Dieta calugarilor de la Muntele Athos – Modul de a trai care prelungeste speranta de viata cu 10 ani

Regimul cretan. Beneficiile unei diete de viata lunga

Dieta calugarilor de la Muntele Athos este una foarte interesanta si care s-a dovedit ca poate sa prelungeasca speranta de viata cu 10 ani. In general, dietele mediteraneene sunt sanatoase si fac bine corpului uman, insa moderatia din dieta calugarilor de la Muntele Athos aduce o reteta chiar si mai buna.

Dieta calugarilor de la Muntele Athos a fost studiata timp de 15 ani si s-a scris chiar o carte amanuntita despre obiceiurile fetelor bisericesti. Cheia dietei este moderatia si mancatul in tihna. Alimentele nu sunt scumpe sau complicat de gatit, iar acest stil de viata poate duce chiar la scaderea semnificativa in greutate.

Dieta calugarilor de la Muntele Athos – Cum a devenit cunoscuta

Trei autori, Richard Storey, Sue Todd si Lottie Storey, care sunt si nutritionisti, au pus bazele unei carti foarte bine documentate despre dieta calugarilor de la Muntele Athos, carte care a devenit rapid un best seller, fiind un interes crescut despre obiceiurile calugarilor care ii fac sa traiasca mai mult decat oamenii de rand.

Dieta calugarilor de la Muntele Athos imparte saptamana in 3 parti distincte: 3 zile ale saptamanii de moderatie, trei zile de post si o zi de sarbatoare sau de dezlegare la alimentatie.

Regulile ar fi urmatoarele: in timpul zilelor de post se elimina lactatele, pestele, alcoolul, ouale si uleiul in favoarea unor portii mici de fructe, legume, nuci de toate felurile, seminte si diverse tipuri de fasole.

Zilele de moderatie includ o dieta tipic mediteraneeana care are alimente precum lactatele proaspete, ulei de masline, peste, carne de pui, oua, dar fara zahar, alimente procesate sau carne rosie. In aceste zile se permite chiar consumul de alcool desi se prefera in general vinul rosu.

Tot zilele de moderatie permit trei mese cu preparate sanatoase, proaspete dar cantitate redusa de grasimi.

Dieta calugarilor de la Muntele Athos, studiata timp de 15 ani

Ziua de ospat sau de rasfat culinar e lipsita de orice fel de interdictie. Se permite orice, de la friptura pana la tort de bezea, cocteiliuri cu zahar pana la ciocolata, insa totusi atentie la marimea portiilor.

Richard Storey, unul dintre cei trei autori ai cartii despre dieta calugarilor de la Muntele Athos i-a vizitat pe acestia timp de 15 ani si a studiat de aproape regimul de viata al calugarilor. El a ajuns la concluzia ca se poate slabi cu aceasta dieta pana la 10kg. Este un regim de viata sanatos in care nu se numara caloriile.

‘Calugarii se numara printre cei mai sanatosi oameni din lume, cu rate foarte scazute de cancer si aproape fara cazuri de Alzhaimer, iar dupa ani in care am trait printre ei pot spune ca dieta lor joaca un rol important in starea de sanatate. De fiecare data m-am intors de la muntele Athos mai slab cu cateva kilograme, mai sanatos si cu un tonus mai bun, dar niciodata nu am simtit ca as fi facut un efort sau ca as fi fost privat de ceva anume. Am testat dieta calugareasca pe mai multe persoane ca sa vedem daca este eficienta si in cazul unui stil de viata modern. Eu am slabit aproape 10 kilograme, toata lumea a slabit’, a explicat Storey pentru Daily Mail.

Exemplu de meniu pentru o zi

Ziua de moderatie

Mic dejun: musli cu ovaz (sau alte cereale) si fructe de padure, mar razuit sau alte fructe proaspete de sezon, suc de lamaie, lapte/apa si alune sau nuci

Pranz: supa de pui cu pita din faina integrala

Cina: cartof dulce copt cu masline, branza feta si salata verde

Gustari: un mar/o mana de nuci sau seminte

Ziua de post

Mic dejun: grapefruit la gratar

Pranz: supa de legume cu o felie de paine din faina integrala

Cina: fasole untoasa coapta cu rosii proaspete si salata. Fasolea untoasa are boabe mari si aplatizate, de culoare alba, cu o textura cremoasa.

Ziua de moderatie

Mic dejun: piersici la gratar cu iaurt grecesc

Pranz: supa de morcovi si coriandru

Cina: salta de pui cu dressing de iaurt grecesc si un pahar de vin alb Gustari: o bucatica de ciocolata neagra, fructe sau legume crude

Ziua de post

Mic dejun: musli Pranz: supa de linte

Cina: cartof copt in coaja cu salata de varza Kale si morcovi

Gustari: un bol mic de nuci, seminte si fructe de padure