Un studiu arata ca influencerii pentru copii promoveaza mancarea nesanatoasa

Potrivit unui studiu publicat in jurnalul Pediatrics, arata ca influencerii pentru copii promoveaza mancarea nesanatoasa si bauturile pline de zahar in videoclipurile lor de pe YouTube si strang mai mult de 1 miliard de vizualizari.

Cercetatorii de la NYU School of Global Public Health si NYU Grossman School of Medicine avertizeaza ca aceste videoclipuri de pe YouTube folosesc tehnici simple de plasare a produselor alimentare nesanatoase, estompand linia dintre reclama si divertisment.

Vezi si: Studiu: Dependenta de telefon poate distruge copilaria

„Atractia YouTube poate fi extrem de puternica in aceste vremuri, deoarece multi parinti lucreaza de la distanta si trebuie sa jongleze cu sarcina de a avea copii mici acasa din cauza COVID-19”, a spus autorul principal al studiului, Marie Bragg, profesor asistent la nutritie de sanatate publica la NYU School of Global Public Health si profesor asistent la Departamentul de Sanatate a Populatiei de la NYU Langone.

Studiile au aratat ca multi copii si-au marit consumul de prajeli si bauturi nesanatoase, chiar si dupa o pauza de 5 ani in care au fost expusi la reclame la mancare nedorita.

Acest studiu a aratat ca 179 de videoclipuri YouTube, dintr-un total de 418 videoclipuri care au fost analizate, au aratat ca influencerii au consumat alimente sau bauturi nesanatoase de marca.

Studiul care analizeaza impactul publicitatii de acest fel asupra copiilor din toată lumea, a aratat, analizand activitatea celor mai populari cinci influenceri copii din 2020, cu varste cuprinse intre 3 si 14 ani, si luand in considerare cele mai urmarite filme video, ca 42,8% dintre acestea contin publicitate alimentara, cu mai mult de 90 % reprezentand reclama pentru produse nesanatoase, gen junk-fod si bauturile carbogazoase.

Vezi: Cu ce sa inlocuiesti dulciurile la copii. 3 variante delicioase si rapide

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...