Idei de mic dejun sanatos pentru diabetici

idei-de-mic-dejun-sanatos-pentru-diabetici

Un mic dejun sanatos inseamna un inceput corecta al zilei. Micul dejun este cea mai importanta masa pe care nu trebuie sa o ratati, mai ales daca sunteti diabetici, deoarece nivelul glicemiei este scazut dupa ce nu ati mancat peste noapte.

Avand un mic dejun sanatos inseamna ca veti mentine o greutate corporala ideala, principalul factor in managementul diabetului. Conform unui studiu din 2014, micul dejun care include cereale, fructe intregi, boabe si lapte cu continut scazut de grasimi poate ajuta la scaderea in greutate.

Se considera ca daca evitati in mod constant micul dejun, sunteti mai susceptibili de a face diabet zaharat tip 2. Un studiu din 2015 a aratat ca micul dejun este de cea mai mare importanta pentru prevenirea diabetului de tip 2.

Daca aveti diabet, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa consumati alimente plictisitoare la fiecare masa. Puteti avea mancaruri delicioase pentru micul dejun de care va veti bucura de fiecare data.

De altfel, o masa bogata in fibre si alimente cu continut scazut de zahar vor mentine un nivelul zaharului din sange sanatos. Iata cateva idei de mic dejun.

Idei de mic dejun sanatos pentru diabetici – mentine nivelul zaharului din sange la un scor normal cu un mic dejun sanatos

1. Smoothie-uri. Pregatite in mai putin de 1 minut, smoothie-urile sunt cea mai buna alternativa. Daca utilizati ingredientele potrivite pentru a va pregati o bautura de dimineata, veti obtine un impuls nutritional fara a creste nivelul de zahar din sange.

Pentru a pregati o bautura potrivita cu diabetul, puteti utiliza lapte de migdale, lapte fara grasimi, iaurt simplu si fara grssimi si ceai verde. Apoi, optati pentru fructe si legume bogate in antioxidanti, inclusiv mere, afine, capsuni, castraveti, avocado, varza kale, spanac, etc. Utilizati, de asemenea, seminte de chia, seminte de in, si nuci, excelente surse de fibre naturale.

O reteta rapida. Intr-un blender, puneti ½ ceasca de spanac si adaugati ½ ceasca de fructe de padure congelate sau proaspete (capsuni, zmeura si afine). Adaugati cateo jumatate de ceasca de lapte de migdale si iaurt grecesc.

Adaugati 1 lingurita de praf de scortisoara si 2 linguri de seminte de fin macinate. Amestecati cateva minute.

2. Faina de ovaz. Ovazul este o alta optiune sanatoasa de care va puteti bucura de cateva ori pe saptamana. Ovazul contine fibre solubile care pot incetini rata la care corpul descompune si absoarbe carbohidratii.

In acest mod, se regleaza nivelul zaharului din sange. Ovazul este o mare sursa de potasiu, acid folic si acizi grasi omega-3. Asigurati-va ca nu utilizati ovaz cu aroma plina de zahar. Puneti ovazul doar in lapte degresat sau cu continut scazut de grasimi si folositi miere bruta pentru a il indulci.  Adaugati topping de nuci tocate sau fructe proaspete tocate, cum ar fi capsunile sau merele.

3. Orz. Orzul este un alt ingredient sanatos pentru micul dejun, care va ajuta sa va controlati nivelul de zahar din sange. In plus, are de doua ori proteina si aproape jumatate din calorii decat ovazul, facandu-l una dintre cele mai bune alimente pentru micul dejun.

Conform unui studiu din 2016, orzul reduce nivelurile de zahar din sange. Acesta va poate reduce riscul de diabet zaharat, imbunatatind astfel sanatatea generala. Orzul contine fibre dietetice care va pot reduce pofta de mancare si riscul bolilor cardiovasculare.

4. Iaurt cu continut scazut de grasime. Iaurtul cu continut scazut de grasimi este extrem de benefic pentru diabetici. Are o ratie scazuta a indicelui glicemic, ceea ce inseamna ca nu va creste nivelul insulinei dupa consumarea acestuia.

Este o sursa excelenta de calciu, proteine si alti nutrienti importanti care va vor tine de foame pe deplin. Conform unui studiu din 2014, consumul regulat de iaurt este legat de un risc redus de diabet de tip 2.

Un alt studiu a aratat ca consumul de iaurt probiotic este un tratament excelent pentru imbunatatirea dislipidemiei la persoanele care sufera de diabet zaharat de tip 2. Mancati un castron de iaurt simplu grecesc sau adaugati niste migdale si fructe tocate cum ar fi afine, capsuni, mere si pere.

Idei de mic dejun sanatos pentru diabetici – bucurati-va de un mic dejun delicios

5. Oua. Ouale sunt extrem de versatile si sanatoase, fiind o alegere ideala pentru diabetici. De fapt, micul dejun celebru de paine prajita si oua combinate este cel mai bun mod de a incepe ziua corect.

Ouale contin proteine, grasimi si vitamina D care va pot sustine energia si va pot mentine satietatea pe deplin. Puneti 1-2 oua intr-o tigaie cu un pic de ulei de masline. Mancati cu o felie de paine prajita de grau integral!

6. Spanac si omleta. Pregatiti-va omleta de dimineata cu oua, spanac si rosii! Acest mic dejun satisfacator este o sursa excelenta de antioxidanti si proteine. Va va mentine complet satui toata dimineata, fara a avea un efect asupra glicemiei.

Luati o mana de spanac si una de rosii si gatiti intr-o tigaie cu 1 lingura de ulei de masline. Adaugati 1 lingura de lapte degresat si albusurile de la 2 oua. Nu uitati sa folositi ierburi proaspete precum patrunjelul si busuiocul.

7. Sandwich cu paine integrala. Daca sunteti diabetici, ar trebui sa alegeti cu intelepciune painea. Produsele albe contin adaos de zahar si se fac cu faina alba foarte prelucrata, deci poate fi foarte proasta pentru nivelul zaharului din sange.

Deci, ar trebui sa gasiti o optiune mai buna pentru a avea parte de nutrienti. De exemplu, optati pentru o paine integrala de grau bogata in fibre care poate incetini digestia, incetinind astfel eliberarea zaharurilor in sange.

Puteti incerca paine prajita din grau intreg cu unt de arahide si o gramada de felii de mere. Aceasta este o idee minunata pentru micul dejun! Daca nu va plac merele, puteti folosi si rosii, salata, castraveti, spanac sau branza de vaci.

8. Migdale si fructe. Daca nu aveti timp sa pregatiti un sandwich pentru micul dejun, migdalele si fructele pot fi un inlocuitor perfect. Migdalele pot imbunatati controlul glicemic si profilurile lipidice la persoanele care sufera de diabet zaharat tip 2.

Potrivit unui studiu din 2011, consumul de 2 maini de migdale este legat de niveluri mai scazute de insulina. Pentru a va furniza corpul cu antioxidantii esentiali si alti nutrienti importanti, incercati sa combinati migdalele cu un fruct care are un indice glicemic scazut. De exemplu, puteti incerca mere, portocale, piersici si fructe de padure.

Sfaturi!!!

  • Masurati glucoza din sange inainte de a manca cu 2 ore si alte 2 dupa aceea. In acest fel, veti afla mai multe despre efectele alimentelor pe care le consumati.
  • Gatiti cu mai putina grasime folosind uleiuri mai bune pentru gatit, precum uleiul de masiline.
  • Urmariti dimensiunile portiilor
  • Evitati cafeaua cu zahar dimineata

Vezi si:

Micul dejun perfect – regleaza nivelul de zahar din sange, scade colesterolul si te ajuta sa slabesti mai usor

Faina de secara si beneficiile sale in cazul diabetului

Ceaiuri recomandate pentru diabet zaharat

Cum mentii diabetul sub control. Diete recomandate

Afinul, cea mai buna „insulina vegetala”. Planta care trateaza diareea si diabetul

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.