra intregului organism, deoarece ajuta la eliminarea toxinelor.
  • Prazul ajuta la imbunatatirea memoriei, capacitatii creierului de a procesa informatii si a nivelului de concentare. De asemenea, acidul folic este esential pentru a preveni eventualele defecte asupra creierului la copii.
  • Prazul inhiba dezvoltarea virusurilor si a bacteriilor si a fungilor.
  • Prazul trateaza problemele respiratorii.
  • Prazul are o mare capacitate de a elimina acidul uric, fiind foarte eficient persoanelor care sufera de guta sau artrita.

Metode de administrare a prazului:

Prazul se poate consuma in stare cruda, in salate, fiind foarte bun datorita proprietatilor sale antiseptice. Fiert, prazul se poate consuma pasat, amestecat cu miere.Se pot face si cataplasme cu praz, acesta ajutand la bataturi. De asemenea, se administreaza si sub forma de suc, in amestec cu alte sucuri preparate din legume.

Recomandari

Prazul se poate pastra netaiat si nespalat in frigider, invelit intr-o punga, pentru 1-2 saptamani.
*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

 

You may also like...