Alimente bogate in fibre si proteine

Fibrele sunt nutrienti importanti care ofera beneficii importante organismului. Fibrele reprezinta componente din plante care nu se digera, trecand direct prin tubul digestiv. Acestea ajuta tranzitul intestinal, mentinand colesterolul si glucoza din sange la valori normale. Mai jos iti vom arata o lisa cu alimente bogate in fibre si proteine.

Alimente bogate in fibre si proteine – Fibrele se impart in doua categorii:

  • solubile (se dizolva in apa)- prezente in cantitate mare in fructe, mazare, fasole uscata, tarate de ovaz, soia; cresc volumul alimentelor ingerate si astfel confera o senzatie de satietate precoce, scazand si colesterolul.
  • insolubile (nu se dizolva in apa)- se gasesc in cantitate mare in faina integrala si nuci, dar tarate de grau, de porumb, de orez, in coaja fructelor si legumelor, varza, conopida, sfecla, morcovi, seminte, fasole uscata si produsele din cereale; ele accelereaza tranzitul intestinal cu rol binecunoscut in prevenirea cancerului colorectal.

Dieta cu continut scazut de grasimi poate fi o metoda eficienta de a pierde in greutate. Atunci cand scadeti calorii si consumul de grasimi, asigurati aportul adecvat de proteine pentru a preveni pierderea muschilor si mentineti un aport ridicat de fibre pentru a asigura satietatea. Liniile directoare privind alimentatia din 2010 pentru americani recomanda adultilor sa manance 14 grame de fibre pentru fiecare 1000 de calorii consumate. Vezi si: Ce alimente cu fibre trebuie sa mancam in fiecare zi si care sunt beneficiile

Iata cele mai bune alimente cu continut ridicat de fibre si proteine:

Fasolea

Un aliment ce se bucura de intreaga gama de vitamine din complexul B, fasolea este o hrana extrem de redusa in grasimi si in acelasi timp o buna sursa de proteina completa si fibre. Utilizati boabele de fasole neagra ca un inlocuitor de fibre de inalta calitate fata de orez, de exemplu. Cele mai multe tipuri de fasole sunt similare in continutul nutritional. O ceasca de fasole neagra fiarta contine 1 gram de grasime, 15 grame de fibre si 15 grame de proteine.

Lintea

Similar fasolei, lintea face parte din familia de leguminoase si este extrem de bogata in fibre si proteine. O ceasca de linte gatita contine 1 gram de grasime, 16 grame de fibre si 18 grame de proteine.

Quinoa

Folosita in principal in America de Sud ca o sursa vegetariana de proteine, quinoa sunt boabe sanatoase, care sunt disponibile in comert, dar nu este utilizata in mod obisnuit in Europa sau Statele Unite. Desi adesea trecute cu vederea, quinoa sunt o sursa excelenta de fibre si proteine complete. O ceasca de quinoa gatit contine 4 grame de grasime, 5 grame de fibre si 8 grame de proteine.

Painea din cereale integrale

Excelenta pentru sandwich-uri sau o gustare generala, painea cu cereale integrale este o sursa excelenta de fibre si, de obicei, contine cel putin 5 grame de proteina pe felie. Unele tipuri de paine cu continut scazut de grasimi includ si cantitati mici de acizi grasi omega-3 sanatosi, la fel ca semintele de in. Evitati painea alba si painea cu „grau” care nu contine boabe intregi, deoarece aceste tipuri nu sunt la fel de hranitoare ca si cerealele integrale.

Faina din ovaz

Faina de ovaz este o hrana valoroasa deoarece contine fibre solubile si insolubile. Fibrele solubile ajuta la scaderea colesterolului, in timp ce fibrele insolubile ajuta la digestie. In plus, fulgii de ovaz sunt cereale care necesita apa in procesul de preparare. Apa suplimentara ajuta la asigurarea unei hidratari adecvate si face ca masa sa fie umpluta mai mult fara a adauga calorii globale.

O ceasca de fulgi de ovaz gatit contine 4 grame de grasime, 4 grame de fibre si 6 grame de proteine. Desi nu este la fel de bogat in proteine ca si alte surse, 6 grame de proteine pe portie sunt inca considerabile pentru un produs alimentar care nu provine din carne.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...