25.7 C
București
joi, iulie 25, 2024

Siropul de Agave vs. Siropul de Arțar: Ce indulcitor este mai sanatos?

Atat siropul de agave, cat si siropul de artar sunt indulcitori naturali, populari ca alternative la zaharul rafinat. Totusi, alegerea unuia mai sanatos depinde de mai multi factori si de nevoile individuale.

Siropul de agave:

  • Provine din planta de agave, are o aroma neutra si o culoare aurie.
  • Avantaje:
    • Contine un indice glicemic mai mic decat zaharul, determinand o crestere mai lenta a nivelului de zahar din sânge. Siropul de agave are un indice glicemic de 30 si este definit ca avand un indice „scazut” – dar acest lucru se datoreaza concentratului sau ridicat de fructoza. Potrivit acestui articol din Huffington Post , Agave are cel mai mare continut de fructoza dintre orice indulcitor comercial de pe piata.
    • Bogat in fructoza, considerata de unii ca fiind mai benefica decat zaharoza.
    • Poate contine prebiotice, care sustin digestia.
  • Dezavantaje:
    • Continutul ridicat de fructoza (aproximativ 90%) poate fi problematic pentru unii, putand afecta negativ metabolismul grasimilor si glicemia pe termen lung.
    • Prelucrarea industriala poate duce la formarea de compusi nocivi, cum ar fi HMF (hidroxi-metil-furfural).

Valoarea nutritivă a siropului de agave

Nutrienți în 1/4 cană sirop de agave
Calorii 171
Carbohidrați 42 g
Zahăr 37 g
Gras 0 g
Proteină 0 g
Fibră 0 g
Tiamina (Vitamina B1) 6% din Doza Zilnica Recomandata*
Riboflavină (vitamina B2) 7% din DZR
Vitamina C 10% din DZR
Vitamina E 4% din DZR

Siropul de artar:

  • Provine din seva copacilor de artar, are o aroma distinctiva si o culoare ambra.
  • Avantaje:
    • Bogat in minerale, precum mangan, zinc, potasiu, calciu, fier, magneziu si cupru. Aceste minerale fac o munca grozava pentru corpul tau, inclusiv lucruri precum formarea celulelor, mentinerea globulelor rosii sanatoase si sprijinul imunitar. In plus, acesta contine si o serie de vitamine, inclusiv niacina, B5, B2, acid folic, B6, biotina si vitamina A, care insista pe lucruri precum metabolismul energetic si vederea.
    • Contine antioxidanti care pot combate radicalii liberi. Siropul de arțar real este plin de antioxidanti care sunt antiinflamatori, anticancerigen si antibacterieni. De exemplu, un articol publicat de Livestrong.com care descrie nutritia siropului de artar explica chiar ca „ Cercetatorii au descoperit recent si ca acesta este o sursa de substante fenolice, o clasa de antioxidanti care se gasesc in fructele de padure”. Conform acestui studiu din 2009, siropul de agave contine putini sau deloc antioxidanti.
    • Are un indice glicemic similar zaharului, dar ofera mai multi nutrienti. Siropul de artar real are un indice glicemic de 54, fiind definit ca avand un indice „mediu”.
  • Dezavantaje:
    • Contine mai multe calorii decat siropul de agave.
    • Poate fi falsificat cu sirop de porumb si alte ingrediente, deci este importanta alegerea unui produs de calitate.

Valoarea nutritiva a siropului de artar

Nutrienți în 1/4 cană sirop de arțar
Calorii 210
Carbohidrați 56 g
Zahăr 50 g
Gras 0 g
Proteină 0 g
Fibră 0 g
Mangan 72% din Doza Zilnica Recomandata*
Riboflavină (vitamina B2) 27% din DZR
Cupru 17% din DZR
Calciu 6% din DZR

Recomandari:

  • Consuma cu moderatie: Indiferent de tipul ales, este important sa limitezi cantitatea de sirop consumata.
  • Alege produse de calitate: Opteaza pentru siropuri de agave organice, minim procesate, si siropuri de artar pure, fara adaosuri.
  • Evalueaza nevoile individuale:
    • Persoanele cu diabet sau probleme cu metabolismul fructozei ar trebui sa consulte un medic pentru a stabili care indulcitor este potrivit.
    • Cei care doresc un indulcitor cu un indice glicemic scazut si un continut caloric redus pot opta pentru siropul de agave.
    • Cei care apreciaza aroma si nutrientii specifici pot prefera siropul de artar.

In concluzie, atat siropul de agave, cat si siropul de artar pot fi incluse ca indulcitori naturali in alimentatie, cu moderatie. Alegerea ideala depinde de preferinte individuale, nevoi specifice si de calitatea produselor disponibile.

Pentru o recomandare personalizata, este recomandat sa consultati un medic sau nutritionist.

Vezi si: 10 inlocuitori naturali ai zaharului

Vezi si: Renunta la dependenta de zahar! Iata topul celor mai buni indulcitori naturali

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole