Trucuri pentru a manca sanatos. Ce sa faci sa te menti mai tanar

trucuri-pentru-a-manca-sanatos

Felul cum gatiti este la fel de important ca ceea ce gatiti cand va preocupa starea sanatatii. Oricine isi poate distruge sanatatea pe termen lung daca combina alimentele nutritive cu prea multa sare, grasimi, zahar si conservanti. Si oricine isi poate mentine sanatatea organismului daca este atent la cum si ce mananca. Iata cateva trucuri simple sa mancati sanatos.

Limitati zaharul si sarea si incudeti mai multe legume si fructe

Limitati zaharul si sarea: Daca mancati alimente sanatoase, neprocesate, aportul de zahar si sare ar trebui sa fie minim oricum, daca nu adaugati singuri aceste ingrediente. Zaharul provoaca multe probleme de sanatate si este legat de obezitate, diabet, boli cardiovasculare, cancer si boli autoimune. Sarea este adesea suprautilizata, iar acest exces poate duce la hipertensiune si boli cardiovasculare. Organismul are nevoie intre ½ si 1 lingurita de sodiu pe zi, asa ca folositi saruri de mare moderat si urmariti sarea adaugata in alimentele pe care le mancati.

Simplificati-va obiceiurile alimentare: alimentatia sanatoasa este un angajament pe termen lung fata de voi insiva, astfel incat planul pe care l-ati pus in aplicare pentru a atinge acest obiectiv trebuie sa fie de durata. Cu siguranta nu doriti sa masurati, sa cantariti si sa va observati aportul de alimente pentru tot restul vietii, asa ca simplificati obiceiurile. Cautati ingrediente proaspete si sanatoase de sezon, mancati dintr-o gama de culori in fiecare zi si gasiti retete simple de preparat.

Mancati alimente vegetariene jumatate din timp: nu trebuie sa va convertiti la un stil de viata vegetarian complet, dar cercetarile indica faptul ca o dieta pe baza de legume poate imbunatati sanatatea generala si poate adauga ani la viata. Fructele si legumele sunt ambalate cu antioxidanti pentru combaterea bolilor.

Mancand o dieta bogata in grasimi saturate gasite in carne si produse lactate poate creste riscul de boli cardiovasculare, Alzheimer si cancer. Mancati, asadar, carne rosie si de pasare de cel putin trei ori pe saptamana. Fructele si legumele ar trebui sa fie baza dietetica: dieta zilnica ar trebui sa fie formata dintr-o gama larga de produse colorate, ambalate cu nutrienti. Fructele si legumele au un continut scazut de calorii si grasimi, de aceea este dificil sa va imbolnaviti si sa luati in greutate atunci acestea reprezinta mare parte a mesei

Mancati grasime sanatoasa: Grasimea nu este inamicul. Aveti nevoie de grasimi sanatoase pentru aproape fiecare sistem din corp. Presupunand ca aveti o greutate sanatoasa, ar trebui sa mancati intre 25 si 30% grasimi sanatoase pe zi. Grasimile sanatoase sunt grasimile mononesaturate (migdale, ulei de masline, seminte) si grasimi polinesaturate, care includ omega-3 si omega-6 (nuci, ulei de in, peste gras, cum ar fi somonul). De asemenea, ar trebui sa eliminati sau sa reduceti grasimile saturate din dieta (mai ales din surse animale) si grasimile trans (gasite in alimentele procesate).

Includeti proteine ​​in dieta: Proteinele contin blocuri de constructie ale corpului sub forma de 20 de aminoacizi. Corpul poate produce majoritatea acestor aminoacizi, dar 9 din ele provin numai din alimentele pe care le consumati. Asta inseamna ca obtinerea de proteine ​​este importanta, dar ar trebui sa reprezinte doar aproximativ 30% din dieta. Sursele de proteine ​​de calitate includ pasari de curte, carne slaba, peste, oua, fasole, nuci, seminte si produse din soia.

Aveti grija la cantitate si luati masa in tihna

Urmariti dimensiunile portiei de mancare: mancarea sanatoasa poate provoca cresterea in greutate atunci cand mancati prea mult dintr-un lucru bun. S-ar putea sa fiti nevoiti sa va cantariti carnea, pestele si fructele de mare, initial, astfel incat sa va faceti o idee buna despre cum arata 250-300 de grame in farfurie.

Mancati in companie si fara distrageri: una dintre adevaratele placeri ale consumului este sa impartasiti masa cu o persoana pe care o iubiti. Acest tip de interactiune intima este cruciala dupa o zi stresanta. A manca impreuna inseamna a vorbi, a privi unul asupra celuilalt si a lasa aparatele electronice departe de masa. Mancarea atenta fara distragerea televizorului sau a altor dispozitive inseamna ca acordati atentie mancarii si aveti deci mai putine probabilitati de supraalimentare.

Planificati-va sa reusiti: Planificarea meselor este esentiala pentru mentinerea unei alimentatii sanatoase, deoarece daca stiti ce mancati si aveti ingredientele la indemana si timpul necesar pentru a gati, este putin probabil sa cumparati mancare rapida, plina de grasimi si sodiu.

Cititi etichetele nutritionale: Paste din cereale integrale sau alte asemenea alimente ascund uneori ingrediente nesanatoase, precum zahar, grasimi saturate, sodiu. Obisnuiti-va sa cititi ce ingrediente contin alimentele cumparate si sigur veti vedea diferentele.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...