8 C
București
marți, noiembrie 15, 2022

Top 8 ciuperci japoneze pe care ar trebui sa le introduci in dieta ta

Japonia este o tara incantatoare, o tara inconjurata de natura, oferind localnicilor diverse „cadouri” si, in consecinta, acestia au adoptat un stil de viata sanatos, cultivand si recoltand ceea ce au de oferit oceanul, padurea si muntele. In plus, tendinta mondiala pentru produse sanatoase si naturale a dus la o atentie mai mare si la un consum mai mare de ciuperci japoneze, datorita beneficiilor lor pentru sanatate.

*Conform datelor Bancii Mondiale, Japonia ocupa locul III in ceea ce priveste suprafata totala a padurii printre toti membrii OCDE, iar acest lucru indica in mod clar ca aceasta tara are inca acces abundent la resursele forestiere.

Astazi, ciupercile au aparut ca fiind o mare putere atat din punct de vedere al aromei, cat si al valorii nutritionale. De exemplu, acestea reprezinta o sursa notabila de vitamine si minerale (B, fosfor, magneziu, potasiu seleniu), o sursa semnificativa de fibre, dar si o sursa naturala de vitamina D. Similar modului in care oamenii absorb lumina solara si o transforma in vitamina D, ciupercile contin ergosterol, un sterol vegetal care se transforma in vitamina D2 atunci cand sunt expuse la lumina ultravioleta (datorita variabilitatii naturale, nivelurile de vitamina D pot varia de la 1% la 97% din valoarea zilnica (400 UI) per portie bruta de 84 g).

Mai jos, iti vom arata cateva tipuri de ciuperci japoneze pe care sa le introduci in dieta ta.

1.Ciuperci Shiitake

Shiitake este probabil unul dintre cele mai cunoscute tipuri de ciuperci japoneze. Au o palarie maro inchis, de dimensiuni mari, si sunt remarcate pentru o textura carnoasa, adesea folosita ca inlocuitor al carnii. Acestea au un continut scazut de calorii si sunt bogate in vitamine din complexul B (imbunatatesc metabolismul, ajutand corpul sa transforme alimentele in energie si mai ajuta la producerea de globule rosii, facandu-le utile celor care sufera de anemie), minerale esentiale, precum magneziu si potasiu (aproximativ 5% din valoarea zilnica recomandata si aproximativ 10% din valoarea zilnica recomandata de fosfor, care este deosebit de bun pentru oasele puternice) si fier.

Ciupercile shiitake pot fi consumate crude, uscate sau gatite (gatirea lor este mai putin nutritiva).

2.Ciuperci Maitake

Maitake este o alta ciuperca bine consumata in Japonia, ce creste in grupuri stranse, langa radacinile copacilor ca stejarul si are un gust pamantesc, de nuca.

Cercetari recente au aratat numeroasele beneficii pentru sanatate ale ciupercilor maitake, inclusiv capacitatea lor de a stimula sistemul imunitar, ceea ce o face un ingredient popular in suplimentele alimentare si pulberi.

Aceste beneficii se datoreaza continutului de beta glucan din maitake, un zahar complex care activeaza si creste activitatea sistemului imunitar pentru a ajuta organismul sa lupte mai rapid si mai eficient impotriva bolilor. De asemenea, studiile arata ca beta glucanul poate declansa celulele care lupta impotriva cancerului. In plus, s-a demonstrat ca ciupercile maitake scad efectele secundare negative ale medicamentelor anticancerigene, inclusiv greata, varsaturile si caderea parului, atunci cand sunt consumate in timpul tratamentului de chimioterapie.

3.Ciuperci Kikurage (urechi de lemn)

Kikurage sau urechi de lemn, cum mai sunt cunoscute, sunt de fapt unele dintre cele mai consumate tipuri de ciuperci japoneze, deoarece sunt un topping obisnuit pentru ramen.

Acestea au o culoare inchisa si o textura neobisnuita, crocanta. O portie de o ceasca are doar 80 de calorii, nu contine zaharuri, are mai putin de 1 g de grasime, 2,6 g de proteine ​​si mai mult de jumatate din aportul zilnic recomandat de fibre dietetice. In plus, sunt bogate in fier si contin cantitati semnificative atat de vitamine B-1, cat si de vitamine B-2, dintre care ultimele ajuta organismul sa transforme carbohidratii in glucoza si sustin functia hepatica.

Ciupercile Kikurage au efect antiinflamator (ajuta la atenuarea simptomelor racelii si la calmarea mucoaselor) si contin antioxidanti (protejeaza inima si pot scadea acolesterolul rau (LDL).

4.Ciuperci Pleurotus Eryngii (Regele Stridii)

Ciuperca Eryngii este cea mai mare specie a ciupercii stridii. Aceasta are o tulpina alba groasa si o textura carnoasa si poate fi feliata gros si la gratar ca friptura, fiind foarte populara printre vegani, deoarece este o sursa bogata de proteine.

Ciupercile Eryngii sunt bogate intr-o serie de nutrienti, continand cantitati semnificative de zinc, fier, potasiu, fosfor, acid folic, seleniu, dar si antioxidanti naturali, inclusiv aminoacidul ergotioneina, care protejeaza celulele organismului impotriva radicalilor liberi, reducand astfel riscul de boli cronice. De asemenea, aceasta contine si lovastatin, un compus care lupta impotriva bolilor (juta la curatarea colesterolului din sistemul circulator al organismului, imbunatatind fluxul sanguin).

O caracteristica unica a acestor ciuperci este ca aroma sa si umami-ul devin mai puternice atunci cand sunt incalzite, astfel ca cel mai bun mod de a le savura este pur si simplu sotat cu unt/ulei de masline.

5.Ciuperci Enoki

Ciupercile Enoki au tulpini lungi, albe, care cresc in ciorchini subtiri si au o aroma usoara, dulce, fiind adesea utilizate in supe si mancaruri precum nabe si sukiyaki.

Enoki inseamna „ciuperca de padure” si creste in mod normal pe radacini, copaci cazuti, cioturi de copaci si lemne moarte ale copacilor cu frunze late, cum ar fi caminul si stejarul.

Acestea sunt bogate in vitamine B, dar este deosebit de bogat in niacina, care ajuta la reducerea potentialului de boli de inima si poate fi util in prevenirea unui al doilea atac de cord la cei care sunt expusi riscului.

6.Ciuperci Matsutake

Matsutake, tradus si „ciuperca de pin”, este o ciuperca exclusiva in Japonia, dar habitatul sau este amenintat cu disparitia, rezultand un pret foarte scump, dar se merita, deoarece are o aroma si un gust extraordinar.

Totodata, cercetarile oamenilor de stiinta japonezi, arata ca aceste ciuperci ajuta la regenerarea celulelor. Prin urmare, se crede ca sunt eficiente in tratamentul cancerului.

La fel ca si alte tipuri de ciuperci, aceseta pot fi prajite sau gatite pe gratar.

7.Ciuperci Nameko

Nameko se mai traduce si „ciuperca slimy”, fiind renumita pentru textura sa alunecoasa si lipicioasa.

Aceasta creste pe fagul, stejarul si sakura (floare de cires) japonez mort/cazut. Are o palarie portocalie-maro deschis, cu o tulpina moale si subtire alb-galbuie.

Textura sa alunecoasa si lipicioasa este de fapt o fibra dietetica solubila in apa, numita mucina, care imbunatateste absorbtia eficienta a proteinelor, protejeaza peretele stomacului si previne osteoporoza. Totodata, Nameko este un agent de ingrosare natural care se potriveste perfect cu preparatele sotate.

In Japonia, nameko este folosit frecvent ca ingredient pentru supa miso.

8.Ciuperci Shimeji

Potrivit Organizatiei Natiunilor Unite, ONU, aceasta este a treia ciuperca comestibila consumata in lume. Aceste ciuperci sunt de mici dimensiuni, cu tulpini albe, lungi, adesea curbate si palarii brune. In stare cruda, au un gust amar, dar atunci cand sunt gatite, au o aroma de nuca, fiind bune pentru majoritatea retetelor.

Shimeji mai inseamna si „ocuparea pamantului” sau „solul umed”, deoarece acestea cresc atat de masiv incat pamantul se umple de ele. De obicei are un capac mic, rotund, de culoare maro deschis, cu o tulpina alba.

Pe langa faptul ca poate fi inclus in mancaruri care sunt complet gustoase, aceasta ciuperca este o hrana speciala cu particularitati si beneficii pentru cei care consuma.

Shimeji contine diversi nutrienti, printre care: hidrati de carbon, proteine, grasimi saturate si nesaturate, fibre, minerale (fier, calciu, sodiu si potasiu). Totusi, nutrientii care se disting cel mai mult in aceasta ciuperca sunt fibrele si potasiul, deoarece sunt in cantitati mari.

Datorita substantelor sale nutritive, in special fibre si potasiu, aceasta ciuperca prezinta anumite proprietati ca antihipidemice, hipoglicemice, antidiabetice, laxative si hipotensive.

Vezi si:

Cordyceps. Ce beneficii au ciupercile care iarna sunt larve si vara plante

Ciupercile – care sunt speciile mortale si toxice de care trebuie sa te feresti

Cafeaua de ciuperci – cafea terapeutica cu extract de ciuperci medicinale

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole