Cu ce sa inlocuiesti dulciurile la copii. 3 variante delicioase si rapide

Cu-ce-sa-inlocuiesti-dulcele-la-copii

Exista foarte multe alternative sanatoase la dulciurile pline de aditivi si substante nesanatoase. Copiii nu au nevoie de dulciuri zilnic, ei trebuie sa isi ia energia din alimente cu zaharuri usor de metabolizat, precum miere sau fructe. Cand cei mici va cer dulciuri, folositi alternative naturale, care le asigura o dezvoltare optima. Iata, asadar, o lista cu ce sa inlocuiesti dulciurile la copii.

Nuci cu miere

Aceasta combinatie are numeroase beneficii, atat pentru copii, cat si pentru adulti. In principiu se consuma dimineata, dar mierea luata separat poate fi excelenta si inainte de culcare pentru un somn linistit. Combinatia este excelenta pentru o crestere normala, ce combate anemia, intareste sistemul imunitar. O lingurita sau doua pe zi de nuci cu miere linisteste pofta de dulce si asigura o imunitate fortificata.

Nucile sunt o sursa excelenta de energie si sunt pline de calorii sanatoase. Sunt bogate in acizi grasi omega, astfel incat aportul adecvat de nuci este util pentru a mentine sanatatea generala. Contine o sursa excelenta de acid gras omega, care este benefic pentru vegetarieni. Ar trebui adaugat ca parte a dietei. Sunt considerate hrana pentru creier, deoarece prezenta acizilor grasi omega-3 ajuta la imbunatatirea memoriei, precum si a functiilor cognitive. Vezi si: Care este efectul consumului de dulciuri asupra organismului

Nucile contin numeroase minerale si vitamine pentru organism. Toamna este un moment excelent pentru a face cura de nuci proaspete. O portie de 120 de grame de nuci acopera 218% din grasimea totala, 206,22% din cupru, 173,65% din mangan, 57,86% din fosfor, 48,31% din vitamina B6, 45,23% din triptofan, 44,05% din magneziu, 43,72% din izoleucina, 42,50% fier, 41,71% valina, 39,60% treonina, 37,09% histidina, 37,04% leucina, 35,64% proteine, 33,25% tiamina, 32,91% zinc, 28,75% folat, 20,53% fibre alimentare totale, 14,83% lizina, 13,54% riboflavina, 13,34% acid pantotenic, 12,34% carbohidrati, 11,50% calciu, 10,98% potasiu si 10,36% seleniu.

Nucile sunt utile pentru functia cognitiva, care este asociata cu acizii grasi cu lant lung, care sunt derivate de obicei din surse animale. Consumul de nuci, must si fructe de padure incetineste procesul de imbatranire prin scaderea sanselor de boli degenerative. Cercetarile au aratat ca nucile ajuta la blocarea semnalelor de stres cauzate de factorii de stres oxidativ.

Fructe

Consumul de fructe ofera beneficii pentru sanatate – persoanele care mananca mai multe fructe si legume ca parte a unei diete sanatoase in general au un risc redus de aparitie a unor boli cronice. Fructele furnizeaza substante nutritive vitale pentru sanatatea si intretinerea organismului.

Majoritatea fructelor sunt in mod natural sarace in grasimi, sodiu si calorii. Niciunul nu are colesterol. Fructele sunt surse ale multor substante nutritive esentiale care sunt consumate putin, inclusiv potasiu, fibre dietetice, vitamina C si folat (acid folic).

Dietele bogate in potasiu pot ajuta la mentinerea tensiunii arteriale sanatoase. Sursele de potasiu din fructe includ banane, prune uscate si suc de prune, piersici uscate si caise, pepene galben si suc de portocale. Fibrele dietetice din fructe, ca parte a unei diete sanatoase in ansamblu, ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange si poate reduce riscul bolilor de inima. Fibrele sunt importante pentru functionarea corecta a intestinului. Ajuta la reducerea constipatiei si diverticulozei. Alimentele care contin fibre, cum ar fi fructele, ofera o senzatie de plinatate, cu mai putine calorii. Fructele intregi sau taiate sunt surse de fibre dietetice; sucurile de fructe contin putina sau deloc.

Vitamina C este importanta pentru cresterea si repararea tuturor tesuturilor corpului, ajuta la vindecarea taieturilor si ranilor si mentine sanatosi dintii si gingiile. Folatul (acidul folic) ajuta corpul sa formeze celule rosii din sange. Femeile aflate la varsta fertila care pot ramane insarcinate ar trebui sa consume folat adecvat din alimente si, in plus, 400 mcg de acid folic sintetic din alimente sau suplimente fortificate. Acest lucru reduce riscul de defecte ale tubului neural, spina bifida si anencefalie in timpul dezvoltarii fetale.

Fructe uscate

Consumul fructelor uscate fata de cele proaspete poate da mai multi nutrienti organismului. Procesul de uscare condenseaza substantele nutritive din fruct. Acestea pot furniza mai mult potasiu, folat si magneziu.

Pentru un impuls rapid al sistemului imunitar, fructele uscate de goji va pot ajuta. Sunt considerate superalimente care contin fier, vitamina A si vitamina C. De asemenea, au un continut mai scazut de calorii si carbohidrati.

Vitamina C din fructele uscate nu numai ca imbunatateste sistemul imunitar. De asemenea, imbunatateste calitatea pielii si combate infectiile.
Multe tipuri de fructe uscate, precum caisele, sunt bogate in potasiu. Ajuta la prevenirea hipertensiunii si palpitatiilor.

Fierul poate fi gasit si in caise, prune uscate si stafide. Cresterea aportului de fier prin fructele uscate poate ajuta la reducerea riscurilor de anemie. Acest lucru face din fructele uscate o parte esentiala a dietelor vegane si ale sarcinii.

Exista un motiv pentru care multe batoane energizante au fructe uscate in ele. Pentru ca dau un impuls energetic. Pentru energie si pofta de dulce dati o gustare rapida de stafide sau caise uscate intre mese. Pot da suficienta energie pentru o zi de joaca si invatat.

In ciuda beneficiilor fructelor uscate, exista inca cateva lucruri de luat in considerare inainte de a le consuma:

  • Nu mancati fructe confiate. Siropul si zaharul sunt adesea adaugate fructelor uscate pentru a le face mai atragatoare. Este posibil sa aiba un gust mai bun, dar nu sunt sanatoase. In schimb, pot duce la efecte adverse.
  • Luati in considerare prepararea fructelor uscate acasa. Nimic nu invinge mancarea de casa. A usca fructele acasa este cel mai bine, deoarece nu vor avea aditivi daunatori.
  • Evitati reactiile alergice. Persoanele cu alergii la unele fructe ar trebui sa evite mixul de fructe uscate.
  • Prea multe pot face rau. Fructele, uscate sau nu, contin in continuare calorii si zaharuri naturale. Cand sunt consumate in exces, pot face mai mult rau decat bine. Cel mai bine este sa le consumati moderat.
  • Nu le folositi ca sursa principala de nutritie. In afara de consumul lor in cantitati mici, fructele uscate nu trebuie sa fie singura sursa de nutritie. Cel mai bine sunt consumate impreuna cu alte alimente sanatoase.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...