Suplimente pentru somn. Adormi mai usor si te odihnesti mult mai bine

Suplimente-pentru-somn-Adormi-mai-usor-si-te-odihnesti-mai-bine

Somnul este unul dintre nevoile primare ale corpului, care joaca un rol crucial in a ne mentine sanatosi, activi si stabili pe tot parcursul zilei. A dormi suficient este ceea ce face viata mai sanatoasa, avand in vedere sanatatea fizica si mentala. Un somn odihnitor imbunatateste calitatea vietii per ansamblu. Somnul aduce beneficii majore sanatatii noastre fizice. Este momentul de refacere si vindecare a organelor interne si a tesuturilor, a inimii si a vaselor de sange, facand astfel circulatia sangelui perfecta si eficienta. De asemenea, reduce sansele de boli interne ale corpului, cum ar fi tensiunea arteriala, accident vascular cerebral si diabet, printre altele.

Daca aveti probleme cu somnul, este foarte important sa va recuperati cat mai curand posibil, altfel riscati sa va imbolnaviti cu timpul. Suplimentele pentru somn sunt o idee foarte buna de a incepe sa va odihniti suficient si sa va recuperati sanatatea fizica si psihica.

Aminoacizi care ajuta in lupta cu insomnia

L-5 hidroxitriptofan

Este o substanta chimica naturala in organism pe care oamenii o pot lua si ca supliment nutritiv. Unii oameni cred ca administrarea suplimentului poate imbunatati anumite aspecte ale sanatatii, inclusiv sanatatea mintala si calitatea somnului.

Compusul este un precursor natural al unui neurotransmitator numit serotonina, care ajuta la producerea unor substante chimice „bune” in creier si corp. Organismul produce serotonina printr-o serie de pasi chimici, incepand cu aminoacidul L-triptofan. Una dintre substantele chimice pe calea transformarii L-triptofanului in serotonina este 5-HTP.

Substanta chimica a fost disponibila numai pe baza de prescriptie medicala pana in 1995, cand Administratia SUA pentru Alimente si Medicamente (FDA) a aprobat-o ca supliment fara prescriptie medicala (OTC). Producatorii deriva suplimentul din semintele de Griffonia simplicifolia, care este o planta africana. Suplimentul nu apare in mod natural in alimente. Vezi si: O cauza nebanuita a insomniei – lipsa de magneziu

Unii oameni cred ca administrarea de 5-HTP poate creste cantitatea de serotonina din organism. Medicii au legat anterior lipsa de serotonina cu o serie de afectiuni medicale, inclusiv depresie. Ca urmare, unii medici recomanda administrarea 5-HTP impreuna cu medicamente obisnuite pentru anumite afectiuni, inclusiv insomnie, depresie, anxietate si pierdere in greutate.

Multe studii referitoare la beneficiile 5-HTP pentru sanatate si somn se bazeaza pe modele animale.

De exemplu, un studiu din 2018 a analizat efectele acidului 5-HTP si al acidului gamma-aminobutiric (GABA) asupra mustelor fructelor, soarecilor si sobolanilor. Oamenii de stiinta au folosit cofeina pentru a induce insomnie, apoi au administrat combinatia GABA / 5-HTP.

Vezi si: Cum afecteaza pozitia somnului calitatea odihnei in timpul noptii

Ei au descoperit ca aceasta combinatie poate induce somnul si parea sa imbunatateasca calitatea si durata timpului de somn.

O alta revizuire a tratamentelor disponibile pentru problemele de somn a constatat ca 5-HTP poate fi benefic in tratarea tulburarilor de excitare, cum ar fi teroarea somnului si somnambulismul.

L-teanina

Este un aminoacid care se gaseste cel mai frecvent in frunzele de ceai si in cantitati mici in ciupercile Bay Bolete. Se gaseste atat in ​​ceaiul verde, cat si in ceaiul negru. De asemenea, este disponibil sub forma de pilule sau tablete in multe farmacii.

Cercetarile indica faptul ca L-teanina favorizeaza relaxarea fara somnolenta. Multi oameni iau L-teanina pentru a usura stresul si pentru a se relaxa.

Unele cercetari indica faptul ca L-teanina ar putea fi benefica pentru un somn bun. Cercetatorii dintr-un studiu au descoperit ca dozele de 250 mg si 400 mg de L-teanina au imbunatatit mult somnul la animale si la oameni.

De asemenea, s-a demonstrat ca 200 mg de L-teanina reduc ritmul cardiac in repaus, indicand capacitatea sa de a promova relaxarea. L-teanina poate ajuta, de asemenea, baietii diagnosticati cu tulburare de deficit de atentie si hiperactivitate (ADHD) sa doarma mai bine.

L-teanina poate reduce efectele ADHD-ului la baieti

Un studiu din 2011 a analizat efectele L-teaninei asupra a 98 de baieti cu varsta cuprinsa intre 8 si 12 ani. Unui grup randomizat i s-au administrat doua comprimate masticabile de 100 mg L-teanina de doua ori pe zi. Celalalt grup a primit pastile placebo.

Dupa sase saptamani, s-a constatat ca grupul care a luat L-teanina a avut un somn mai lung si mai odihnitor. In timp ce rezultatele sunt promitatoare, sunt necesare mai multe cercetari inainte ca acestea sa poata fi dovedite sigure si eficiente, in special pentru copii.

Alte cercetari au descoperit ca L-teanina a imbunatatit calitatea somnului pentru cei diagnosticati cu schizofrenie.

Melatonina

Este disponibila in doze de 20 mg si poate fi administrata in cantitatea prescrisa pentru rezultate mai bune. Consultatia medicului este o necesitate aici. Sa parcurgem cateva dintre caracteristicile si utilizarea acestui medicament:

  • Elementul cheie al melatoninei este reglarea ciclului de somn al organismului. Cu toate acestea, studii recente au aratat, de asemenea, ca ar putea avea si un impact asupra cresterii celulare asupra zonelor potentiale ale tesuturilor pulmonare, renale si mamare.
  • Este disponibila in doze de 20 mg. Dozele mai mici functioneaza pe ciclurile de somn si dozele mai mari pe activitatile de sustinere hormonala. Medicul va prescrie in mod corespunzator pe baza conditiilor, deoarece o variatie a dozei se va reflecta asupra corpului in mod diferit.
  • Acest produs este hipoalergenic, ceea ce inseamna ca nu este foarte predispus la efecte secundare si la orice fel de reactii alergice dupa consum. De asemenea, este vorba de ingrediente raw fara gluten si vegane. In principal, are 20 mg melatonina, cu fibre vegetale hipoalergenice si apa vegetala de celuloza.
  • De asemenea, poate fi folosit ca antioxidant, care practic ingrijeste celulele impotriva radicalilor liberi si a moleculelor atunci cand organismul digera mancarea in stomac.
  • Ar putea exista mai multe modalitati de a consuma acest supliment pe baza necesitatii si a instructiunilor date. Unii ar putea prefera sa-l ia direct sub limba ca pentru insomnie. Uneori, poate fi aplicat pe piele pentru a proteja impotriva daunelor provocate de arsurile solare. De asemenea, poate fi perfuzat direct in vene pentru atacuri de cord, sau chiar in muschi pentru a trata cancerul.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...