Banana, fructul mai hranitor decat cartoful si tot atat de hranitor ca si carnea

Bananele sunt extrem de gustoase, dar pot face si minuni pentru organism. Acestea ne ofera energie si ne apara de numeroase afectiuni. Totodata, se spune ca banana este un fruct foarte nutritiv – este mai hranitor decat cartoful si tot atat de hranitor ca si carnea (100 g furnizeaza 100 de calorii).

Bananele sunt fructe perisabile, rezista putin dupa ce au fost culese. Iata care sunt principalii constituenti:

Banana cruda/Banana coapta:

  • apa: 70,92-67,78
  • amidon: 12,06-urme
  • suc de strugure: 0,08-24,47
  • zahar din trestie de zahar: 1,34-4,56
  • grasimi: 0,21-0,58
  • materii azotate: 3,04-4,72
  • filamente brute: 0,36-0,17
  • tanini: 6,53-0,34
  • cenusi: 1,04-0,95
  • alte materii: 4,62-0,79
  • Vitamine: A (300 U.I.); B (100, 50 U.I.); B2 (35 U.l urme de vitamina E.
    Fosfor, magneziu, sodiu, fier, zinc, tanin. (de notat: cand banana se innegreste pe alocuri, zaharul ei sporeste in proportii considerabile). De asemenea, bananele sunt fructele cu cel mai inalt continut de potasiu: aproximativ 422 mg de potasiu/banana. (Tratamentul bolilor prin legume, fructe si cereale, Jean Valnet)

Vezi si: Remedii naturiste cu coji de banane

Ce beneficii are banana pentru sanatate:

-Bananele iti dau un boost de energie. Specialistii au observat ca o singura banana este suficienta cat sa sustina un efort fizic intens de 90 minute.

-Datorita continutului bogat in fier, banana este indicata in anemie. Aceasta stimuleaza productia de hemoglobina si ajuta astfel in ameliorarea acestei probleme.

-Bananele sunt indicate in digestie. Acestea sunt bogate in fibre ce regleaza digestia, previn constipatia, balonarea si alte efecte negative la nivelul sistemului digestiv. Fibrele regleaza refacerea si mentinerea functiilor colonului deoarece se leaga de toxinele din tractul digestiv, favorizand eliminarea lor din organism. De asemenea, banana reduce severitatea episoadelor de diaree, avand efecte asemanatoare medicatiei antidiareice.

-Consumul de banana amelioreaza simptomelor arsurilor gastrice, reduce iritatiile de la nivelul membranei stomacale. Aceasta actioneaza ca un medicament antiacid, fiind indicate celor care sufera de hiperaciditate gastrica. De asemenea, praful de banane necoapte inca si uscate la soare poseda un efect protector si cicatrizeaza ulcerele experimentale provocate de fenilbutazon la cobai (A. K. Sanyal si col.. Arch. Internat. Pharmacod, Therap., 1964).

-Banana este folositoare sistemului osos, fiind un bun remediu pentru artritici. Consumul acestul fruct ajuta la cresterea si absorbtia de calciu a organismului. Calciul fiind elementul cel mai important in producerea si cresterea materiei osoase din organism.

-Banana calmeaza nervii. Totul se datoreaza complexului de vitamine B. Totodata, banana contine un aminoacid numit triptofan, care ajuta la reglarea nivelului de serotonina (hormonul fericirii). Un nivel crescut de serotonina ajuta la indepartarea simptomelor de depresie sau anxietate.

-Bananele previn afectiunile cardiovasculare. Totul se datoreaza continutului ridicat de potasiu, un mineral ce poate menține presiunea sangvină și funcțiile cardice în limite normale. Studiile arata ca, in medie, o cantitate de 1,64 g potasiu pe zi reducere cu 21% riscul de infarct.

-Consumul regulat de banane previne aparitia problemelor renale. Studiile au aratat ca atat potasiul, cat si diversi antioxidanti din banane ajuta rinichii sa functioneze si sa incurajeze urinarea.

Vezi si:

De ce sunt considerate bananele verzi mai sanatoase decat cele coapte

Lichior de banane. Bautura perfecta pentru sarbatori

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...