Inotul, un sport campion pentru minte si corp

Inotul este un sport potrivit pentru toate categoriile de varsta. Inotul poate face minuni atat pentru corp, cat si pentru minte. Daca alte activitati de mare impact (ex: alergarea sau tenisul) au dus la suprasolicitarea genunchilor, soldurilor sau gleznelor, cel mai bine este sa alegi inotul. Acest sport reprezinta o optiune excelenta pentru persoanele cu probleme articulare si ofera o alta forma de exercitiu pentru oricine are acces la apa.

Inotul este o modalitate excelenta de a-ti lucra intregul corp si sistemul cardiovascular. In plus, o ora de inot arde aproape la fel de multe calorii ca si alergatul, fara sa mai pui presinue asupra oaselor si articulatiilor tale.

Nu uita ca beneficiile incep de indata ce sari in piscina, dar se extind cu mult peste momentul in care parasesti piscina. De exemplu, cercetarile au demonstrat ca inotul aduce beneficii pentru sanatatea mintala, inclusiv reducerea potentiala a riscului de deces prematur, sprijinirea imbatranirii sanatoase.

Vezi si: Balneoterapia. Cum sa te vindeci cu ajutorul apei minerale

Beneficiile inotului pentru

1-Inotul te poate ajuta sa traiesti mai mult

Potrivit unui raport din 2017 comandat de Swim England, inotatorii aveau un risc cu 28% mai mic de deces prematur si un risc cu 41% mai mic de deces din cauza bolilor de inima si a accidentului vascular cerebral in comparatie cu cei care nu inoata.

Vezi si: Exercitiile fizice – un sprijin important in evitarea formelor grave de Covid-19

2-Imbunatateste sanatatea inimii si a plamanilor

Inotul poate imbunatati sistemul cardiovascular. Inotul permite inimii sa devina mai puternica si plamanilor sa devina mai eficienti in utilizarea oxigenului.

Cercetarile arata ca inotul a fost legat de imbunatatiri ale hipertensiunii arteriale, tensiunii arteriale si alti markeri ai sanatatii cardiovasculare.

Totodata, inotul antreneaza muschii implicati in respiratie, ceea ce inseamna ca poate creste volumul plamanilor si poate ajuta la tehnica de respiratie. In plus, daca ai astm, piscina ofera un cadru ideal de exercitiu, deoarece este umed, cald si fara polen.

3-Ajuta la pierdere in greutate

Inotul este un exercitiu extrem de benefic pentru reducerea greutatii, deoarece multe parti diferite ale corpului sunt implicate in proces. In doar o ora de inot, poti pierde in jur de 800 de calorii.

Un  studiu publicat in 2021 in BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation a constatat ca 3 luni de inot au dus la reduceri semnificative ale grasimii corporale si ale IMC (indice de masa corporala).

4-Amelioreaza stresul

Inotul te poate relaxa si iti poate imbunatati nivelul de energie. De exemplu, in urma unui studiu, cercetatorii au chestionat un grup de inotatori imediat inainte si dupa inot la un YMCA din New Taipei City, Taiwan. Dintre cele 101 de persoane chestionate, 44 au raportat ca sunt usor deprimate si stresate. Dupa inot, numarul persoanelor care s-au declarat inca stresati a scazut la doar opt.

5-Inotul imbunatatieste functia creierului

Intr urma unui mic studiu din jurnalul Physiological Reports, participantii care au facut inot timp de 20 de minute, cu intensitate moderata, au procesat informatii vizuale si au raspuns mai rapid la testele cognitive efectuate chiar inainte si imediat dupa inot. Un alt studiu publicat in Physiological Reports a asociat inotul cu o memorie imbunatatita pe termen scurt si lung la soareci.

6-Inotul ajuta persoanele care se confrunta cu durere cronica

Inotul este un bun antrenament de intarire a muschilor. S-a demonstrat ca o serie de activitati acvatice ii ajuta pe oamenii cu afectiuni musculo-scheletice sa imbunatateasca functia fizica si calitatea vietii.

Un studiu a aratat ca la persoanele cu osteoartrita, un program de inot de 3 luni (participantii au inotat timp de 45 de minute, 3 zile pe saptamana) a dus la mai putine dureri si rigiditate articulare, precum si la imbunatatirea fortei musculare.

Inotul te poate ajuta la reducerea durerii si poate imbunatati recuperarea dupa o accidentare. Un studiu a aratat ca persoanele cu osteoartrita au raportat reduceri semnificative ale durerii si rigiditatii articulatiilor si au experimentat mai putine limitari fizice dupa ce s-au implicat in activitati precum inotul.

Totodata, persoanele cu scleroza multipla pot apela cu incredere la inot. Apa face membrele plutitoare, ajutand la sustinerea lor in timpul exercitiilor fizice. De exemplu, in urma unui studiu, un program de inot de 20 de saptamani a dus la o reducere semnificativa a durerii pentru persoanele cu scleroza multipla.

7-Sarcina usoara

Inotul este o forma de exercitiu recomandata gravidelor. Acest spo


rt intareste atat muschii abdominali, cat si pe cei ai umerilor. Prin urmare, antrenamentele in apa amelioreaza durerile articulare si alte disconfort legate de sarcina. In plus, un studiu, realizat de Institutul Melpomene din Minneapolis, a confirmat ca femeile insarcinate devin mai putin predispuse la avorturi spontane prin participarea regulata la sesiunile de inot.

Vezi si: Terapia la rece, un remediu menit sa iti imbunatateasca sanatatea

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...