Ovazul. 9 beneficii pentru o sanatate de fier

In Antichitate, ovazul era considerat un aliment pentru clasele sociale sarace, insa acum perceptia oamenilor asupra lui s-a schimbat datorita proprietatilor pe care le are.

Ovazul este un aliment foarte important pentru sanatatea noastra. Acesta difera de celelalte cereale prin inflorescenta lui si poate fi gasit in mai multe variante: ovaz integral, ovaz decorticat, fulgi de ovaz, ovaz expandat si faina de ovaz.

ovaz

Iata mai jos ce proprietati are ovazul:

Ovazul este una dintre cerealele cele mai bogate in minerale, vitamine, proteine si antioxidanti, aducand numeroase beneficii sanatatii noastre. Acesta are un continut scazut in grasimi saturate, colesterol si natriu, fiind totodata o sursa excelenta de fibre alimentare, vitamina B1, mangan, magneziu, fosfor, cupru, zinc si fier.

Cercetarile arata ca ovazul este cu mult peste carne, in ceea ce priveste continutul de fier (100 g de ovaz contine 4,7 mg de fier, pe cand 100 g de carne doar 3 mg).

Iata mai jos ce beneficii are ovazul:

1.Ovazul contribuie si la sanatatea inimii, la fel ca la cea a creierului. Un castron cu fulgi de ovaz la micul dejun duce la scaderea colesterolului LDL (rau), care ingroasa arterele si la sporirea colesterolului HDL (bun), care curata arterele.

2.Ovazul este bun si pentru diabetici, deoarece stabilizeaza insulina si zaharul din sange.

3.Fibrele din fulgii de ovaz sunt satioase si previn mancatul excesiv din timpul zilei, care poate duce la crestere in greutate si oboseala. De asemenea, fibrele sunt esentiale si pentru o digestie sanatoasa, prevenind infectiile cu diverse bacterii si constipatia.

4.Cercetatorii au descoperit ca un consum zilnic de ovaz reduce cu 5% riscul de deces si cu 9% cel al bolilor de inima;

5.O combinatie de ovaz si lapte degresat, intregita poate cu o banana sau cu un pahar cu suc de portocale, este un mic dejun cu adevarat intaritor. Continutul redus de grasime este important, deoarece grasimea ne incetineste mintea, tocmai cand corpul se pregateste de actiune. Ovazul are putina grasime si putin sodiu.

6.Carbohidratii din ovaz au rolul de a ne furniza energie pe parcursul a catorva ore.

7.Ovazul intareste sistemul imunitar. Beta-glucanul din ovaz intareste apararea oferita de sistemul imunitar impotriva bacteriilor, virusilor, ciupercilor si parazitilor.

8.Nutritionistii recomanda ovazul in dietele de slabit. Beta-glucanul continut in ovaz este o fibra solubila care se tranforma in gel in decursul digestiei. Acest gel creste vascozitatea mancarii din stomac si din intestin, ceea ce la randul sau va avea efect de reducere a absorbtiei carbohidratilor, prelungind perioada digestiei;

9.Consumul de ovaz mareste performanta atletica. Consumarea unei mancari pe baza de fulgi de ovaz, inainte cu 1 ora de antrenament, poate sa ofere suportul necesar pentru o performanta sporita.

Sfaturi utile:

Cand cumperi ovaz, trebuie sa te asiguri ca nu are urme ale depozitarii intr-un loc umed, iar daca este ambalat, asigura-te ca ambalajul este etans. Atat in varianta de cereala integrala, cat si in cea de faina, se pastreaza pe parcursul mai multor luni (pana la 1 an), in locuri racoroase si uscate.

Vezi si:

Sapun cu ovaz si miere. Cum se prepara si ce beneficii are pentru piele

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...