33.2 C
București
miercuri, iunie 19, 2024

Cele mai importante beneficii ale orezului salbatic

Orezul salbatic, cunoscut pentru gustul sau bogat si textura distincta, este mult mai mult decat o simpla alternativa la orezul alb. Acesta este de fapt un tip de iarba acvatica, iar boabele sale sunt pline de nutrienti esentiali care ofera numeroase beneficii pentru sanatate.

Orezul salbatic poate fi cunoscut si sub numele de orez indian, orez din Canada si ovaz de apa. In ciuda faptului ca are numele „orez”, acesta poate sa nu fie strans legat de orezul traditional „asiatic”, care tinde sa fie mai mic, mai putin dens in nutrienti si de o culoare diferita.

Acest orez salbatic este extrem de valoros si asta datorita continutului ridicat de antioxidanti, proteine, minerale, vitamine si fibre alimentare, aproape toate fiind considerabil mai mari decat orezul alb traditional. De asemenea, are un continut scazut de gluten si grasimi.

Dar hai sa aruncam o privire asupra celor mai importante avantaje ale consumului de orez salbatic.

Orez salbatic – Beneficii pentru sanatate

1. Ajuta digestia

Orezul salbatic este bogat in fibre, esentiale pentru o digestie sanatoasa. Fibrele contribuie la reglarea tranzitului intestinal, prevenind constipatia si promovand un sistem digestiv sanatos. De asemenea, fibrele ajuta la mentinerea unei flore intestinale echilibrate, ceea ce este esential pentru o digestie eficienta si sanatatea generala a intestinului. In plus, prin facilitarea peristaltismului, fibrele alimentare pot ajuta la eliminarea constipatiei, diareei, balonarii, crampelor, flatulentei in exces, precum si a problemelor gastrointestinale mai grave, ulcerele gastrice si hemoroizii, arata cercetarea lui  Judith A  Marlett,  Ph.D., RD si colab.

2. Protejeaza inima

Consumul regulat de orez salbatic poate avea un impact pozitiv asupra sanatatii inimii. Acesta contine antioxidanti si fibre care ajuta la reducerea nivelului de colesterol rau (LDL) si la cresterea nivelului de colesterol bun (HDL). Aceasta contribuie la prevenirea aterosclerozei si la reducerea riscului de boli cardiovasculare, inclusiv atacuri de cord si accidente vasculare cerebrale.

3. Creste imunitatea

Orezul salbatic este o sursa excelenta de vitamine si minerale, inclusiv vitamina C, vitamina A, vitamina E si zinc, toate esentiale pentru un sistem imunitar puternic. Consumul de orez salbatic poate ajuta la cresterea rezistentei organismului la infectii si boli, asigurandu-se ca sistemul imunitar functioneaza optim.

4. Imbunatateste rezistenta oaselor

Orezul salbatic contine fosfor si magneziu, minerale esentiale pentru sanatatea oaselor. Aceste minerale ajuta la mentinerea densitatii osoase si la prevenirea afectiunilor cum ar fi osteoporoza. Un aport adecvat de fosfor si magneziu este crucial pentru dezvoltarea si intretinerea unui schelet putern

5. Ajuta la pierderea in greutate

Orezul salbatic este sarac in calorii si bogat in fibre, facandu-l ideal pentru cei care doresc sa piarda in greutate. Fibrele contribuie la senzatia de satietate, ceea ce poate reduce aportul caloric total. De asemenea, ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, prevenind astfel poftele alimentare nesanatoase.

6. Poate preveni imbatranirea

Datorita continutului ridicat de antioxidanti, confirmat si de cercetatorii de la Universitatea din Minnesota, orezul salbatic ajuta la combaterea stresului oxidativ, un factor major in procesul de imbatranire. Antioxidantii protejeaza celulele de daunele cauzate de radicalii liberi, contribuind astfel la mentinerea sanatatii pielii si la prevenirea aparitiei ridurilor si a altor semne de imbatranire.

7. Poate preveni aparitia bolilor cronice

Consumul regulat de orez salbatic poate reduce riscul de boli cronice, cum ar fi diabetul de tip 2 si bolile cardiovasculare. Antioxidantii, fibrele si alti nutrienti din orezul salbatic contribuie la reducerea inflamatiei si la imbunatatirea sensibilitatii la insulina, factori esentiali in prevenirea acestor afectiuni, arata dovezile.

8. Poate preveni malformatiile congenitale

Orezul salbatic este o sursa buna de acid folic, un nutrient esential pentru femeile insarcinate. Acidul folic joaca un rol crucial in dezvoltarea fatului si in prevenirea malformatiilor congenitale, cum ar fi defectele de tub neural. Consumul adecvat de acid folic inainte si in timpul sarcinii este esential pentru sanatatea mamei si a copilului.

Vezi si: Orez brun vs. orez alb: Care este mai sanatos? Analiza detaliata a nutrientilor si a beneficiilor pentru sanatate

Vezi si: Descopera secretele apei de orez pentru par si piele – Mit sau adevar?

Vezi si: Sunt rondelele din orez expandat sanatoase? Iata cateva avantaje si dezavantaje

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole