Surse naturale de lecitina si beneficiile acesteia

Surse-naturale-de-lecitina-si-beneficiile-acesteia

Lecitina este o grasime necesara in celulele corpului. Poate fi gasit in alimente precum galbenusurile de ou. Este utilizata ca medicament si utilizat pentru fabricarea medicamentelor. Este utila pentru tratarea tulburarilor de memorie, cum ar fi boala Alzheimer si dementa, precum si alte probleme, cum ar fi bolile hepatice, bolile vezicii biliare, colesterolul ridicat, anumite tipuri de depresie, bolile pielii si anxietatea. Iata, asadar, cateva surse naturale de lecitina.

Surse naturale de lecitina

Lecitina pe baza de animale

Toate celulele corpului poseda fosfolipide. Unele fosfolipide animale obisnuite sunt sfingomielina, fosfatidilcolina, fosfatidilserina, fosfatidiletanolamina, fosfatidilinozitol si alte fosfolipide glicerol cu ​​compozitie complexa de acizi grasi. Laptele, galbenusul de ou si creierul servesc drept surse animale de lecitina.

Oua

Ouale au fosfolipide care se gasesc in principal in galbenus. Fosfolipidele au 10% din greutatea umeda de galbenus de ou. Lecitina din ou are componente principale precum fosfatidiletanolamina si fosfatidicolina. De asemenea, contine sfingomielina, lizofosfatidilcolina si lipide neutre in cantitati semnificative.

Lapte

Laptele are 1% din continutul total de lipide din continutul de fosfolipide. Fosfolipidele sunt cruciale in lapte pentru emulsionarea grasimilor din apa. Laptele are doua grupuri principale care apartin clasei fosfolipide, cum ar fi sfingolipidele (29%) si Glicerofosfolipidele (70%).

Creier

Creierul este o sursa excelenta de fosfolipide si, cu maduva spinarii, are cel mai mare continut de fosfolipide din sistemul nervos central si din organele animale.

Surse naturale de lecitina – Lecitina pe baza de plante

Soia

Soia este principala sursa comerciala de lecitina. Aceasta lecitina contine 65-75% fosfolipide. Este utilizata datorita disponibilitatii sale si comportamentului emulsifiant, gustului si comportamentului. Lecitina din soia are diferite compozitii de fosfolipide datorita diferitelor conditii de fabricatie.

Porumb

Cantitatea de fosfolipide variaza de la 2-5%, care depinde de soiul de porumb. Fosfolipidele au 61% din lecitina de porumb. Compozitiile chimice mentionate au fost similare pentru fosfatidilcolina de porumb si soia si fosfatidilinozitol. Fosfolipidele si glicolipidele din porumb au un procent scazut de acid linolenic si sunt saturate. Acidul linoleic din porumb difera de la 42 la 70%, care depinde de varietatea porumbului. 88% din acidul fitic ar putea fi gasit in germenul de porumb care este extras ca parte a fractiei de lecitina.

Seminte de bumbac

Fosfolipidele gasite in semintele de bumbac sunt similare cu soia, cu exceptia continutului scazut de acid linolenic si a continutului ridicat de acizi grasi saturati. Datorita continutului scazut de acid linolenic, este stabil la oxidare sau rancezire in comparatie cu lecitina din soia.

Floarea soarelui

Lecitina care se gaseste in floarea-soarelui are un gust usor cu proprietati emulsionante similare cu lecitina din soia. De asemenea, este utilizata la fabricarea produselor cosmetice si a produselor alimentare prin rafinare si fractionare si modificari. Lecitina de floarea-soarelui poseda 43% fosfolipide, 33% ulei si 23% din compusi precum carbohidrati si glicolipide complexe.

Beneficiile lecitinei

Promoveaza functia cognitiva

Lecitina este esentiala pentru sanatatea cognitiva si procesele de reparare a creierului dupa transformarea in neurotransmitator acetilcolina. Ar putea reduce declinul cognitiv si previne bolile neurodegenerative, cum ar fi Parkinson si boala Alzheimer.

Speste imunitatea

Acest compus ajuta la cresterea sanatatii metabolice si vasculare, protejand corpul impotriva inflamatiilor si infectiilor inutile.

Inima sanatoasa

Lecitina contribuie la promovarea nivelului de colesterol prin scaderea acumularii placii in vasele de sange si arterele si scaderea sanselor de atac de cord, ateroscleroza si accident vascular cerebral. Colesterolul ridicat duce la multe probleme cardiace, cum ar fi infarctul. Lecitina promoveaza productia hepatica de colesterol bun si cantitatile adecvate protejeaza de accident vascular cerebral si atac de cord.

Vezi si: Cele mai bune suplimente pentru imbunatatirea functiei cognitive si memoriei

Sanatatea pielii

Fosfolipidele sunt antioxidante naturale, ce previn efectele negative ale radicalilor liberi in organism, inclusiv in piele. Cantitatile adecvate de lecitina ar putea preveni petele si ridurile de varsta.

Sanatatea barbatilor

Fosfolipidele ar putea favoriza circulatia si imbunatati sanatatea cardiovasculara, care ar putea favoriza virilitatea si dorinta sexuala la barbati.

Asista digestia

Lecitina este utilizata ca emulgator si aditiv in alimente si ajuta la promovarea functiei digestive prin absorbtia nutrientilor de catre intestinul subtire.

Sanatate mentala

Lecitina are fosfolipide cunoscute sub numele de fosfatidilinozitol, care este un compus natural care trateaza in mod eficient tulburarile de panica. Studiul efectuat la 6 pacienti cu manie a aratat ca 5 au experimentat o sanatate mintala mai buna cu un aport de lecitina pura. Un baiat chinez, in varsta de 16 ani, cu tulburare bipolara, forma usoara de manie si insomnie lunara a luat suplimente de fosfatidilcolina timp de 14 luni, iar tiparele sale de somn au revenit la normal si simptomele maniei s-au recuperat. Metaanaliza lecitinei a aratat eficacitate ca medicina alternativa si complementara pentru tratarea tulburarii bipolare.

Reduce stresul

Lecitina promoveaza rezistenta organismului la stres. Un studiu a fost realizat pe 4 grupuri de 20 de persoane. Participantilor li s-au administrat 400, 600 sau 800 mg de lecitina cu fosfatidilserina sau placebo timp de 3 saptamani. Grupul cu 400 mg a avut un raspuns de stres mai scazut la testul de stres in comparatie cu placebo.

Tratamentul colitei

Fosfatidilcolina derivata din lecitina formeaza 70% din totalul grasimilor gasite in stratul de mucus care acopera suprafata interioara a intestinului. Stratul actioneaza ca o bariera de protectie care ajuta la prevenirea tractului digestiv de bacterii.

Ajuta la slabi

Lecitina este capabila sa emulsioneze grasimile, adica ar putea patrunde in celulele grase corporale si ar putea descompune grasimile din ele. Cu toate acestea, lecitina ar putea fi utilizata ca parte a pierderii in greutate cu mecanisme diferite. Ar putea ajuta la descompunerea sangelui si a grasimilor alimentare in molecule mai mici. Este esential sa impartiti grasimile dietetice sau din sange in acizi grasi. Acest lucru ajuta organismul sa poata utiliza acizii grasi ca un combustibil energetic decat depozitarea grasimilor in tesutul adipos.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...