9 beneficii surprinzatoare ale nectarinelor

nectarine

Nectarinele (Prunus persica var. nucipersica) se aseamana foare mult cu piersicile, cu exceptia lipsei pufului. Acestea au coaja neteda, au un gust delicios, iar beneficiile lor provin din continutul nutritiv, facandu-le valoroase pentru mai multe aspecte ale sanatatii. 

Ca si in cazul piersicilor, nectarinele sunt bogate in nutrienti si au un continut scazut de calorii. Acestea sunt bogate in antioxidanti puternici si compusi fenolici, impreuna cu fibre alimentare, vitamine (vitamina A, vitamina C, Vitamina E, vitamina K si vitaminele B1, B2, B3, B6, acidul pantotenic si acidul folic) si minerale (potasiu, fosfor, magneziu, fier, zinc si calciu).

Beneficiile pentru sanatate ale nectarinelor

1-Antioxidantii din nectarine lupta impotriva bolilor

Potrivit Journal of Agricultural and Food Chemistry, nectarinele au o mare putere antioxidanta, cu o cantitate buna de polifenoli, vitamina C si carotenoizi (beta-carotenul si criptoxantina). Acesti antioxidantii ajuta la reducerea stresului oxidativ, care poate provoca boli precum diabetul, Alzheimer si boli de inima.

2-Ajuta digestia

Fibrele din aceste fructe si natura lor alcalina le pot face perfecte pentru mentinerea sanatatii digestive. Fibrele absorb apa, adauga volum scaunului, poate regla miscarile intestinale si pot ajuta la prevenirea problemelor precum gastrita, constipatie si ulcer.

Vezi si: Cele mai importante beneficii ale prunelor

3-Ajuta la pierderea in greutate

Nectarinele sunt o sursa buna de fibre, care sustin senzatia de satietate. In plus, aceste fructe sunt sarace in calorii si grasimi.

Un studiu publicat in Journal of Hygiene a aratat ca fructele cu samburi, cum ar fi nectarinele, contin compusi bioactivi precum antocianine, catechina, acid clorogenic si derivati de quercetina, care au potentialul de a combate afectiunile medicale legate de obezitate, cum ar fi diabetul si inima. In plus, nectarinele ajuta la combaterea sindromului metabolic.

4-Reducerea riscului de anemie

Vitamina C, un nutrient din nectarine, poate ajuta organismul sa absoarba mai bine fierul din alimente, ajutand astfel la prevenirea anemiei.

5-Cresterea imunitatii

Nectarinele sunt bogate in vitamina C, o vitamina care sprijina sistemul imunitar in lupta impotriva infectiilor in mai multe moduri. De exemplu, o cercetare efectuata in 2017 a aratat ca o deficienta de vitamina C are ca rezultat o imunitate afectata si un risc mai mare de infectie. In plus, vitamina C sporeste capacitatea celulelor imune de a ucide agentii patogeni si reduce deteriorarea tesuturilor in locurile de infectie.

Vezi si: O persoana care consuma legume sau fructe inghite pana la 10 pesticide diferite. Care sunt fructele si legumele pline de pesticide

6-Reducerea riscului de aparitie a cancerului  

Conform studiilor, compusii fenolici din nectarine pot reduce riscul de cancer. Aceste fructe contin acid clorogenic, despre care studiile au sugerat ca poseda proprietati chimiopreventive, inhiband proliferarea carcinogenezei de colon. In plus, un studiu pe eprubeta a sugerat efecte similare, observand ca extractul de piersici a ajutat la inhibarea proliferarii celulelor canceroase de san.

Un alt studiu publicat in Jurnalul American de Epidemiologie, arata ca beta-carotenului prezent in mai multe fructe, inclusiv nectarine, asigura protectie impotriva cancerului pulmonar. Totusi, sunt necesare mai multe cercetari.

7-Imbunatatirea vederii

Nectarinele contin luteina, care, potrivit Investigative Opthalmology & Visual Science, incurajeaza sanatatea ochilor si ar putea ajuta la reducerea riscului de degenerescenta maculara legata de varsta. In plus, beta-carotenul prezent in fructe incurajeaza sinteza vitaminei A, contribuie la mentinerea vederii sanatoase si previne boli precum orbirea.

8-Imbunatatirea sanatatii cardiace

Consumul regulat de nectarine poate fi benefic in mentinerea sanatatii cardiovasculare, datorita continutului de antioxidanti. Acest lucru a fost dezvaluit intr-un raport anual de cercetare din 2008 investigat de Dr. David Byrne din California. In plus, flavonoidele gasite in nectarine pot ajuta la prevenirea cresterii agregarii trombocitelor si la reducerea riscului de aparitie a aterosclerozei.

9-Ingrijirea pielii

Beta-carotenul din aceste fructe ajuta la protejarea pielii impotriva daunelor cauzate de expunerea la radiatiile UV, iar vitamina C contribuie la sinteza colagenului, ajutand la mentinerea tonifiei tesuturilor si la mentinerea tineretii pielii. In plus, nectarinele pot sustine sanatatea pielii datorita cuprului din compozitie, care stimuleaza cresterea celulelor din stratul dermic (al doilea strat exterior al pielii). De asemenea, protejeaza pielea de deteriorare, sustine pielea imbatranita si promoveaza productia de colagen.

Vezi si: Remedii de vara cu caise proaspete

Vezi si: Fructe si legume care nu trebuie pastrate in frigider pentru ca isi pierd din proprietati

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...