Renunta la dependenta de zahar! Iata topul celor mai buni indulcitori naturali

renunta-la-dependenta-de-zahar

Alimentele bogate in carbohidrati precum legume, cereale integrale, leguminoase si fructe ar trebui sa predomine in dietele oamenilor. Zaharurile care apar in mod natural in aceste alimente si in lapte sunt acceptabile, deoarece sunt insotite de multi nutrienti. In schimb, dulciurile concentrate, cum ar fi bomboanele, bauturile cola si alte bauturi racoritoare, prajiturile, placintele si alte alimente cu zaharuri adauga calorii, dar putini alti nutrienti sau fibre. Oricine poate renunta la zahar si la efectele sale nocive si inlocui cu alternative sanatoase.

Cei mai buni indulcitori naturali

Melasa

Melasa ofera un nivel ridicat de minerale, vitamine si antioxidanti, astfel incat este o alternativa mai buna la zaharul rafinat. Este utila pentru cei care doresc sa aiba putina dulceata adaugata in meniu, fara sa foloseasca zahar rafinat. Nu este la fel de dulce ca alte alternative de zahar.

Este ambalata cu proprietati antiinflamatorii si antioxidante care ajuta organismul sa contracareze dezvoltarea cancerului. Aceasta ajuta la prevenirea cresterii celulelor canceroase si, de fapt, este utilizata pentru tratarea diferitelor tipuri de cancer.

Melasa ajuta la combaterea anxietatii si a stresului. Vitamina B6 ajuta la promovarea nivelului de serotonina in creier. Serotonina este un neurotransmitator vital care afecteaza celulele creierului asociate dispozitiei, apetitului, dorintei sexuale, invatarii, somnului si memoriei. Lipsa serotoninei este asociata cu un comportament compulsiv, depresie, panica, anxietate si furie. Cercetarile au aratat legatura dintre nivelul scazut de Vitamina B6 si depresie. Magneziul este un remediu vechi pentru apatie, anxietate, dureri de cap, depresie, nesiguranta, dureri de cap, neliniste, stres si iritabilitate.

Stevia

Cercetarile au descoperit ca zaharurile adaugate in alimente si bauturi reprezinta mai mult de 13% din totalul caloriilor si mancarurile de tip occidental. Nu trebuie sa fii medic pentru a-ti da seama ca o cantitate mare de zahar este asociata pozitiv cu bolile cardiovasculare, diabetul, obezitatea, problemele metabolice si multe altele.

Pentru cei care isi doresc sa slabeasca, ar trebui ca zaharul si alimentele procesate sa fie primele eliminate din stilul de viata. Cu toate acestea, trebuie sa indulciti cateva alimente si bauturi, asa ca stevia vine ca o alternativa sanatoasa la zahar.

Persoanele care sunt la cura stiu ca stevia este un indulcitor pe baza de plante, cu zero calorii. Cu toate acestea, trebuie sa gasiti un extract de stevia de inalta calitate si sa il utilizati cu moderatie. Desigur, un plan de dieta pe termen lung, care include cantitati moderate de stevia va protejeaza de obezitate, probleme cardiace, diabet si sindrom metabolic.

Nectar de agave

Agave este de 1 ½ ori mai dulce in comparatie cu zaharul obisnuit si are aproximativ 60 de calorii la o lingura. De asemenea, contine fructoza ca carbohidrati care determina proprietatile de indulcire. Siropul de Agave este produs prin taierea frunzelor plantelor de A. tequilana si Agave Americana dupa ce a crescut timp de sapte pana la paisprezece ani. Apoi sucul este extras din miezul de agave cunoscut sub numele de piña.

Sucul este filtrat si incalzit pentru a sparge polizaharidele in zaharuri simple. Fructanul, un polimer al moleculelor de fructoza, este polizaharida principala. Sucul filtrat este concentrat pana la lichid sirop, dar este putin mai subtire in comparatie cu mierea. Culoarea nectarului Agave variaza de la galben-deschis la chihlimbar inchis, care depinde de gradul de procesare.

Nectarul de agave este considerat o alternativa naturala la indulcitori artificiali si zaharuri rafinate. Frunzele produc seva care seamana cu mierea. Datorita consistentei sale subtiri, este servit ca topping pentru clatite, salate de fructe si inghetata. Poate fi folosit si ca inlocuitor al zaharului in retetele care necesita coacere.

Siropul de artar si miere, doua alternative excelente

Sirop de artar

Siropul de artar ofera diversi antioxidanti si minerale, cum ar fi manganul si zincul. Utilizarea siropului de artar in cantitati moderate ajuta la scaderea inflamatiei, mentine glicemia si furnizeaza diverse substante nutritive. In comparatie cu mierea, are un continut scazut de calorii si un continut ridicat de minerale. Sustine sanatatea inimii si imbunatateste sistemul imunitar.

Manganul si zincul din siropul de artar sunt esentiale pentru cresterea globulelor albe din sange care sporesc puterea de imunitate a organismului. Suplimentarea sanatoasa a acestor minerale ajuta la refacerea nivelurilor lor. Siropul de artar este o sursa excelenta de magneziu si zinc, care este vital pentru sistemul imunitar.

Aportul de sirop de artar ajuta la paralizarea viermilor C. elegans. Studiul arata ca viermele care consuma sirop a fost paralizat in doua saptamani. Acest lucru arata ca protejeaza neuronii si previne sansele de scleroza laterala amiotrofica. Siropul de artar are antioxidanti, polifenoli, cum ar fi catecolul si acidul galic, care ofera efect neuroprotector.

Mierea

Mierea este un produs natural care este utilizat pe scara larga pentru efectele sale terapeutice. S-a raportat ca contine aproape 200 de substante. Mierea este compusa in principal din fructoza si glucoza, dar contine si fructo-oligozaharide si multi aminoacizi, vitamine, minerale si enzime. Compozitia mierii variaza in functie de plantele cu care se hraneste albina.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...