Top 5 gustari recomandate cand ai colesterolul marit

Colesterolul marit reprezinta una dintre cele mai des intalnite afectiuni la nivel mondial. O dieta prea grasa, cu un aport caloric prea mare si lipsa activitatilor fizice sunt principalii factori care duc la cresterea valorilor colesterolului rau. Atunci cand ai un colesterol „rau” (LDL) crescut, riscul de a suferi de boli de inima este mult mai mare.

Cu siguranta va ganditi ca trebuie sa renuntati la gustari, dar specialistii spun ca mancarea la intervale regulate de timp este importanta pentru normalizarea nivelului de zahar din sange si mentinerea metabolismului in miscare pe tot parcursul zilei. Totodata, se pare ca gustarile sunt si o modalitate foarte buna de a include alimente care pot ajuta la scaderea colesterolului, atata timp cat faci alegerile corecte.

Iata, asadar, cateva gustari sanatoase, care ajuta la scaderea colesterolului si sunt si benefice pentru sanatatea inimii:

1.Gustari recomandate cand ai colesterolul marit – Fibrele si cereale integrale

Se pare ca porumbul si popcornul sunt considerate cereale integrale, ceea ce inseamna ca sunt bogate in fibre si pot ajuta la scaderea colesterolului. Nu numai ca popcornul are mai multa fibra decat painea integrala de grau sau orezul brun, dar este, de asemenea, o gustare cu continut scazut de calorii atunci cand este preparata corect si mancata cu moderatie.

2.Gustari recomandate cand ai colesterolul marit – Nucile au grasimi sanatoase

Nucile pot fi o optiune buna de gustare atunci cand doriti sa scadeti colesterolul. Cercetarile au demonstrat ca inlocuirea grasimilor saturate cu alternative precum migdale, bogate in grasimi mononesaturate, nu numai ca scad colesterolul, dar sunt si o strategie ideala pentru preveni ateroscleroza. Nucile sunt si ele o varianta foarte sanatoasa, dar trebuie sa aveti grija pentru pentru ca acestea sunt bogate in calorii.

3.Gustari recomandate cand ai colesterolul marit – Ovazul, arpacasul

Nu va ganditi la fulgii de ovaz ca la o gustare doar pentru micul dejun. Acestia pot fi consumati n orice moment al zilei pentru a ajuta la scaderea colesterolului. Faina de ovaz contine o fibra solubila, specifica, care micsoreaza colesterolul si il ajuta sa treaca prin sistemul digestiv fara a fi absorbit in organism. De asemenea, foarte bogat in fobre este si orzul (arpacasul). Acesta nu contine grasimi saturate sau colesterol. Consumat regulat, arpacasul (coliva) reduce nivelul de colesterol, protejand impotriva bolilor cardiovasculare.

4.Gustari recomandate cand ai colesterolul marit – Fructele

Pentru a scapa de probleme colesterolului marit, specialistii recomanda consumul fructelor. Merele, capsunile, strugurii si citricele contin cantitati mari de pectina, un tip de fibra care poate scadea nivelul de colesterol LDL. De asemenea, si clementinele reprezinta o alegere excelenta, deoarece contin si potasiu, care poate ajuta la controlul tensiunii arteriale.

5.Gustari recomandate cand ai colesterolul marit – Legumele cu hummus

Legumele cu hummus sunt bogate in vitamine si fibre, sunt sarace in grasimi, sodiu, colesterol si calorii, toate contribuind la boli de inima. Nu trebuie sa treceti la o dieta vegetariana pentru a scadea colesterolul, dar asigurati-va ca mancati cat mai multe legume pentru ca sunt sanatoase. Combinati legumele cu hummusul, pe care il puteti cumpara deja preparat sau il puteti face acasa din naut sau fasole alba.

Vezi si:

3 retete delicioase recomandate in combaterea colesterolului marit

Micul dejun perfect – regleaza nivelul de zahar din sange, scade colesterolul si te ajuta sa slabesti mai usor

Cum se face bautura cu ghimbir care reduce durerile artritei si scade colesterolul si nivelul ridicat de zahar din sange

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...