Dieta in caz de gastrita: ce sa mancati si ce sa nu mancati

dieta-in-caz-de-gastrita

Gastrita este o inflamatie sau iritare a mucoasei stomacului. Poate provoca dureri abdominale, balonare, greata si varsaturi, printre alte simptome. Cu toate acestea, urmarea unei diete poate ajuta la ameliorarea acestor simptome dureroase.

O dieta in caz de gastrita cuprinde consumul de alimente care promoveaza vindecarea. Si evitarea alimentelor care declanseaza simptomele dureroase este la fel de importanta. De exemplu, citricele si produsele lactate sunt alimente pe care doriti sa le evitati pentru o dieta corecta in aceasta boala.

Alimente care calmeaza gastrita:

Alimente bogate in antioxidanti. Cercetarile arata ca alimentele bogate in antioxidanti pot ajuta la scaderea inflamatiei stomacului. Mai mult, aceste alimente pot ajuta la reducerea riscului de tulburari digestive sau complicatii. Fructele si legumele proaspete sunt optiuni excelente pentru antioxidanti. Asigurati-va ca adaugati si fructe de padure!

Conform unor surse precum Universitatea din Maryland Medical Center, aceste alimente sunt de asemenea benefice in caz de gastrita:

  • ierburi / condimente (nimic prea picant!)
  • ceapa
  • usturoi
  • suc de fructe, dar nu citrice
  • ardei gras
  • frunze verzi
  • anghinare
  • sparanghel
  • telina
  • chimen dulce
  • fructe de mare
  • ghimbir
  • curcuma
  • legume crucifere
  • fructe de padure
  • mere
  • afine

Alimente probiotice

O revizuire a studiilor sugereaza ca probioticele pot ajuta la tratarea infectiilor tractului GI care declanseaza gastrita. Acestea reduc inflamatiile, regleaza miscarile intestinale, ajuta la controlul reactiilor la alergii sau intolerante alimentare si multe altele.

Usturoiul

Consumul de usturoi crud si fiert a fost un remediu natural pentru problemele gastro-intestinale de mii de ani. Usturoiul este antiinflamator si are chiar si cateva proprietati antibiotice. De fapt, unii experti considera ca usturoiul brut ar putea chiar ajuta la reducerea bacteriilor H. pylori. De asemenea, poate inhiba cresterea altor bacterii daunatoare din microbiom.

Lemnul dulce, fenicul sau anason

Lemnul dulce a fost folosit pentru a trata o lista de probleme digestive. Aceasta include ulcerele si refluxul acid. Lemnul dulce s-a dovedit a avea proprietati antiinflamatorii, antioxidante si antivirale. In timp ce extractul de lemn dulce s-ar putea dovedi a fi cel mai benefic, consumul de fenicul si folosirea de condimente precum anasonul pot oferi, de asemenea, usurare.

Majoritatea oamenilor vad o imbunatatire dupa un consum zilnic de aproximativ trei grame, pe o perioada de patru pana la sase saptamani. Cu toate acestea, discutati cu medicul dumneavoastra daca luati orice medicamente care pot interactiona cu lemnul dulce.

Alimente bogate in fibre (nuci inmuiate / incoltite, seminte, boabe si leguminoase)

Un studiu a constatat ca dietele cu continut ridicat de fibre au fost asociate cu risc redus de a dezvolta ulceratii la stomac cu pana la 60%. Cresteti aportul de fibre pentru a ajuta la ameliorarea simptomelor de gastrita. De exemplu, puteti incerca urmatoarele:

  • nuci, migdalele
  • seminte precum semintele de chia sau semintele de in
  • leguminoase inmuiate / fasole
  • boabe integrale incoltite (ovaz fara gluten, quinoa, orez salbatic, hrisca si amarant).

Grasimi sanatoase. Grasimile sanatoase usor de digerat includ ulei de nuca de cocos sau de masline si avocado. Unele dintre acestea pot ajuta la reducerea acidului stomacal.

Alimente ce pot agrava simptomele gastritei

In timp ce consumati alimente pentru a ajuta la ameliorarea simptomelor de gastrita, asigurati-va ca reduceti alimentele care va pot agrava durerea.

Citricele. Fructele citrice sunt, in mod normal, benefice. Acestea includ fructe precum portocale, lamai, lime si grepfrut. Cu toate acestea, pentru persoanele cu ulcere sau gastrita, fructele citrice pot provoca dureri.

Rosiile. Rosiile sunt similare cu citricele, deoarece sunt acide. Aceasta inseamna ca pot irita stomacul delicat. O cantitate mica poate fi in regula in unele cazuri, cu toate acestea, pentru majoritatea este cel mai bine sa evite rosiile si produsele ce contin rosii sau pasta de tomate.

Lapte si alte produse lactate. In timp ce medicii le-au spus pacientilor cu gastrita si ulcer de ani buni sa bea lapte pentru a ajuta la acidul stomacal, acest sfat nu mai este valabil. Expertii considera acum ca atat calciul cat si aminoacizii din lapte stimuleaza de fapt eliberarea unei productii mai mari de acid. Acest lucru poate duce la inrautatirea simptomele gastritei, dupa cum arata acest studiu.

Consumul de alcool. Consumul excesiv de alcool poate eroda mucoasa stomacului si poate agrava inflamatia. Cu toate acestea, unele persoane cu gastrita pot bea moderat, aproximativ o bautura pe zi. Totusi, altii nu pot tolera deloc alcoolul daca sufera de gastrita. Alcoolul nu trebuie neaparat sa fie eliminat complet. De fapt, unele studii arata ca un consum moderat ar putea chiar oferi protectie impotriva gastritei.

Consum de cafea. In cele mai multe cazuri, cafeaua nu va cauza probleme la stomac. Cu toate acestea, de obicei agraveaza simptomele gastritei. Chiar si cafeaua decofeinizata poate declansa simptome de gastrita. Cafeaua este acida si ar putea creste senzatiile neplacute de arsura.

Alimente iuti. Alimentele picante sau iuti nu vor provoca gastrita sau ulcere. Cu toate acestea, la fel ca si cafeaua, acestea pot agrava simptomele. De exemplu, veti dori sa stati departe de ardei iute, chili, cayenne, ardei rosu / negru, curry si sos fierbinte. Toate aceste ingrediente va pot face sa va simtiti mai rau!

Alergeni obisnuiti si alimente inflamatorii. Daca suferiti de gastrita, veti dori sa evitati alimentele rafinate si procesate. De exemplu, painea alba, pastele si produsele cu adaos de zahar pot inrautati simptomele.

In plus, veti dori sa stati departe de carnea de ferma, grasimi, uleiuri vegetale rafinate, alimente prajite si produsele lactate pasteurizate. Toate aceste alimente pot declansa alergii alimentare, pot creste inflamatia in intestin, vindecarea lenta si va pot face mai predispusi la infectii.

Sursa poza: mysanitas.com

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...