Ce alimente cu fibre trebuie sa mancam in fiecare zi si care sunt beneficiile

Cu siguranta ati auzit de multe ori in ultima vreme despre importanta alimentelor care contin fibre si recomandarea de a le consuma cat mai des pentru o buna digestie.

Incercam sa dezvoltam si noi putin subiectul insa pe intelesul tuturor. Mai mult, va exemplificam alimentele pe care trebuie sa le mancam in fiecare zi pentru sanatatea sistemului digestiv.

Ce sunt fibrele si de ce se vorbeste atat de mult despre ele

Unele alimente contin fibre, aceste substante nutritive esentiale de care are nevoie organismul pentru o serie de procese digestive. Dupa cum spuneam si mai devreme, fibrele ajuta la functionarea normala a tractului digestiv, la digerarea alimentelor si dau si o senzatie de satietate.

Fibrele sunt carbohidratii responsabili cu reglarea si functionarea corecta a tranzitului intestinal. Fibrele se gasesc in fructe, legume, seminte, nuci si cereale si rolul lor principal consta in prevenirea constipatiei si a diareei. Mai mult, fibrele sunt foarte importante in regimurile alimentare de slabit.

Riscurile unei alimentatii sarace in fibre

Un regim alimentar care contine putine fibre creste foarte mult nivelul de colesterol din sange si contribuie si la aparitia constipatiei si a hemoroizilor, dar poate duce chiar si la cresterea glicemiei. In alta ordine de idei, excesul de fibre poate duce la episoade de diaree si desihdratare si chiar probleme precum ocluzia intestinala.

Doza zilnica recomandata de specialisti de fibre este de 14 grame la 1000 de kilocalorii. Mai exact, asta inseamna cam 25 de grame in cazul femeilor si cam 38 de grame pentru barbati.

Ce alimente contin fibre si merita consumate zilnic

Introduceti alimente cu continut ridicat de fibre in alimentatia zilnica si efectele vor fi vizibile foarte rapid printr-o serie de efecte benefice asupra intregului organism. Consumul de fibre ajuta la combaterea starilor de oboseala dar si la inlaturarea simptomelor speficice constipatiei.

Silueta are de castigat in urma consumului de fibre solubile si insolubile. Aportul cel mai mare de firbe il au cerealele nerafinate si fructele si legumele proaspete. Printre cele mai populare si bune alimente de consumat sunt fulgii de ovaz, lintea si semintele de chia, dar si fructele de avocado si zmeura, dovleceii, varza, conopida, varza de Bruxelles si broccoli dar si perele.

Fibre solubile se gasesc in pulpa celulelor vegetale, iar cele mai bogate alimente sunt ovazul, secara, orzul, bananele, merele, morcovii, cartofii, semintele de in, mazarea, fasolea si soia. In schimb, fibrele insolubile se gasesc in alimente precum porumbul, graul, orezul, varza, conopida si sfecla, cerealele integrale si multe alte tipuri de nuci si seminte.

You may also like...