Cum sa te menti sanatos pe timp de pandemie

Cum-sa-te-menti-sanatos-pe-timp-de-pandemie

Tot mai multa lume traieste cu panica infectarii cu noul virus care circula in lume. Venim cu cateva sfaturi despre schimbarea dietei in asa fel incat organismul sa fie intarit pentru a face fata noii provocari.

Beti mai multa apa!!

Corpul este 75% apa, deci este logic ca acest fluid esential sa fie alimentat continuu. Putem trai o luna fara mancare, dar nu putem trai decat doua sau trei zile fara apa. Apa este cruciala pentru supravietuirea noastra. Multi oameni sunt derutati de cata apa ar trebui sa bea; li se spune intotdeauna sa bea mai mult. Ce este mai mult? Care este cantitatea corecta de apa pentru fiecare organism? Unii experti recomanda opt pahare pe zi, dar acest lucru ridica intrebarea, cat de mare este un pahar? Raspunsul trebuie sa vina din propria experienta. Multe depind de greutatea fiecaruia. O persoana mai slaba va avea nevoie de mai putina apa decat o persoana mai mare. Depinde si de nivelul de activitate fizica, de climatul in care traim si de dieta. Vezi si: Alimente care prelungesc viata si zonele unde oamenii sunt cei mai longevivi

Regretatul Dr. Fereydoon Batmanghelidj, un medic nascut in Iran, a castigat atentia internationala cu afirmatia sa ca apa potabila regulata poate trata o gama larga de boli. „Nu esti bolnav, ti-e sete”, a afirmat el in cea mai vanduta carte din 1992 Your Body’s Many Cries for Water, care atribuie cele mai multe dureri si boli deshidratarii cronice. Prin ani de lectura si cercetare, Dr. Batmanghelidj a concluzionat ca apa obisnuita previne si vindeca depresia, astmul, artrita, durerile de spate, migrenele, hipertensiunea arteriala, scleroza multipla si multe alte boli. De asemenea, s-a opus utilizarii unor medicamente costisitoare pentru tratarea bolilor, spunand ca „nu tratezi setea cu medicamente”.

Gatiti-va singuri si reduceti consumul de alimente super-procesate

Legumele, care lipsesc grav in dietele zilnice ale majoritatii oamenilor, sunt deosebit de usor de preparat. A face o salata presupune doar spalarea si tocarea acestora. Gatirea legumelor dureaza cateva minute de pregatire. Sucul este un mod instantaneu de preparare a legumelor; tot ce ai nevoie este un storcator si cateva minute pentru a-l curata dupa ce ai terminat. Alte modalitati usoare de a manca legume sunt spalarea legumelor si consumarea lor in starea lor naturala, crocanta.

Cheia este sa le aveti la dispozitie si gata pentru gustare. Invatarea artei planificarii simple a meselor va va ajuta sa obtineti toate substantele nutritive de care aveti nevoie, precum si sa va eliberati de dependenta de alimentele de la restaurant, de fast-food si alte alimente procesate. Mancarea de la restaurant este de obicei foarte sarata si indulcita, deoarece este conceputa pentru a fi o senzatie de gust. Adesea vine in portii mari supradimensionate, mai mult decat suficient pentru o persoana obisnuita.

Prin cumpararea si pregatirea propriilor alimente, mancam in conformitate cu nevoile reale ale corpului si suntem mai putin ispititi sa mancam in exces sau sa consumam sare si zahar prea mult. Gatirea mesei delicioase si satisfacatoare intr-o perioada scurta de timp este o abilitate care merita invatata. Nu este dificil, dar este nevoie de practica.

Multe teorii ale dietei la moda ii sfatuiesc pe oameni sa evite carbohidratii, numindu-i drept vinovati in criza noastra de obezitate. Consumul excesiv de carbohidrati in societatea occidentala este fara indoiala o problema, dar eliminarea alimentelor bogate in carbohidrati nu este intotdeauna raspunsul pentru toti oamenii si culturile. Privind corpurile delicate si subtiri ale japonezilor, care consuma diete bogate in carbohidrati compuse din cantitati mari de orez si legume cu amidon, se poate concluziona ca nu toti carbohidratii duc la cresterea in greutate.

Unii oameni traiesc din orez brun si fulgi de ovaz; altii se descurca mai bine cu mai putine cereale. Nicio mancare nu este in mod inerent „buna” sau „rea”, asa ca va incurajam sa experimentati cu cereale integrale si sa vedeti care dintre ele functioneaza cel mai bine pentru voi, daca exista.

Cerealele integrale au fost un element central al dietei umane de cand am incetat sa vanam si sa ne adunam si ne-am instalat in comunitati agricole. Pana de curand, oamenii care traiau in aceste comunitati de pe toate continentele aveau corpuri slabe si puternice. In America, porumbul era bobul de baza, in timp ce orezul a predominat in India si Asia. In Africa, oamenii aveau mei. Oamenii din Orientul Mijlociu se bucurau de paine din grau integral si de cuscus. In Europa, exista porumb, mei, grau, orez, paste si paine integrala. Chiar si berea, produsa prin fermentarea cerealelor, era considerata sanatoasa. In Scotia, era ovazul. In Rusia, aveau hrisca sau kasha. De generatii, foarte putini oameni care consumau diete bazate pe cereale erau supraponderali.

Oamenii se ingrasa astazi, deoarece mananca prea multa mancare procesata care contine carbohidrati rafinati. Amintiti-va carbohidratii rafinati, cum ar fi zaharul, care sunt asociati cu cresterea in greutate, in timp ce carbohidratii complecsi sunt asociati cu IMC mai sanatosi (indicii de masa corporala). Oamenii mananca tot felul de mancaruri ultra-procesate, totusi evita cerealele naturale, care ar putea sa le face mult mai mult bine.

Cerealele integrale pot fi o sursa buna de sustinere nutritionala, deoarece contin niveluri ridicate de fibre dietetice si vitamine B. Deoarece organismul le absoarbe incet (datorita fibrelor), boabele furnizeaza energie de lunga durata si ajuta la promovarea satietatii. Cerealele integrale elibereaza zaharul in sange incet, spre deosebire de repezeala brusca si de prabusirea energetica cauzate de alimentele rafinate cu zahar si bauturile racoritoare.

Nu uitati de cereale integrale, legume dulci si legume cu frunze verzi

Aproape toata lumea pofteste la dulciuri. In loc sa depindeti de zaharul procesat, puteti adauga mai multa aroma naturala dulce dietei zilnice si puteti reduce dramatic pofta de dulce. Anumite legume au o aroma profunda si dulce atunci cand sunt gatite, cum ar fi porumbul, morcovii, ceapa, sfecla, dovleacul de iarna, cartofii dulci si altele. Unele legume mai putin cunoscute, care sunt semi-dulci sunt napii si pastarnacul.

Si exista un alt grup de legume care nu au gust dulce, dar au un efect asupra corpului similar cu cel al legumelor dulci. Acestea includ ridichi rosii, varza verde, varza rosie si brusturele. Alte modalitati delicioase de a incorpora legumele dulci in dieta zilnica includ consumul de morcovi cruzi, coacerea cartofilor dulci, coacerea dovleacului, prepararea supei cu porumb si ceapa sau sfecla fierbinte pentru a pune deasupra salatei.

Unele dintre beneficiile obtinute prin consumul de legume cu frunze verde inchis sunt:

  • purificarea sangelui
  • risc redus de cancer
  • circulatie imbunatatita
  • intarirea imunitara
  • promovarea florei intestinale sanatoase
  • imbunatatirea functiei ficatului, a vezicii biliare si a rinichilor
  • reducerea congestiei, in special la plamani si reducerea mucusului

Unul dintre cele mai mari obstacole in calea unei diete sanatoase in zilele noastre este evitarea recompensei de alimente nedorite foarte procesate disponibile. Aceste alimente se gasesc de obicei in cutii, pungi si sticle, precum biscuiti, bomboane, sucuri si multe altele. Alimentele minim procesate sunt convenabile si, in general, sanatoase.

Puteti gasi, de asemenea, alimente procesate, cum ar fi conserve de rosii (rosiile de gatit fac nutrientii mai disponibili) sau legumele congelate care sunt culese la varf si depozitate pentru utilizare ulterioara. Dar cand vine vorba de o punga de chipsuri cu o lista lunga de ingrediente sau de rafinare a unei boabe si eliminarea partilor sale mai nutritive, acestea sunt alimentele pe care trebuie sa le reduceti in mod sigur.

Problema cu alimentele foarte procesate este ca acestea au devenit prea frecvente pentru majoritatea oamenilor. Un studiu a constatat ca aproape 58% din toate caloriile consumate doar in SUA provin din aceste alimente ultra-procesate. Alimentele foarte rafinate pot fi un factor major al inflamatiei, un precursor al multor stari de boala cronica. Majoritatea persoanelor care reduc alimentele de zi cu zi procesate se simt mai energizate. Daca cineva este deja bolnav, reducerea acestor alimente poate ajuta la recuperarea si vitalitatea rapida.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...