Faina de secara si beneficiile sale in cazul diabetului

Comparativ cu graul si orzul, faina de secara este cunoscuta ca fiind cea mai nutritiva boaba. Chiar daca secara nu este o faina fara gluten, ea ofera multe beneficii pentru sanatate. Secara contine fosfor, magneziu, zinc, fier, potasiu si acid folic, printre alte vitamine si minerale.

Datorita acestor substante nutritive, faina de secara are capacitatea de scadere a colesterolului, de reducere a inflamatiei, de control al glucozei si chiar lupta impotriva cancerului.

Faina de secara si beneficiile sale in cazul diabetului – 7 beneficii uimitoare ale secarei

1 – Reduce nivelul colesterolului. Pe langa capacitatea de a reduce colesterolul, faina de secara are efecte pozitive asupra sistemului digestiv. Cand este digerata, secara functioneaza pentru a suprima cresterea in greutate si pentru a reduce riscul de obezitate. Studiile au aratat ca beneficiile fainii de secara includ imbunatatirea sensibilitatii la insulina si scaderea nivelului de colesterol.

2 – Ajuta la controlul glucozei. Efectele fainii de secara includ capacitatea de a regla glucoza din organism. Cercetarile au aratat ca secara este capabila sa imbunatateasca in mod natural profilurile glicemice, sa stabilizeze raspunsurile la insulina si sa imbunatateasca sensibilitatea la insulina. Studiile sugereaza ca adaugarea fainii de secar in dieta poate ajuta la scaderea riscului de diabet.

3 – Ajuta la controlul apetitului. Faina de secara are capacitatea de a creste saturatia dupa o masa si de a ajuta la controlul poftei de mancare. Datorita fibrei pe care o contine, faina de secara da senzatia de plin, care poate ajuta la reducerea gustarilor si a supraalimentarii.

Faina de secara si beneficiile sale in cazul diabetului – da senzatia de satietate si combate inflamatiile din organism

4 – Combate inflamatia. Un studiu a constatat ca la pacientii cu sindrom metabolic, secara a reusit sa imbunatateasca raspunsurile la insulina dupa mese. Studiul a aratat, de asemenea, ca, prin reducerea nivelurilor de inflamatie, faina de secara a fost benefica in reducerea riscului de a face diabet.

5 – Regleaza genele. Inlocuirea graului cu produse de secara poate ajuta la reglarea naturala a genelor care fac o persoana mai sensibila la conditiile de sanatate, cum ar fi diabetul zaharat.

6 – Reduce riscul de aparitie a calculilor biliari. Secara contine fibre insolubile care stimuleaza miscarile normale ale intestinului si reduce cantitatea de acizi biliari din stomac care pot duce la calculi biliari. Alimentele bogate in fibre precum secara sunt benefice in imbunatatirea sanatatii generale a sistemului digestiv.

7 – Lupta impotriva cancerului. Faina de secara este cunoscuta ca un alimente care lupta impotriva cancerului. Contine cantitati mari de polifenoli, saponine, acid fitic si alti compusi care lucreaza pentru a preveni raspandirea celulelor canceroase in organism. Datorita acestor compusi, secara ajuta la combaterea si prevenirea cancerului. Fitonutrientii din secara lucreaza, de asemenea, pentru a reduce riscul de boli ale inimii.

Faina de grau vs. faina de secara!!! Atat secara, cat si graul contin gluten, insa secara are o concentratie mult mai mare de aminoacizi esentiali si alti nutrienti care lucreaza pentru combaterea bolilor, inclusiv a cancerului. Secara mai contine, de asemenea, mai multe fibre si cu aproximativ 20% mai putine calorii decat graul. Un alt beneficiu al secarei este capacitatea acesteia de a promova un raspuns mai scazut la insulina decat graul. Schimbarea graului cu secara poate ajuta la scaderea nivelului de inflamatie si la reducerea riscului de diabet.

Citeste si:

Micul dejun perfect – regleaza nivelul de zahar din sange, scade colesterolul si te ajuta sa slabesti mai usor

Cum mentii diabetul sub control. Diete recomandate

Afinul, cea mai buna „insulina vegetala”. Planta care trateaza diareea si diabetul

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...