7 beneficii ale rosiilor bazate pe studii stiintifice

beneficii rosii

Rosia (Solanum lycopersicum) este un fruct originar din America de Sud, iar beneficiile ei pentru sanatate sunt cunoscute inca din cele mai vechi timpuri. Totusi, in ciuda faptului ca din punct de vedere botanic este un fruct, rosia este consumata si preparata ca o leguma.

Rosia este considerata un aliment important in dieta noastra si principala sursa de licopen, o substanta care a fost legata de multe beneficii pentru sanatate, inclusiv reducerea riscului de boli de inima si cancer. In plus, rosiile sunt si o sursa excelenta de vitamina C, potasiu, acid folic si vitamina K.

Rosiile – Beneficii demonstrate de studii

1. Sanatatea inimii

Licopenul din rosii are rolul de a preveni oxidarea lipidelor serice, exercitand astfel un efect protector impotriva bolilor cardiovasculare.

Mai multe dovezi din studiile clinice arata ca un consum regulat de rosii sau suc de rosii poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL si trigliceride din sange. Totodata, studiile clinice ale produselor din tomate indica beneficii impotriva inflamatiei si a markerilor stresului oxidativ, dar si un efect protector asupra stratului interior al vaselor de sange si pot reduce riscul de coagulare a sangelui (vezi AICI).

Tot legat de sanatatea inimii, rosiile ajuta si la scaderea hipertensiunii arteriale. Acest lucru se datoreaza nivelurilor impresionante de potasiu gasite in rosii.

2. Sanatatea digestiva

Rosiile reusesc sa mentina sistemul digestiv sanatos prin prevenirea problemelor gastrointestinale (constipatie, diaree). In plus, poate regla miscarile intestinale, imbunatatind astfel sanatatea digestiva generala si ajutand la prevenirea cancerul colorectal.

Vezi si: Beneficiile sucului de rosii. Ce se intampla daca bei cate un pahar pe zi

3. Previne infectiile tractului urinar

Consumul regulat de rosii reduce incidenta infectiilor tractului urinar, dar si a cancerului de vezica urinara. Totul se datoreaza continutui ridicat de apa din rosii, care stimuleaza urinarea, eliminand astfel toxinele din organism, precum si excesul de apa, saruri, acid uric si unele grasimi. (vezi AICI studiul)

4. Prevenirea cancerului

Mai multi cercetatori au descoperit relatii intre rosii, produsele din tomate, precum si mai putine aparitii ale cancerului de prostata, plamani si stomac. Principalul motiv este continutul mare de licopen, totusi sunt necesare teste umane de inalta calitate pentru a confirma acest lucru.

In plus, cercetarile la femei arata ca datorita concentratiei mari de carotenoizi, rosiile pot proteja impotriva dezvoltarii cancerului de san.

5. Gestioneaza diabetul

Un studiu publicat in Journal of the American Medical Association arata ca un consum zilnic de rosii poate ajuta la reducerea stresului oxidativ al diabetului de tip 2. In plus, aportul de licopen poate creste rata plasmatica a acestui compus. Totusi, sunt necesare mai multe studii pentru a stabili o asociere intre aportul de licopen si riscul de a dezvolta diabet.

6. Imbunatateste vederea

Vitamina A, prezenta in rosii, poate ajuta la imbunatatirea vederii si la prevenirea orbirii nocturne si a degenerescentei maculare.

7. Sanatatea pielii

Rosiile sunt bogate in licopen si alti compusi vegetali care pot ajuta la protejarea impotriva arsurilor solare.

Potrivit unui studiu, persoanele care au consumat 40 g pasta de tomate (furnizand 16 mg de licopen) cu ulei de masline in fiecare zi, timp de 2 luni au suferit cu 40% mai putine arsuri solare.

Vezi si:

8 alimente care te ajuta sa arati cu 10 ani mai tanar!

Ce beneficii au rosiile verzi din care se fac iubitele gogonele

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...