Topul alimentelor ce nu cresc glicemia

Topul-alimentelor-care-nu-cresc-glicemia

Persoanele care sufera de diabet sau prediabet, pot tine sub control aceasta boala cu o dieta care nu creste glicemia. Iata topul alimentelor care nu cresc glicemia.

Stevia este unul dintre cei mai buni indulcitori pentru diabetici

Stevia. Studiile pe animale au aratat ca o doza zilnica de 250 – 500 de miligrame de indulcitor stevia reduce semnificativ nivelul zaharului din sange si rezistenta stabila la insulina, trigliceridele si fosfataza alcalina (care este de obicei mai mare la pacientii cu cancer). Studiile la om au aratat rezultate similare: consumul de stevie scade nivelul glicemiei si insulinei, ajutand la reglarea glucozei.

Ridiche. Ridichile sunt o sursa excelenta de potasiu care ofera diferite beneficii pentru sanatate. Potasiul ajuta la reducerea tensiunii arteriale prin relaxarea vaselor de sange si cresterea fluxului de sange. Largeste fluxul de sange prin eliminarea fortei prin canalele restranse.

Fasole verde. Fasolea verde este de obicei incarcata cu fibre si are, de asemenea, un indice glicemic mai scazut, astfel incat sa ajute la evitarea variatiilor rapide ale nivelului de glucoza din sange. Aceasta se potriveste atat diabeticilor, cat si celor non-diabetici. Inlocuirea cartofilor albi, orezului alb sau chiar pastelor cu pastai de fasole este intr-adevar o optiune mult mai sanatoasa – cel putin din punctul de vedere al nivelului de zahar din sange.

Ciuperci. Ciupercile fac parte din dieta excelenta cu consum redus de energie pentru bolnavii de diabet. Nu au grasimi, nici colesterol, glucide surprinzator de scazute, proteine, minerale si vitamine mai ridicate, multa apa si, de asemenea, fibre. In plus, acestea constau din insulina si enzime naturale care ajuta cu adevarat la descompunerea zaharului sau chiar a amidonului din produsele alimentare. Din nou, sunt recunoscute pentru compusii particulari care ajuta intr-adevar la functionarea adecvata a ficatului, pancreasului si a celorlalte glande endocrine, promovand astfel dezvoltarea insulinei, precum si fluxul adecvat al acesteia. Diabeticii se confrunta frecvent cu infectii, in special la nivelul membrelor lor, care au tendinta de a se vindeca foarte greu. Antibioticele naturale din ciuperci ar putea ajuta la protejarea acestora de infectii.

Ardei gras. In ultimii ani, considerarea capsicului ca medicament hipoglicemiant a motivat cercetarea in aceasta privinta. Unele cercetari au indicat, desi nu s-a ajuns inca la concluzia ca ardeii pot stimula productia de insulina, ca un consum regulat de ardei gras duce la scaderea glicemiei. Acest lucru ar determina posibilitatea ca substanta capsicum sa fie benefica in prevenirea aparitiei diabetului de tip II si a complicatiilor sale potentiale. Beneficiile hipoglicemiante ale capsicumului sunt cele mai concentrate atunci cand ardeiul gras este verde. Vezi si: Ai glicemie crescuta? Iata cea mai buna terapie nutritionala pentru diabetici

Rosiile si vinetele, doua legume delicioase ce nu cresc glicemia

Rosiile. Cercetarile efectuate de Jurnalul Asociatiei Medicale Americane arata ca un consum zilnic de rosii ajuta la reducerea stresului oxidativ al diabetului de tip 2.

Vinete. Deoarece vinetele au un continut scazut de carbohidrati si un continut ridicat de fibre, acestea sunt identificate ca fiind bune pentru persoanele care sufera de diabet. Acest lucru se datoreaza faptului ca un continut ridicat de fibre contribuie la gestionarea nivelului de zahar din sange in organism prin controlul absorbtiei glucozei din alimente.

Avocado: Unele cercetari au gasit o relatie intre consumul de avocado si prevenirea diabetului.

Oua: S-au incheiat zilele de excludere a oualor din lista de alimente, de teama sa nu se ingrase. Noile cercetari arata clar ca ouale pot duce la o reducere de 4,4% a zaharului din sange. De asemenea, imbunatatesc semnificativ sensibilitatea la insulina.

Seminte Chia: Semintele de chia sunt foarte fibroase si contin carbohidrati foarte usor de digerat.

Iaurt grecesc: In zilele noastre, atat de multi oameni cu diabet pot consuma iaurt grecesc in alegerile lor obisnuite pentru lactate. Acesta este un agent excelent care ajuta la controlul zaharului din sange si la rezistenta la insulina.

Broccoli: Broccoli are un continut scazut de calorii si a capatat faima printre alimentele ce scad nivelul de insulina, protejeaza impotriva daunelor celulare si contribuie la gestionarea nivelului de zahar din sange.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...