Montignac, dieta care te invata cum sa combini inteligent alimentele

Dieta Montignac este o dieta eficienta si functionala, care a fost populara in special in Europa in perioada anilor ’90, dar cartile renumitului nutritionist sunt inca actuale. Aceasta dieta este inspirata din bucataria frantuzeasca – ceea ce face ca alimente precum vinul rosu, ciocolata sau branza sa nu fie interzise.

Dieta Montignac 2019

Nu ii placea sa ii fie metoda numita dieta si pentru ca o considera un mod de alimentatie pe vecie. Cu urmatoarele tinte: slabitul, daca exista un exces ponderal, prevenirea reingrasarii, asa cum se intampla la dietele pe care le-a infierat atata, prevenirea aparitiei diabetului de tip 2, diminuarea riscurilor de boli cardiovasculare.

Doua lucruri ne ruga Monti sa facem pentru noi: sa intrerupem numaratul caloriilor, o falsa problema in domeniul reglarii greutatii, in opinia sa, si sa ne alegem alimentele in functie de specificul lor nutritional si de potentialul metabolic – glucidele pe cat se poate numai din cele cu indice glicemic scazut sau foarte scazut, lipidele in functie de acizii grasi – privilegiati sunt cei de tip omega 3, din peste, si chiar si cei nesaturati, uleiul de masline, demni de evitat sunt cei saturati – unt, carnuri grase, iar proteinele vor fi alese in functie de origine (vegetala sau animala), de complementaritate si de neutralitate in procesul de mai sus, cu hiperinsulinismul.

Vezi si: Dieta calugarilor de la Muntele Athos – Modul de a trai care prelungeste speranta de viata cu 10 ani

Metoda Montignac si conceptul de indice glicemic

Michel Montignac clasifica alimentele in functie de indicele lor glicemic (IG). Acesta masoara capacitatea unor glucide de a creste nivelul glicemiei. Cercetatorul american Jenkins a fost cel care a pus la punct scara indicilor glicemici. Pentru a o constitui, el a dat in mod arbitrar glucozei valoarea 100. Aceasta valoare corespunde absorbtiei intestinale a glucozei consumate in proportie de 100%.

Exista mai multe clasificari ale indicilor glicemici. Montignac ii imparte in trei categorii:

IG scazut, mai mic sau egal cu 35;

IG mediu, cuprins intre 35 si 50;

IG ridicat, mai mare de 50.

Vezi si: Dieta japonezului laureat cu premiul Nobel: ajuta la scaderea in greutate si regenerarea celulara

Exemple de alimente cu indice glicemic ridicat:

IG 110: bere

IG 100: glucoza

IG 95: cartofi prajiti, faina de orez

IG 90: faina alba

IG 85: popcorn

IG 70: zahar, orez, bauturi carbogazoase (cola), chips-uri, mamaliga

IG 65: faina semi-integrala, paine de secara, paine neagra, porumb, ananas in sirop

IG 60: banane, castane, faina integrala, pizza

IG 55: Ketchup, piersici in sirop, sushi, papaya

Vezi si: Regimul flexitarian. De ce este considerata cea mai buna dieta pentru om si pentru mediu

Exemple de alimente cu indice glicemic mediu:

IG 50: kiwi, ananas, mango, orez integral, paste integrale, suc de mere (fara zahar)

IG 45: cereale integrale, nuca de cocos, paine prajita, banane verzi, struguri, marar

IG 40: fulgi de ovaz, unt de arahide fara zahar, prune uscate, suc de morcov

Exemple de alimente cu indice glicemic scazut:

IG 35: caise uscate, portocale, prune, mere, piersici, telina, iaurt

IG 30: branza proaspata, morcovi, mandarine, clementine, lapte degresat, lapte de soia, pere, grepfrut, rosii, napi, marmelada fara zahar

IG 25: faina de soia, humus, cirese, capsune, zmeura, seminte de dovleac

IG 20: iaurt din soia, suc de lamaie fara zahar, pudra de cacao

IG 15: spanac, tofu, dovlecei, ardei, masline, salata verde, soia, varza, varza de Bruxelles, broccoli, conopida, castravete, ceapa, ciuperci, ghimbir, nuci, migdale, arahide, germeni de grau

IG 10: avocado

IG 5: crustacei (homar, langusta, crab), otet, condimente (piper, patrunjel, oregano, busuioc, scortisoara, vanilie)

IG 0: carne (de vita, de pui), ceai, cafea (fara zahar), fructe de mare.

Dieta Montignac se imparte in doua faze:

Faza I: Implica consumul de alimente cu un indice glicemic foarte scazut de 35 sau mai putin. Faza I este si o modalitate recomandata de Montignac de a renunta la obiceiurile alimentare gresite si de a adopta un stil de viata sanatos.

Este incurajat consumul de proteine din peste sau legume (persoanele care au probleme cu rinichii trebuie sa consulte un medic inainte pentru ca acest tip de dieta le-ar putea afecta sanatatea).

Faza II: In aceasta etapa trebuie sa mentinem tot ceea ce am pierdut in prima etapa si sa incercam sa consumam alimente cu un indice glicemic mediu sau mic. Si faza a doua ar trebui sa devina mai degraba un stil de viata.

Vezi si:

Tine aceasta dieta japoneza pentru a da cateva kilograme jos rapid si eficient

Sursa: clickpentrufemei.ro

Sursa foto: emptyspacestheatre.org

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...