Nucile caju – Beneficii si efecte secundare

caju

Nucile caju sunt originare din climatul subtropical, dar sunt disponibile pe scara larga pe tot globul. Aceastea au forma unei boabe de fasole, iar puterea lor nutritionala este incredibila. Au o textura fina si untoasa, cu o aroma bogata si nu sunt doar o gustare convenabila, ci sunt si incredibil de versatile. De fapt, aceste nuci pot fi transformate in alternative de lapte, smantana, unt fara lapte (o buna alegere pentru vegani).

Nucile caju sunt un adevarat depozit de energie si nutrienti esentiali. Acestea ne ajuta corpul in moduri semnificative si lucreaza pentru a ne face mai sanatosi. De exemplu, o singura portie de caju (28,35 grame/aprox. 18 caju) contine: 157 de calorii; 8,56 g carbohidrati; 0,9 g de fibre; 5,17 g de proteine; 12,43 g de grasime totala; 1,68 g zahar; Minerale: 10 mg de calciu; 0,62 mg de cupru
1,89 mg de fier; 1,64 mg de zinc; 83 mg de magneziu; 168 mg de fosfor; 187 mg de potasiu; 3 mg de sodiu; Vitamine: B si C.

Cu gustul lor dulceag devin gustarea preferata atat a copiilor, cat si a adultilor. Dar sunt ele chiar atat de bune pentru sanatatea noastra? Ei bine, in cele ce urmeaza va vom arata atat beneficiile nucilor caju, cat si efectele lor secundare.

Nucile caju – Cele mai importante beneficii

-Scad nivelul de colesterol si imbunatatesc sanatatea inimii

Nucile de caju sunt bogate in acizi grasi mononesaturati si acizi grasi polinesaturati ce ajuta la reducerea riscului de boli cardiovasculare. In plus, caju poate ajuta la scaderea colesterolului total si a colesterolului LDL.

Conform mai multor studii, s-a constatat ca nucile de caju sunt excelente pentru scaderea tensiunii arteriale si a colesterolului rau din organism. De asemenea, s-a observat ca cei care consuma nuci caju sunt mai putin susceptibil de a face un accident vascular cerebral sau boli cardiovasculare.

-Intaresc sistemul imunitar

Nucile caju sunt bogate in cupru si fier, fiind un sistem de sprijin pentru celulele rosii din sange. De asemenea, acestea imbunatatesc sistemul imunitar al corpului. In plus, vindeca ranile si intareste impotriva infectiilor microbiene.

Vezi si: Trateaza anemia si beneficiaza de imunitate puternica mancand nuci caju

-Imbunatatesc functia creierului

Nucile caju pot proteja nervii si tesuturile fragile ale creierului. Acestea contin o cantitate echilibrata de acizi grasi mononesaturati si polinesaturati, iar studiile au aratat ca aceste grasimi ajuta la sanatatea creierului, imbunatatesc memoria si reduc inflamatia. Prin urmare, caju ajuta la imbunatatirea sanatatii creierului si la o mai buna functionare a lui.

-Bune pentru ochi

Nucile caju contin o cantitate mare de antioxidanti si luteina, care promoveaza sanatatea ochilor, asigurand o vedere mai buna. Totodata, caju contine un pigment antioxidant bogat, pe care retina o absoarbe direct. Pigmentul formează un strat protector asupra ochilor nostri, prevenind deteriorarea cauzata de razele UV daunatoare.

-Bune pentru piele si par

Nucile de caju contin fier, fosfor, zinc si antioxidanti, care imbunatatesc sanatatea pielii si fac minuni pentru parul tau. Totodata, conform cercetarilor, un consum regulat de nuci caju si aplicarea uleiului de caju pe scalp poate ajuta la producerea melaninei. In plus, anumiti acizi oleic si linoleic prezenti în caju confera parului un aspect mai matasos.

Nucile caju – Efecte secundare

  • Consumate in exces, nucile caju pot provoca constipatie;
  • Multi oameni sunt alergici la nucile caju. Asadar, daca simti ceva in neregula dupa ce ai mancat nuci caju, inseamna pur si simplu ca esti alergic la ele;
  • Un consum exagerat de nuci caju poate afecta sanatatea rinichilor. Asadar, te sfatuim sa consumi caju cu moderatie si daca ai deja o problema cu rinichii evita sa consumi caju, deoarece acestea contin o cantitate mare de oxalat.

Vezi si: Sursa excelenta de vitamina E – uleiul de nuci caju

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...