Alimente bune pentru creier atunci cand vrei sa inveti

Alimente-bune-pentru-creier-atunci-cand-vrei-sa-inveti

Cand ai nevoie de cat mai multa energie pentru a retine ceva pentru un examen sau un discurs important, cateva alimente sunt excelente pentru creier. Iata o lista cu alimente bune pentru creier care te vor ajuta atunci cand ai de invatat ceva.

Avocado

Avocado are un continut ridicat de folat, care se incadreaza in familia vitaminelor B. Este posibil sa fi auzit ca femeile insarcinate ar trebui sa obtina suficient folat in dieta lor, dar aceasta substanta este buna pentru toata lumea atunci cand vine vorba de reglarea dispozitiei. Homocisteina se formeaza in mod natural in organism, dar prea mult din aceasta substanta va bloca productia de serotonina si dopamina; aceste substante chimice regleaza starea de spirit, precum si incurajeaza somnul odihnitor noaptea. In plus, ajuta la concentrare si procesul de invatare. Vezi si: Mierea de floarea soarelui, singurul sortiment de miere care contine lecitina

Folatul din avocado ajuta la prevenirea formarii unor cantitati excesive de homocisteina in corp, astfel incat sa poata produce serotonina si dopamina. Manancand mai mult avocado, posibil sa experimentati cateva lucruri bune pentru sanatatea creierului: dormitul mai bine, mai multa energie pe tot parcursul zilei si o dispozitie mai buna.

Oua si somon, bogate in vitamine si acizi grasi pentru creier

Oua

Unul dintre beneficiile mai putin cunoscute ale oualor este impactul sau asupra sanatatii cognitive, in principal datorita nivelurilor ridicate de colina prezenta. Colina este frecvent grupata cu vitamine B, dar, de fapt, este un nutrient usor necunoscut care ajuta la crearea cailor neuronale in creier. Aproximativ 90% din populatie se estimeaza ca obtine mai putina colina decat are nevoie organismul, dar ouale intregi furnizeaza colina in cantitati mari!

Somon

Ridica functiile creierului si promoveaza memoria. Contine vitamina D, A, aminoacizi si seleniu care previn deteriorarea sistemului nervos asociat cu imbatranirea. Actioneaza ca antidepresiv, trateaza boala Parkinson, Alzheimer si relaxeaza creierul.

Somonul ajuta functia cognitiva. Grasimile omega-3 ajuta la invatare la copii. Studiile arata ca aportul de grasimi omega-3 are scoruri ridicate in testul de inteligenta in comparatie cu cei care nu mananca. Prezenta scazuta a acidului docosahexaenoic are ca rezultat o memorie slaba, precum si abilitati reduse de citire. Somonul contine DHA care este o grasime omega-3.

Alimentele bogate in Omega-3 contribuie la stimularea imbunatatirii structurale in zonele creierului care sunt asociate cu reglarea emotiei si a dispozitiei. Scade substanta cenusie la persoanele cu tulburari de dispozitie. Somonul este de ajutor persoanelor cu depresie. De asemenea, imbunatateste simptomele.

Nuci

Nucile poseda acid alfa-linolenic care actioneaza ca antioxidanti care elimina radicalii liberi. Nucile sunt utile pentru invatare, care este asociata cu acizii grasi cu lant lung, care este derivat din surse animale. Consumul de nuci incetineste procesul de imbatranire prin scaderea sanselor de boli degenerative. Cercetarile arata ca nucile ajuta la blocarea semnalelor de stres cauzate de factorii de stres oxidativ.

Cafea

Starea de alerta este cu siguranta o stare in care creierul este menit sa ofere tot ce are pozitiv, asa cum un sclav docil isi va servi stapanul. Opreste continuitatea sentimentului de incetineala in minte si corp. Vigilenta este dubla – performanta corporala, precum si performanta mentala.

Cofeina este intr-adevar un catalizator bine cunoscut si este, de asemenea, recunoscuta pentru a imbunatati vigilenta in randul oamenilor. Acest lucru se datoreaza faptului ca energizeaza sistemul nervos central, precum si gestioneaza nivelul tensiunii arteriale, dar si functiile tractului intestinal din corp.

Ori de cate ori consumati o ceasca de cafea, cofeina, un catalizator puternic este absorbit in tractul digestiv, precum si in sange. Absorbtia de varf are loc in mai putin de o ora sau cam asa ceva, in general in doar o jumatate de ora.

De indata ce s-a imbibat, acesta se raspandeste rapid direct in lichidele intregului corp, dupa care este metabolizat de ficat si in cele din urma trece in urina.

Dupa aproximativ trei ore de la consumul unei cesti de cafea, cantitatea de cofeina din sange va fi probabil 1/2 din ceea ce a fost la maxim. La sase ore imediat dupa ce ati consumat cafea, veti elimina majoritatea cofeinei din sistem.

De indata ce cofeina este dispersata prin intregul corp, aceasta va incurajeaza nervii si duce la eliberarea adrenalinei. Adrenalina este cu siguranta principalul neuro-transmitator care va schimba nivelul de energie, precum si vigilenta.

Vezi si: Hrisca si beneficiile ei pentru sanatate

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...