Vitamine si minerale pentru imunitate. Alimente din care sa iti iei toti nutrientii

vitamine-si-minerale-pentru-intarirea-imunitatii

Vitaminele si mineralele, in timp ce ambele sunt „micronutrienti”, sunt doua lucruri diferite. Vitaminele sunt organice. Acestea sunt esentiale pentru functiile corporale, dar nu pot fi produse de corp, prin urmare acestea trebuie sa provina din alimente. Exista 13 vitamine esentiale care sunt clasificate ca liposolubile sau solubile in apa. Iata ce alimente sunt cele mai bune surse de vitamine si minerale pentru imunitate, pentru o functionare optima a organismului.

Vitaminele solubile in apa sunt cele care sunt utilizate imediat de organism. Ceea ce nu poate absorbi este expulzat, deci trebuie luat in mod regulat. Acestea sunt cele 8 vitamine B si vitamina C. Vitaminele liposolubile sunt vitaminele A, D, E si K. Acestea sunt absorbite mai usor si sunt depozitate in tesuturile grase ale corpului si in ficat pentru o utilizare viitoare.

Mineralele, pe de alta parte, sunt substante anorganice care pot fi gasite in sol, apa sau roci. Acestea pot fi macro minerale sau urme de minerale.

In mod natural, macromineralele sunt necesare in cantitati mari. Acestea sunt calciu, sulf, fosfor, clorura, magneziu, potasiu si sodiu. Urme de minerale sunt fier, seleniu, mangan, fluor, cupru, cobalt, iod si zinc.

Desi urmele de minerale nu inseamna ca sunt mai putin importante, ele sunt numite astfel deoarece sunt necesare in cantitati mai mici, dar sunt la fel de esentiale pentru functiile corporale adecvate.

Cele mai bune alimente din care sa iei toti nutrientii necesari

  • Legumele cu frunze inchise la culoare sunt surse excelente de vitamine A pentru oase si dinti sanatosi, E pentru formarea globulelor rosii si K pentru coagularea sangelui.
  • In timp ce citricele sunt cele mai frecvente surse de vitamina C, aceasta vitamina poate fi gasita si in broccoli, conopida si cartofi. Aceasta vitamina ajuta la absorbtia fierului si mareste imunitatea
  • In afara de a fi o sursa excelenta de vitamina C, portocalele contin si vitamina B9, cunoscuta si sub numele de folat, care este importanta pentru femeile insarcinate. Ati observat cum este adus adesea cadou in timpul vizitelor la spital? Acest lucru se datoreaza faptului ca acest fruct minunat este cunoscut pentru a ajuta sistemul imunitar si chiar ajuta la scaderea colesterolului si la controlul nivelului de zahar din sange. Vezi si: Alimente bogate in folat. Vitamina esentiala in producerea de ADN
  • Avocado a devenit extrem de popular in dietele de astazi datorita valorii sale nutritive ridicate. A fost numit unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume si contine vitamina E, B3 si B6. Vitamina B3 ajuta la mentinerea sanatatii pielii si scade colesterolul, in timp ce B6 produce celule rosii din sange si ajuta la mentinerea functiei creierului.
  • In timp ce soarele este cel mai faimos pentru ca ofera corpului uman vitamina D, fructele de mare grase sunt, de asemenea, o sursa excelenta. Consumul de alimente bogate in vitamina D, fie prin alimente sau suplimente, este important pentru persoanele care traiesc in tari care nu primesc suficienta lumina solara.
  • Exista o multime de vitamine B, magneziu si cupru care pot fi gasite in leguminoase, cum ar fi linte, mazare, fasole si nuci. Optiunile de unt de arahide si lapte pe baza de nuci se gasesc cu usurinta in supermarketuri.
  • Produsele lactate, cum ar fi laptele, branza, untul, iaurtul si smantana contin vitaminele A, B2, B5, B7 si B12. Acestea pot fi incorporate in multe retete cu sosuri precum paste si tocana.
  • Carnea precum carnea de vita este bogata in vitamine si minerale si contine mai mult fier decat puiul sau pestele. Pe langa faptul ca este o sursa buna de proteine, contine si zinc, seleniu, fosfor si vitaminele B12 si B3.
  • Desigur, sodiul se gaseste in sarea de masa, care este utilizata in multe retete alimentare. Un alt tip de sare numita sare iodata contine iod, care este utilizat de glanda tiroida pentru a produce hormoni tiroidieni.
  • Un ingredient obisnuit in felurile de mancare este sosul de soia. Aceasta are cantitati mari de clorura, care este necesara pentru a mentine un echilibru al fluidelor in si din celule.
  • Pasarile de curte contin fosfor care mentin sanatoase oasele si dintii, vitamina B12 care sustine metabolismul.
  • Chiar si deserturile au substante nutritive. Se stie ca bomboanele de ciocolata, in special cele negre, contin vitamina B9 si magneziu. Este considerat o sursa puternica de antioxidanti care pot ajuta la prevenirea bolilor de inima, a diabetului, a cancerului si a bolii Alzheimer.
  • Cerealele integrale sunt bogate in substante nutritive. Contin fibre, proteine, potasiu si vitamina B1, care ajuta la transformarea carbohidratilor in energie.
  • Un superaliment care merita mentionat este napul. Este o leguma densa in nutrienti, considerata regele tuturor legumelor cu frunze intunecate. Numai aceasta leguma contine vitaminele A, K, C, B6, mangan, calciu, cupru, potasiu, magneziu si cantitati mai mici de B1, B2, B3, fier si fosfor.
  • Uleiul de floarea-soarelui si de porumb contin vitamina E si pot fi folosite ca alternative mai sanatoase la uleiurile obisnuite de gatit. Uleiul de floarea soarelui este bun pentru inima si este un ulei de gatit excelent, deoarece poate rezista la temperaturi ridicate de gatit. Uleiul de porumb are un punct de fum ridicat si este adesea folosit pentru prajire.
  • Ficatul este una dintre cele mai bune surse de fier. Dar daca ficatul nu se afla in lista de alimente, soia si tofu sunt alternative uimitoare, mai ales daca sunteti vegetarian.

Vezi si: Imunitate puternica cu sirop de catina, ghimbir, lamaie si miere. Reteta

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...