Ce beneficii au rosiile verzi din care se fac iubitele gogonele

Ce-beneficii-au-rosiile-verzi-din-care-se-fac-mult-iubitele-gogonele

Rosiile verzi sunt rosii necoapte, care au un gust ferm, acru si neplacut si care, la noi in tara, se folosesc cu precadere pentru facut muraturi – gogonele. In forma gatita sau murata, acestea devin incantatoare si adauga o aroma deosebita sosurilor si altor feluri de mancare. Acestea au o textura clara si usor suculenta si o aroma ascutita sau astringenta, cu o usoara dulceata. Nu arata la fel de frumos ca rosiile rosii, dar ofera substante nutritive similare. Pentru a obtine beneficii maxime, alegeti rosiile verzi, cu pielea ferma si neteda pentru muraturi sau mancaruri deosebit de aromate.

Beneficii nebanuite ale rosiilor verzi

Utile pentru varice

Rosiile verzi contin acid acetilsalicilic care actioneaza ca anticoagulant. Aceasta ar putea fi utilizata ca terapie alternativa la tratamentul pentru varice. Puneti rosiile verzi feliate pe venele proeminente si repetati de mai multe ori pentru a obtine cele mai bune rezultate. Varicele vor disparea treptat.

Neutralizeaza radicalii liberi

Prezenta vitaminei A si a flavonoidelor in rosiile verzi ajuta la combaterea efectelor radicalilor liberi. Radicalii liberi se formeaza din razele UV ale soarelui si, de asemenea, dispozitivele electronice cu radiatii. Aportul de cantitati ample de rosii verzi ajuta la mentinerea si, de asemenea, la scaderea radicalilor liberi din organism.

Vezi si: Beneficiile legumelor verzi. 10 motive care te vor convinge sa le consumi

Prevenirea cancerului

Vitamina A, precum si C ajuta la intarirea anticorpilor care exista in organism pentru combaterea celulelor daunatoare. Vitamina K gasita in rosiile verzi ajuta la prevenirea dezvoltarii celulelor canceroase. In plus, vitamina B6 ajuta la intarirea imunitatii si previne accesul bacteriilor rele in organism.

Echilibrul colesterolului

Rosiile verzi nu au colesterol, dar contin 0,028 grame de acid gras saturat, 0,030 grame de acid gras mononesaturat si 0,081 grame de acid gras polinesaturat. Servirea unei cantitati de 100 de grame de rosii verzi ofera 1,20 grame de proteine ​​care actioneaza ca un liant al colesterolului din sange. De asemenea, contine 0,20 grame de grasime. Grasimile conecteaza colesterolul in intestin. Vitamina B3 are un rol vital in reducerea colesterolului rau.

Accelereaza procesul de vindecare

Rosiile verzi contin bioflavonoide, care actioneaza ca antibacteriene si antiinflamatorii care sustin procesul de vindecare datorita inflamatiei. Scade raspunsurile inflamatorii.

Previn imbatranirea prematura

Consumul de rosii verzi ajuta la prevenirea imbatranirii premature. O portie de 100 de grame de rosii ofera 23,4 mg de continut de vitamina C. Vitamina C regenereaza celulele pielii care ajuta la prevenirea aparitiei ridurilor pe fata. Rosiile verzi sunt utile in mentinerea sanatatii pielii.

Strang pielea

Rosiile verzi cuprind si beneficii de frumusete. Contin vitamina A, potasiu si vitamina C renumite pentru mentinerea prospetimii pielii si, de asemenea, o lumineaza. Mentin elasticitatea pielii, astfel incat sa nu se rideze.

Dieta sanatoasa

Rosiile verzi sunt incarcate cu fibre, carbohidrati, zahar si proteine, care ofera organismului energia necesara si scad grasimile rele, ceea ce provoaca acumularea de grasimi.

Construiesc masa musculara

Cercetarile au aratat ca prezenta tomatidinei ajuta la formarea celulelor musculare prin protejarea celulelor musculare de contractie.

De ce sa consumati mai des rosii verzi, fie gatite sau murate

Mentin sanatatea ochilor

Rosiile verzi sunt utile pentru mentinerea sanatatii ochilor. Au vitamina A considerata a fi vitamina cruciala pentru mentinerea sanatatii ochilor. Folositi rosii verzi ca inlocuitor pentru morcovi pentru a mentine ochii sanatosi.

Tensiunea arteriala normala

Rosiile verzi ajuta la mentinerea tensiunii arteriale la ritm normal. O rosie (mare) ofera 24 de miligrame de sodiu. Dieta cu continut ridicat de sodiu este cauza hipertensiunii arteriale si promoveaza sansele de accident vascular cerebral. Potasiul combate efectele de sodiu si reduce tensiunea arteriala. Adultii sanatosi trebuie sa obtina 4700 miligrame de potasiu si sodiu limita la 2300 miligrame pe zi.

Reduc problemele cardiace

Aportul de rosii verzi ajuta la scaderea sanselor de probleme cardiace datorate prezentei fibrelor alimentare. Dieta bogata in fibre reduce sansele de boli de inima. O rosie verde mare ofera 2 grame de fibre. Adultii sanatosi trebuie sa obtina 14 grame de fibre dietetice pentru fiecare 1000 de calorii. Fibrele solubile reduc nivelul colesterolului si, de asemenea, dezvoltarea bolilor de inima. Aproximativ 10% din fibrele gasite in rosii sunt solubile.

Activitate antioxidanta

Rosiile verzi sunt ambalate cu vitamina A, C si E, care sunt substante nutritive antioxidante. Pe langa mentinerea sanatatii inimii, vitamina C sustine absorbtia fierului din dieta. Pentru a mentine un sistem imunitar puternic si o vedere sanatoasa, este necesara o cantitate adecvata de vitamina A. Vitamina E ajuta la prevenirea anemiei hemolitice care reduce aparitia cataractei. Dieta bogata in antioxidanti ajuta la prevenirea bolilor cronice, cum ar fi bolile cardiace.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...