Mihaela Bilic: un aliment cu care se slabeste rapid, hraneste creierul si este satios

Mihaela-Bilic-alimentul-cu-care-se-slabeste-rapid-si-hraneste-creierul

Mihaela Bilic a vorbit despre calitatile unui aliment extrem de important pentru sanatate, dar foarte bun si pentru persoanele care doresc sa piarda in greutate.

Dupa cum a spus medicul nutritionist, Mihaela Bilic, oul este o sursa excelenta de nutrienti, cu ajutorul caruia oricine poate slabi sanatos, informeaza doctorulzilei.ro.

Ceea ce este incredibil este ca oul poate fi consumat in orice moment al zilei, fie fiert, ochi, omleta si sub alte forme. Totusi, nu trebuie folosit uleiul pentru gatit oua, cel mult se pulverizeaza tigaia in care se va prepara oul.

Dupa spusele nutritionistului, oul nu ar trebui omis in dieta copiilor, a femeilor insarcinate si a sportivilor. O veste buna este ca cei care au dezvoltat alergii la proteina din ou, aceasta dispare de la sine dupa varsta de 5 ani. Doar un ou introdus in dieta copiilor din India o data pe saptamana a reusit sa creasca performantele intelectuale cu 30%. Este de la sine inteles ca acest aliment este atat de benefic pentru sanatatea noastra.

„Oul, o esenta de nutrienti. Natura a reusit sa concentreze in ou tot ce e mai bun la capitolul nutritie. Un ou are 50g si doar 80 calorii. Cu toate astea oul este campion cand vine vorba de satietate (satura mai mult decat orice aliment) si de calitatea proteinelor (contine proteine etalon).”, a spus aceasta.

Valorile nutritionale ale oului

In afara de gustul lui incantator, oul este o sursa buna de nutrienti, vitamine si minerale. Consumand 50 grame de ou includeti numeroase vitamine, precum 15,3 pg de Seleniu, 117 mg Colina, 0,764 mg Vitamina B5, 0,36 µg Vitamina B-12, 0,194 mg Vitamina B2,98 mg Fosfor, 4,74 g Grasimi totale si 6,26 g Proteine . Mai mult, multi aminoacizi 0,083 g de triptofan, 0,276 g de treonina, 0,334 g de izoleucina, 0,541 g de leucina, 0,454 g de lizina, 0,189 g de metionina si 0,136 g de cistina.

Ajuta la pierderea in greutate

Ouale sunt uimitoare. Sunt un aliment bogat in proteine, dar proteina este de departe cel mai indeplinitor macronutrient. Ouale au un scor mare pe o scara numita Indice de satietate, care masoara capacitatea alimentelor de a induce sentimente de satietate si de a scadea aportul caloric ulterior. Intr-o cercetare pe 30 de femei supraponderale, consumul de oua la micul dejun a crescut senzatia de satietate, ceea ce a dus la un consum mai mic de calorii pentru urmatoarele 36 de ore. Intr-o alta cercetare, inlocuirea unui mic dejun normal cu un mic dejun cu ou a dus la pierdere substantiala in greutate pe o perioada de 8 saptamani.

Concentratia ridicata de proteine, precum si alte vitamine esentiale continute in ou ajuta organismul sa se dezvolte intr-un ritm normal si poate obtine toti nutrientii necesari pentru a creste corespunzator. Consumul de oua de catre copii este esential pentru a isi dezvolta o sanatate strasnica pentru tot restul vietii. Proteina este esentiala pentru crearea celulelor, ceea ce inseamna ca fiecare parte a corpului nostru, fiecare organ, fir de par, vas de sange si os se bazeaza intr-un fel pe proteine ​​pentru a exista. De asemenea, proteina este esentiala pentru reparatie si regenerare, de aceea este o necesitate pe tot parcursul vietii pe care o putem achizitiona prin oua!

Nivelul ridicat de colina din oua ajuta in sanatatea cognitiva

Unul dintre beneficiile mai putin cunoscute ale oualor este impactul sau asupra sanatatii cognitive, in principal datorita nivelului ridicat de colina prezenta. Colina este adesea grupata cu vitamine B, dar, de fapt, este un nutrient usor necunoscut, care ajuta la crearea cailor neuronale critice in creier. Se estimeaza ca aproximativ 90% din populatie obtine mai putina colina decat are nevoie corpul, dar ouale intregi furnizeaza colina in cantitati mari!

Cercetarile arata ca un consum de cantitati suficiente din Luteina si Zeaxantina pot reduce considerabil riscul de cataracta si degenerare maculara, doua tulburari oculare foarte frecvente.

Galbenusurile de ou constau in cantitati mari de Luteina si Zeaxantina. Intr-un singur studiu controlat, consumand doar 1,3 galbenusuri pe zi timp de 4,5 saptamani a crescut nivelul de luteina in sange cu 28-50% si de zeaxantina cu 114-142%. Ouale au un continut ridicat de vitamina A, iar insuficienta de vitamina A este cea mai frecventa cauza de orbire din lume.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...