Retete terapeutice cu fulgi de grau

fulgi-de-grau

Fulgii de grau prezinta toata calitatile graului, in special atunci cand sunt obtinuti fara prelucrare termica, adica cand sunt obtinuti prin zdrobire. Folosirea fulgilor de grau au marele avantaj al timpului redus de preparare, comparativ cu boabele de grau integral.

Fulgi din grau cu lapte – un mic dejun complet si sanataos

Chiar daca pare banala, aceasta reteta de mic dejun poate tine loc unei mese satioase. Avantajul este ca primiti dis de dimineata aportul de proteine si fibre. Iata de ce aveti nevoie:

  • 250 gr de fulgi de grau,
  • aprox. 500 ml lapte,
  • stafide,
  • fructe uscate,
  • nuci macinate,
  • seminte de susan,
  • condimente.

Se pun fulgii intr-un vas adanc, apoi se toarna laptele caldut si miere dupa gust. Se adauga apoi stafidele si fructe uscate (smochine, curmale, prune, banane, piersici, ananas, papaia, mere, caise, etc.), nucile macinate sau bucati mici si seminte de susan.

Pentru a adauga o savoare deosebita acestui mic dejun copios, se pun si condimente, in cantitati mici, cam 1-2 varfuri de cutit la o portie de fulgi cu lapte. Alegeti condimente carminative pentru acest preparat, precum chimen, anason, rozmarin, fenicul sau condimente fierbinti, precum cardamom, scortisoara, nucsoara.

Se consuma imediat sau se lasa ingredientele amestecate 15 minute sa se omogenizeze. Este un preparat foarte satios, indicat in special persoanelor care au nevoie de energie si vitalitate, persoanelor care depun efort fizic sau psihic foarte mare, copiilor in perioada de crestere, persoanelor subponderale.

ATENTIE!!! Acest preparat nu este indicat in urmatoarele situatii: sinuzita in faze acute, bronzita, amigdalite, raceli frecvente (in general, afectiuni care determina acumulari mari de mucus la nivelul cailor respiratorii), obezitate, stari de somnolenta si apatie asociate cu o sporire dizarmonioasa a masei corporale.

Cititi si: Beneficiile si proprietatile taratelor de grau

Fulgi din grau cu iaurt si fructe

Iata de ce aveti nevoie pentru acest mic dejun rapid si sanatos:

  • aprox. 75 gr fructe proaspete,
  • 250 de ml de iaurt,
  • 100 gr fulgi de grau,
  • 1 lingura miere de albine lichida,
  • 1 galbenus ou,
  • condimente (scortisoara, nucsoara, rozmarin, maghiran).

Se recomanda fructe proaspete de sezon: capsuni, fragi, caise, zmeura, mure, afine, etc. Acest preparat se poate face si smoothie. Se taie fructele bucati si se pun intr-un blender impreuna cu fulgii de grau, iaurtul, mierea, galbenusul si condimentele. Se pune in cani si se serveste dupa 30 de minute. Se mai poate sa se omogenizeze doar fructele cu iaurtul si condimentele si sa se puna intr-un bol peste fulgii de grau.

Efectele acestei bauturi sunt urmatoarele: vitalizante, racoritoare, calmante si reconfortante. Se recomanda in special persoanelor foarte agitate, furioase, anxioase, cu predispozitii spre hipertensiune, arterioscleroza, tromboflebita. Se prepara in special in perioadele calde si poate fi tinut la congelator inainte de servire.
Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.