Cele mai bune suplimente pentru imbunatatirea functiei cognitive si memoriei

Cele-mai-bune-suplimente-pentru-imbunatatirea-functiei-cognitive-si-memoriei

Nutrientii specifici gasiti in suplimente pot imbunatati functia creierului. Uitati-va mai intai la vitaminele B. Acest lucru se datoreaza faptului ca intregul complex B actioneaza ca un lubrifiant pentru functia celulara, iar o deficienta poate duce la pierderea memoriei si afectarea cognitiei. Vitamina B1 ajuta creierul sa transforme substantele nutritive din proteine ​​si glucoza. Poate ajuta la oboseala mintala, precum si la pierderea memoriei si confuzie. Un deficit de vitamina B2 poate duce la afectarea dezvoltarii creierului la tineri si la probleme de comportament. Fara niacina, este posibil sa fiti mai predispusi la depresie, tulburari de memorie pe termen scurt si anxietate. Vitamina B6 ajuta la producerea neurotransmitatorilor dopamina si serotonina.

Vitamina B12

Vitamina B12 este un nutrient esential in mielina, invelisul gras care inconjoara sistemul nervos. Nivelurile scazute pot contribui la pierderea memoriei. Vitamina B12 ajuta, de asemenea, sa aduca oxigen in celulele creierului si sa reduca inflamatia. Cele mai mari surse de B12 sunt ficatul, algele albastre-verzi, cum ar fi chorella si drojdia de bere. De asemenea, puteti lua B12 sublingual (sub limba). Cercetarile publicate in revista medicala Neurology (2011) arata ca cei care nu au suficienta B12 sunt mai predispusi sa obtina scoruri mai mici la testele cognitive si chiar au creierul mai mic!

Daca aveti ceata cerebrala sau aveti dificultati in a va aminti, probabil ca aveti un deficit de B12 care trebuie tratat. De fapt, un studiu din Finlanda publicat in Neurology in 2010 a constatat ca, daca consumati alimente bogate in B12, va puteti reduce riscul de Alzheimer mai tarziu in viata. Ceata si problemele cu memoria sunt doua dintre primele semne de avertizare ale deficitului de vitamina B12 si acest lucru indica importanta sa pentru sanatatea creierului.

Acid folic

Acidul folic este necesar pentru producerea de ARN si ADN, care este esential pentru memorie si invatare si pentru crestere la copii. Vitamina B colina creste rata de metabolism a creierului si metabolismul grasimilor. Din acest nutrient, creierul produce acetilcolina, care este cel mai important neurotransmitator implicat in inteligenta, functia de memorie si mentinerea integritatii structurale a sinapselor. Acetilcolina scade pe masura ce imbatranim. Colina ii stimuleaza productia. DMAE (dimetilaminoetanolul) este similar chimic cu colina si ajuta la crearea si mentinerea functiei neurotransmitatorului, imbunatateste memoria si ridica starea de spirit.

Lecitina

Lecitina este utilizata in Europa pentru a trata senilitatea. Ajuta la metabolismul grasimilor. Lecitina reprezinta aproximativ 30% din greutatea uscata a creierului. Cand cumparati lecitina, cautati marci care contin cel putin 30% fosfatidilcolina. S-a dovedit ca atat colina, cat si lecitina sunt utile in boala Parkinson. Laptele matern uman este mult mai mare in lecitina decat laptele de vaca. Cealalta componenta importanta din lecitina este inozitolul, care co-functioneaza cu colina ca metabolizator al grasimilor si ca intensificator al creierului. Vitamina B12 poate ajuta la sinteza ARN-ului.

Fosfatidilserina

Fosfatidilserina este un fosfolipid care a prezentat capacitatea de a imbunatati memoria si capacitatile cognitive. Ajuta la mentinerea integritatii tesutului cerebral si a fluiditatii membranelor celulare, beneficiind astfel transmiterea neuronilor. Apare in mod natural in celulele creierului, iar cantitatile tind sa scada pe masura ce imbatranim.

Vitamina E

Vitamina E ajuta la protejarea creierului de leziuni si intarzie aparitia dementei. Cercetatorii pentru Programul Okinawa din Japonia au studiat nivelurile de vitamina E la varstnicii din Okinawan si au descoperit ca nivelul lor de vitamina E din sange era cu 30% mai mare decat cel al americanilor. Batranii de acolo mananca in mod natural superalimente, cum ar fi cartofii dulci si alimente bogate in vitamina E, cum ar fi nuci, seminte, masline, ulei de masline, uleiuri vegetale, avocado, germeni de grau, cereale integrale si legume cu frunze verzi. Daca nu primiti suficienta vitamina E din dieta, suplimentele va pot ajuta.

Nota: daca luati medicamente pentru diluarea sangelui, este foarte important sa consultati medicul inainte de a lua orice supliment de vitamina E.

Vitamina C

Lipsa vitaminei C poate duce la hipersensibilitate, oboseala si depresie. Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant, protejand celulele nervoase delicate. Vitamina C se gaseste in fructe (in special citrice) si legume, inclusiv ardei verzi si rosii, rosii si soiuri verzi, cu frunze, cum ar fi spanacul.

Nota: Vitaminele C si E actioneaza sinergic pentru a proteja impotriva dementei.

Minerale: calciu, magneziu, bor, fier, potasiu

Calciul si magneziul sunt necesare pentru buna functionare a creierului. Borul ajuta la promovarea vigilentei mentale. Fierul ajuta la producerea de neurotransmitatori si ADN. Fara magneziu, putem fi mai predispusi la confuzie, letargie si depresie. Potasiul este necesar pentru a mentine nivelurile normale de neurotransmitatori. In timpul sarcinii, zincul asigura o crestere adecvata a creierului fetal. Exista o cantitate considerabila de zinc in creier.

Beta-caroten si vitamina A

Beta-carotenul si vitamina A ajuta la transportarea mai multor cantitati de oxigen in creier si la prevenirea oboselii. Cercetarile din Journal of Neurology, Neurosurgery and Psychiatry au aratat ca nivelurile scazute de vitamina D afecteaza functia creierului. Cresterea cantitatii acestui nutrient in organism, fie prin expunerea la soare, fie prin suplimentare, va poate ajuta sa va mentineti in forma mentala pe masura ce imbatraniti.

Acizi grasi esentiali Omega-3

Acizii grasi esentiali Omega-3 sunt importanti, deoarece creierul este format din 60% grasimi. Neuronii sunt, de asemenea, alcatuiti din grasimi si tesut neurologic, sau ceea ce am numi substanta alba sau cenusie. DHA (acid docosahexaenoic), cea mai abundenta grasime din creier si EPA (acid eicosapentaenoic) din acizii grasi omega-3 imbunatatesc sanatatea celulelor sistemului nervos central si ofera sprijin structural, astfel incat neuronii sa poata comunica. Laptele matern contine DHA, motiv pentru care se recomanda ca bebelusii sa fie alaptati, daca este posibil.

Nivelurile scazute de DHA au fost legate de pierderea memoriei si de boala Alzheimer si, cu cat imbatranim, cu atat avem nevoie de DHA. Un studiu publicat in revista medicala Alzheimer si dementa in 2010 a aratat ca astfel de conditii degenerative pot fi prevenite si chiar inversate. Voluntarii varstnici care au avut probleme de memorie au prezentat imbunatatiri dupa ce au luat 900 mg de DHA timp de 24 de saptamani.

Alte cercetari au aratat ca DHA ajuta si la fluenta verbala. Chiar mai bine, atunci cand este combinat cu 12 mg de luteina, memoria si rata de invatare s-au imbunatatit.

Acetil-L-carnitina

Un aminoacid, compus asemanator vitaminelor, imbunatateste memoria prin stabilizarea membranelor, cresterea productiei de energie si eficientizarea transmiterii nervoase. Stimuleaza productia si absorbtia acetilcolinei de catre creier.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...