O cauza nebanuita a insomniei – lipsa de magneziu

O-cauza-nebanuita-a-insomniei-lipsa-de-magneziu

Cauzele frecvente ale insomniei includ stresul, un program de somn neregulat, obiceiuri ciudate de a adormi, tulburari de sanatate mintala, cum ar fi anxietatea si depresia. Consumati acest mineral pentru a va rezolva problemele de stres si de somn.

Exista numeroase cauze potentiale ale insomniei si, in multe cazuri, pot fi implicati mai multi factori. Un somn slab poate declansa sau agrava si alte conditii de sanatate, creand un lant complex de cauza-efect pentru insomnie.

Lipsa magneziului in organism poate da insomnii

Magneziul este foarte important in corpul uman, acesta regenereaza celulele, ofera echilibrul psihic si contribuie la mentinerea sanatatii inimii. Lipsa de magneziu da crampe musculare, lipsa de concentrare si memorie, stres, oboseala. De aici si problemele de somn. Suplimentarea cu acest mineral poate aduce numeroase beneficii persoanelor care se confrunta cu insomnia.

Insomnie si stres

Stresul poate provoca o reactie profunda in organism, care reprezinta o provocare pentru un somn de calitate. Acest raspuns la stres poate proveni de la munca, scoala si relatii sociale. Expunerea la situatii traumatice poate crea stres cronic, inclusiv tulburare de stres posttraumatic. Vezi si: Remedii insomnie. Cele mai bune trucuri sa adormi instant

Raspunsul fizic al organismului la stres contribuie la hiper-excitare, iar stresul mental poate avea acelasi efect. Incapacitatea de a dormi poate deveni ea insasi o sursa de stres, facand din ce in ce mai dificila intreruperea ciclului de stres si insomnie.

Cercetatorii cred ca unele persoane sunt mai vulnerabile la problemele de somn induse de stres. Se considera ca acesti oameni au o „reactivitate ridicata la somn”, care este legata de alte probleme care le afecteaza somnul si sanatatea fizica si mentala.

Insomnie si programe de somn neregulate

Intr-o lume ideala, ceasul intern al corpului, cunoscut sub numele de ritmul sau circadian, urmeaza indeaproape tiparul zilnic al zilei si al noptii. In realitate, multi oameni au programe de somn care provoaca nealinierea ritmului lor circadian.

La unii oameni, ritmurile circadiene pot fi deplasate inainte sau inapoi fara o cauza clara, rezultand dificultati persistente in sincronizarea somnului si calitatea generala a somnului.

Diverse alegeri de stil de viata pot provoca probleme de somn:

  • Mentinerea creierului stimulat pana seara tarziu, cum este lucrul pana tarziu, jocurile video sau folosirea altor dispozitive electronice.
  • Somnul tarziu dupa-amiaza poate ingreuna adormirea noaptea.
  • Adormirea mai tarziu pentru a compensa somnul pierdut face mai dificila stabilirea unui program de somn sanatos.
  • Folosirea patului pentru activitati care nu au legatura cu somnul poate crea asociatii mentale intre pat si veghe.
  • Desi adesea trecute cu vederea, alegerile despre dieta poate juca un rol in problemele de somn, cum ar fi insomnia.

Cofeina este un stimulent care poate ramane in organism ore intregi, ceea ce face mai greu sa dormiti si contribuie la insomnie atunci cand este utilizata dupa-amiaza si seara. Nicotina este un alt stimulent care poate afecta negativ somnul.

Alcoolul, care este un sedativ care va poate face sa va simtiti somnoros, va poate inrautati somnul, perturbandu-va ciclul de somn si provocand un somn fragmentat, fara restaurare.

Consumul meselor grele si alimentelor condimentate poate fi dificil pentru procesul digestiv si poate genera probleme de somn atunci cand sunt consumate seara tarziu.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...