Beneficiile germenilor din plante. Plante mici care ofera o nutritie mare

germeni plante

Germenii din plante sunt acele seminte de plante care incoltesc cu ajutorul apei. Acestia se consuma cu totul, atat planta, cat si samanta. Acestia sunt considerati alimente vii, foarte bogate in vitamine, minerale, antioxidanti si alti nutrienti benefici sanatatii noastre.

Germenii contin o cantitate semnificativa de substante nutritive (proteine, fibre, vitamina K, acid folic, acid pantotenic, niacina, tiamina, vitamina C, vitamina A, riboflavina, zinc, magneziu, fier si calciu) care nu sunt prezente sub forma neincoltita. De exemplu, acestia au in compozitie o cantitate de aproximativ 20-30 de ori mai mare de substante nutritive in comparatie cu planta matura.

Vezi si: „Microplantele” – O afacere cu tot mai mare succes in Romania

Majoritatea germenilor pe care ii intalnesti se impart in:

  • Germeni de legume: broccoli, lucerna, mustar verde, germeni de trifoi rosu, fasole, linte si muguri de mazare.
  • Germeni de nuci si seminte: seminte de dovleac, seminte de susan, muguri de seminte de floarea soarelui.
  • Boabe incoltite: iarba de grau si germeni de quinoa.

Ce beneficii pentru sanatate au germenii din plante

-Stimuleaza sistemul imunitar

Datorita continutului mare de vitamina C, germenii stimuleaza puternic celulele albe din sange pentru a lupta impotriva infectiilor si bolilor. In plus, pe masura ce un acesti germeni continua sa se dezvolte, vitamina A isi poate multiplica de aproape zece ori continutul initial. Despre aceasta vitamina se stie ca are o serie de proprietati antiinflamatorii care pot imbunatati puterea si functionarea sistemului imunitar.

-Imbunatatesc digestia

Acestia sunt bogati in enzime, ajutand astfel la stimularea diferitelor procese metabolice si reactii chimice din organism. Totodata, enzimele sunt o parte importanta a procesului digestiv, ajutand la  descompunerea alimentelor in mod eficient, eliminand in acest fel constipatia si diareea.

-Imbunatatesc sanatatea inimii

Germenii sunt o sursa excelenta de acizi grasi omega-3 (in special acidul alfa-linolenic – ALA), despre care se spune ca reduc trigliceridele din sange si ca imbunatatesc HDL sau colesterolul sanatos. De exemplu, un studiu realizat de Centrul pentru Genetica din Washington DC, SUA, a confirmat ca germenii sunt bogati in antioxidanti si omega-3. Totodata, acizii grasi omega-3 au si proprietati antiinflamatorii, asa ca pot reduce si stresul asupra sistemului cardiovascular.

In plus, germenii contin si potasiul despre care se spune ca ajuta la reducerea tensiunii arteriale, deoarece este un vasodilatator si poate elibera tensiunea din artere si vasele de sange. Prin urmare, consumul regulat de germeni scade riscul de ateroscleroza, atacuri de cord si accident vascular cerebral.

-Au proprietati anticancerigene

Semintele incoltite ale plantelor contin multiple proprietati detoxifiante, prietenoase cu inima si intestinele. Totusi, ceea ce multi nu stiu este ca incoltirea si germinatia contin niveluri ridicate de glucorafanina, care este o enzima de baza care protejeaza corpul de mai multe tipuri de cancer.

-Stimuleaza metabolismul

Germenii sunt bogati in enzime si din acest motiv reprezinta un bun start pentru organism si poate avea un impact serios asupra activitatii metabolice. In plus, potrivit unui raport publicat in The Journal of Nutrition, germenii sunt bogati si in proteine, care sunt necesare pentru aproape toate procesele corporale, in special pentru crearea si intretinerea celulelor, repararea organelor, regenerarea pielii, cresterea oaselor si dezvoltarea muschilor.

-Ajuta la pierderea in greutate

Este adevarat ca germenii sunt foarte bogati in nutrienti, dar foarte saraci in calorii. Asadar, nu trebuie sa iti faci griji daca ii incluzi in dieta ta.

Intr-un studiu realizat in Coreea, sobolanii, care au fost hraniti anterior cu o dieta bogata in grasimi, au primit extract de germeni de broccoli, iar la final s-a observat o  scadere semnificativa in greutate, precum si o pierdere de grasime. In plus, fibrele din germeni ofera si senzatia de satietate, reducand astfel gustarile si supraalimentarea intre mese.

-Ajuta la imbunatatirea vederii

Vitamina A este asociata cu o imbunatatire a sanatatii vederii de multi ani. In plus, vitamina C actioneaza ca un agent antioxidant care protejeaza celulele ochilor de radicalii liberi. Astfel, germenii din plante pot ajuta la prevenirea glaucomului, a cataractei si a degenerescentei maculare.

-Previn defectele tubului neural

Defectele tubului neural reprezinta unul dintre cele mai frecvente efecte secundare ale unei deficiente de folat, o vitamina importanta ma ales pentru femeile insarcinate. Asadar, trebuie sa stii ca germenii au o cantitate semnificativa de acid folic, protejand astfel copiii de aceasta problema.

-Te ajuta sa ai un par sanatos si o piele mai frumoasa 

Germenii din plante sunt o sursa bogata de Vitamina A, Vitamina C si antioxidanti care sunt extrem de buni pentru sanatatea pielii si a parului. Vitamina A stimuleaza cresterea foliculilor de par, regenerarea celulelor si mentine si pielea hidratata. Intre timp, zincul poate stimula nivelul de sebum din scalp. Astfel, sunt excelente pentru pielea si sanatatea ta.

Vezi si: Ulei din germeni de grau, sursa excelenta de vitaminele E, acid omega-6 si lecitina

Germenii din plante – Cum se pot consuma?

Germenii se pot consuma ca atare sau folositi intr-o salata. Totodata, una dintre cele mai simple modalitati de a consuma acesti germeni incoltiti este de a-i incorpora intr-un smoothie.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...