Ce ar trebui sa manance un copil intre 2 si 5 ani. Sfaturi utile pentru parinti

Majoritatea mamicilor trec prin stadii diferite cu proprii copii. Daca pana la varsta de 1 an totul mergea struna, dupa varsta de 2 ani, copilul incepe sa aiba preferinte. Pentru multi parinti, cumpararea si pregatirea alimentelor sanatoase pot fi un demers destul de usor, dar atunci cand copilul ar trebui sa si manance ceea ce pregatiti…intervine partea cea mai grea.  De aici porneste si frustrarea, iar ca parinte incepi sa te intrebi daca el mananca suficient de sanatos.

Nutritionistii atrag atentia ca deprinderile de alimentatie sanatoasa trebuie insusite in copilarie, deoarece procentul copiilor obezi creste de la un an la altul.

Daca va confruntati cu aceasta problema, va rugam sa cititi in continuare ce presupune meniul sanatos al unui copil cu varsta intre 2 si 5 ani:

O nutritie echilibrata inseamna incurajarea consumului de apa, legume si fructe, cereale integrale si produse lactate degresate, peste si carne slaba. Toate acestea asigura necesarul de vitamine si nutrienti de care copilul are nevoie pentru a creste sanatos.

Ce ar trebui sa manance un copil intre 2 si 5 ani – Cereale/seminte

Potrivit specialistilor, meniul unei zile pentru copilul de 2-5 ani trebuie sa cuprinda 4-6 portii de cereale. Trebuie sa stiti ca atat painea, cat si derivatele cerealelor constituie baza piramidei alimentare, deoarece furnizeaza aproximativ jumatate din energia zilnica necesara. Se recomanda un numar de 4-6 felii medii de paine sau combinatii intre paine, orez, paste fainoase si, in mod sigur, se prefera cerealele integrale (sunt incluse si germenii si taratele). Atentie, se vor evita cerealele cu peste 15% continut in zahar.

Si semintele de in sunt indicate in dieta copiilor. Acestea contin din plin Omega 3 – acizi grasi, care sunt necesari pentru o dezvoltare optima a creierului, ajuta la scaderea colesterolului din sange si regleaza nivelul de zahar din sange, incetineste pierderea osoasa, regleaza controlul greutatii. Datorita fibrelor din compozitia acestora, semintele de in ajuta si la imbunatatirea sanatatii digestive si cresterea imunitatii. Puteti incerca sa presarati seminte de in macinate in cerealele copilului sau intr-un aluat de prajituri.

Ce ar trebui sa manance un copil intre 2 si 5 ani – Legume si fructe

Legumele si fructele nu ar trebui sa lipseasca din meniul copilului. Legumele trebuie sa fie prezente de 3 ori pe zi, iar fructele de 2 ori. Fasolea sau mazarea poate fi considerata fie in numarul de portii de legume, fie ca portie de carne dintr-o zi, dar nu in amandoua. Totodata, se recomanda consumul fructelor si legumelor in stare proaspata si cu tot cu coaja, deoarece aportul de vitamina C si fibre va fi maxim.

De exemplu, cartofii dulci sunt printre cele mai nutritive. Contin vitamina A, care mentine ochii sanatosi si actioneaza si ca un antioxidant pentru organism prin prevenirea problemelor inflamatorii. Cartofii dulci sunt o sursa excelenta de carbohidrati pentru cei care au probleme cu nivelul zaharului din sange, ajuta tractul digestiv. Cartofii dulci sunt indicati si pentru prevenirea bolilor de inima. Avocado este plin de grasimi bune, benefice in dieta copiilor. Introduceti acest aliment cat mai devreme in dieta copilului, deoarece aportul de grasimi este deosebit de important in primii ani de viata ai acestuia. Totodata, un mango dulce ofera copilului tau cantitati generoase de multa vitamina C si vitamina A, care il ajuta la mentinerea unui sistemul imunitar mult mai rezistent, ajuta la mentinerea dinilor si gingiilor sanatoase, imbunatateste digestia si sanatatea ochilor copilului tau, prevenind fenomenul de orbire pe timpul noptii precum si ochii uscati.

Ce ar trebui sa manance un copil intre 2 si 5 ani – Carne si oua

Meniul copilului trebuie sa mai includa si 2 portii de carne sau derivate de carne, peste, ou, in fiecare zi pentru furnizarea proteinelor de buna calitate. Atentie, trebuie sa aveti grija la introducerea oului in alimentatia celui mic, pentru ca acesta se poate asocia cu fenomene de alergie digestiva. Nutritionistii recomanda consumul de peste de 2-3 ori pe saptamina.

Ce ar trebui sa manance un copil intre 2 si 5 ani – Lactate

Alimentatia copilului trebuie sa contina zilnic 2-3 portii de lapte/iaurt/branza, ceea ce inseamna 2 cani de lapte si un iaurt sau 2 iaurturi si 100 g branza proaspata de vaci.

La copiii cu intoleranta la lactoza se recomanda consumul de iaurt, branza sau al produselor lactate delactozate sau hipolactozate. Iaurtul contine o multime de bacterii bune, cunoscute sub numele de probiotice, esentiale pentru mentinerea stomacului sanatos (ajuta la scurtarea acceselor de durere de stomac si de diaree cu aproape o zi). Incearca sa alegi iaurtul simplu degresat sau iaurtul grecesc, iar inainte de a-l servi micutului tau poti adauga o lingura de miere si fructe proaspete.

Cititi si:

Studiu: Dependenta de telefon poate distruge copilaria

Ce este enurezisul si cum iti poti ajuta copilul sa scape de aceasta problema
Ce ceai sa ii dai copilului dimineata

Alimentatia copilului dupa primul an de viata

Cum sa iubesti un copil. Top 10 principii de urmat de la Janusz Korczak

Importanta atasamentului fata de copilul tau

Crizele copilului nu sunt asa rele precum par

Tehnici de prim ajutor. Cum iti ajuti copilul in urma unui accident

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...