Remedii insomnie. Cele mai bune trucuri sa adormi instant

remedii-insomnie-cele-mai-bune-trucuri-sa-adormi-instant

Insomnia este o problema reala pentru multi oameni, iar lipsa de odihna face ravagii. Pe langa ceaiuri pentru insomnie, exista cateva trucuri si remedii insomnie, de care daca tineti cont, este foarte posibil sa va imbunatatiti calitatea somnului.

Mancati corect

Consumul unei diete bogate in substante nutritive si minerale, in special magneziu si calciu, va va ajuta la nivelurile de energie si va va incuraja un somn mai bun. Legumele cu frunze de culoare verde inchis, cum ar fi varza, spanacul, varza de Bruxelles, broccoli, patrunjel si macris, precum si alte legume ca telina, cartoful dulce si ceapa, sunt bogate in calciu si magneziu. Fructele care contin cantitati mari din aceste minerale sunt portocale, curmale, smochine, caise uscate, avocado si banane.

Opriti tehnologia

Unde este posibil, evitati expunerea seara la lumina artificiala de la dispozitive electronice precum smartphone-uri, iPad-uri, computere si televizoare. Acestea va vor inhiba productia de melatonina, care este hormonul de odihna. Daca utilizati telefonul ca alarma, va sugeram sa il puneti pe modul zbor si sa il orientati in jos pentru a evita perturbarile si expunerea la radiatii in timpul somnului. Daca dormiti langa un ceas cu alarma digitala, asigurati-va ca luminile LED sunt rosii, nu albastre sau verzi, deoarece avem tendinta de a dormi mai bine cu lumina rosie.

Atenuati luminile

Melatonina este hormonul natural „de somn” produs de glanda pineala in fiecare noapte. Nu numai ca ne ajuta sa ne mentinem ritmurile circadiene – ceasul nostru de douazeci si patru de ore – este, de asemenea, un puternic antioxidant care ajuta la protejarea nucleilor si mitocondriilor din ADN-ul nostru. Pentru a profita de acest mecanism natural, evitati sa aveti prea multe lumini aprinse in casa seara, deoarece acest lucru va va reduce productia de melatonina. Porniti doar cateva lampi care ofera lumina slaba va va ajuta. Si incearca sa nu dormi niciodata intr-o camera in care luminile sunt de fapt aprinse!

Lasati lumina sa intre in camera cand va treziti

Ceasul biologic este condus nu numai de intunericul de noapte, ceea ce duce la producerea de melatonina. Expunerea la lumina naturala dimineata sustine, de asemenea, un ritm circadian sanatos, deoarece semnaleaza catre hipotalamus, care controleaza o cascada de modificari hormonale in glandele pituitare, pineale, suprarenale si tiroidiene. De asemenea, afecteaza sistemul imunitar.

Stabiliti starea de spirit pentru odihna

Zona de somn ar trebui sa fie intunecata, cu multa ventilatie. Ar trebui sa fie o oaza de odihna. Nu-l asociati cu alte activitati, cum ar fi jocul video. Faceti din pat locul care spune ca este timpul sa dormiti, nu sa va jucati.

Ramaneti in grafic

Incercarea de a merge la culcare la aceeasi ora in fiecare seara va promova un timp regulat de somn. Acest lucru se intoarce la ritmurile circadiene. Suntem creaturi ale rutinei zilnice, asa ca, daca va duceti la culcare la o anumita ora in fiecare seara si va treziti la o anumita ora in fiecare zi, aceste obiceiuri tind sa formeze modele neuronale mai usor de intretinut decat orele aleatorii pentru somn si crestere.

Cunoasteti orele de aur

Orele optime pentru un somn regenerativ adevarat sunt intre orele 22:00 p.m. si 3:00 a.m. Daca sunteti tineri, este posibil sa vreti sa prindeti un concert la orele 22:30, ceea ce este de inteles. Faceti din aceste distractii exceptia, nu regula si veti avea un somn mai bun si mai profund.

Fara bautura, mai multa amanare

Alcoolul este un „leac” obisnuit pentru insomnie, dar bautul inainte de culcare, desi poate induce somnolenta, duce la un somn de calitate slaba prin perturbarea etapelor de somn si provocarea trezirilor bruste in timpul noptii. Majoritatea oamenilor nu isi dau seama de acest lucru, dar somnul dupa baut nu este odihnitor. Deci, evitati alcoolul cu cateva ore inainte de a merge la culcare.

Pastrati mesele usoare seara

Evitati sa mancati mese grele de seara. Sistemul digestiv incetineste atunci cand dormiti, iar stomacul plin va avea ca rezultat o noapte nelinistita. Acest lucru este valabil mai ales daca este vorba de o masa picanta, care poate duce la arsuri la stomac. Incercati sa mancati cu aproximativ trei sau patru ore inainte de culcare si faceti din masa de seara o masa usoara pana la moderata. Alimentele care contribuie la un somn bun sunt bogate in triptofan, o substanta care favorizeaza somnul care se gaseste in nuci, seminte, banane, miere, oua si, cel mai faimos, curcan si lapte cald.

Taiati cofeina

Toata lumea metabolizeaza cofeina in mod diferit, iar unii oameni sunt mai toleranti la efectele sale decat altii. Dar cofeina este un stimulent pe care oamenii il beau pentru a se trezi. Prin urmare, bauturile cu cofeina trebuie evitate seara daca doriti un somn bun. Vinovatii evidenti sunt cafeaua, ceaiul si cola, dar cofeina se gaseste si in bauturile si deserturile care contin cacao, precum si expresia suprema a cacaoului- ciocolata. De preferat, evitati toate acestea dupa ora 14:00.

Inspira, expira

Utilizati uleiuri esentiale precum lavanda, muscata, musetel si trandafir in arzatoarele de ulei, in bai sau amestecate cu apa intr-o sticla de pulverizare in jurul zonei de somn. Sau puteti adauga cateva picaturi la dus pe masura ce faceti un dus fierbinte. Potrivit cercetarilor efectuate la Universitatea Ruhr din Germania, iasomia este la fel de puternica ca medicamentul Valium atunci cand vine vorba de efectul sau calmant; actioneaza asupra receptorilor pentru GABA din celulele nervoase si organe. (GABA este un neurotransmitator care are un efect calmant asupra creierului.)

Ovidiu Bojor: cele mai bune tratamente naturiste pentru insomnie

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...