Sfaturile noastre pentru un sistem imunitar puternic pe timp de pandemie

Sfaturile-noastre-pentru-un-sistem-imunitar-puternic-pe-timp-de-pandemie

Poate fi stimulat sistemul imunitar pentru a lupta impotriva COVID-19? Aceasta intrebare se afla acum in mintea tuturor, intrucat lumea se confrunta cu o criza grava de sanatate. Nimeni nu stie cum sa gestioneze sau sa previna complet daunele cauzate de virus, deoarece coronavirusul si boala pe care o creeaza sunt noi pentru oameni. Cu toate acestea, mentinerea sanatatii sistemului imunitar este cruciala pentru prevenirea bolilor si a infectiilor, in general. O persoana trebuie sa faca alegeri sanatoase in ceea ce priveste stilul de viata, facand exercitii fizice, dormind suficient si consumand alimente nutritive pentru a intari sistemul imunitar. Anumite ierburi, minerale si vitamine pot ajuta, de asemenea, la imbunatatirea raspunsului imun si pot proteja organismul impotriva bolilor.

Sfaturi naturiste pentru a intari sistemul imunitar

  • Insistati pe alimente si condimente cu proprietati antivirale. Acestea includ ulei de cocos, usturoi crud, oregano, ghimbir, alimente fermentate, nuca, rodie, ceai verde, otet de mere.
  • Mancati multe fructe si legume colorate. Acestea sunt pline de antioxidanti care vor distruge radicalii liberi care slabesc sistemul nostru imunitar si sunt responsabili cu starile noastre de rau atunci cand avem o infectie in corp. Sa aveti zilnic in dieta fructe si legume din cat mai multe culori posibile!
  • Hidratati-va!!! Bucurati-va de apa, apa de cocos, ceaiuri de plante si supa de oase de vita, care contine toate vitaminele si mineralele. Fara sifon sau bauturi carbogazoase, acestea iau din nutrientii organismului!
  • Nu ocoliti supele de legume la care sa adaugati apa in care au fiert oase de vita, pui, curcan, etc. Aceasta supa are proprietati uimitoare de sustinere a imunitatii.
  • Luati probiotice, au puteri imense de stimulare a imunitatii. Nu uitati de muraturi si kefir, acestea sunt doua dintre cele mai bune variante naturale!
  • Evitati zaharurile simple si alimentele procesate. Stiati ca sangele prezinta dovezi de laborator ale unui sistem imunitar scazut in termen de 30 de minute de la consumul de zaharuri simple (cum ar fi glucoza, zaharul rafinat si fructoza) si determina o reducere cu 50% a abilitatilor celulelor albe din sange de a ucide germenii ?! !!! Celulele albe din sange sunt celulele „armatei” noastre care lupta impotriva germenilor. Acest efect este cel mai vizibil la 2 ore dupa ingestie, dar este inca prezent 5 ore mai tarziu! Mentinerea nivelului de zahar din sange s-a dovedit a imbunatati activitatea sistemului imunitar.
  • Luati aer proaspat si faceti exercitii fizice zilnice moderate. Exercitiile fizice moderate pot creste productia de macrofage, genul de celule albe din sange care „mananca” bacterii si virusi. Cu toate acestea, exercitiile intense pot, de fapt, sa scada temporar functia imuna – deci nu exagerati!
  • Somn adecvat. O crestere a somnului mareste efectiv numarul de celule albe din sange. Pierderea somnului chiar si pentru cateva ore pe timp de noapte, mareste inflamatia in corpul nostru, ceea ce ne face mai susceptibili la infectarea cu virusi si la simptome mai severe.
  • Minimizati stresul. Nu intrati in panica. Stresul emotional creeaza stres fiziologic in corp, care ne reduce apararea imunitara si ne face mai vulnerabili la boli. S-a demonstrat ca stresul reduce abilitatile celulelor albe din sange de a ucide germenii si creeaza de fapt mai multe inflamatii care ne pot face sa ne simtim si mai bolnavi.

Deficientele de vitamina D si zinc pot complica infectia cu Covid-19

Vitamina D este solubila in grasimi si este esentiala pentru sanatatea si functionarea sistemului imunitar. Vitamina D imbunatateste efectele macrofagelor si monocitelor in combaterea agentilor patogeni. Macrofagele si monocitele sunt celule albe din sange care servesc ca parti esentiale ale apararii imune. Vitamina D scade, de asemenea, inflamatia, care ajuta la promovarea raspunsului imun. Problema este ca o multime de oameni au deficit de vitamina D. O astfel de afectiune afecteaza negativ buna functionare a sistemului imunitar. De fapt, nivelurile scazute de vitamina D sunt asociate cu un risc semnificativ crescut de astm alergic, gripa si alte infectii ale tractului respirator superior.

In functie de nivelurile sanguine ale unei persoane, oriunde intre o mie si patru mii de unitati internationale de supliment de vitamina D zilnic este doza suficienta pentru majoritatea persoanelor. Cu toate acestea, cei cu deficiente mai grave pot necesita doze mult mai mari. Alimentele de top pentru vitamina D sunt uleiul de ficat de cod, galbenusurile de ou, ciupercile, pestele gras etc. Vezi si: Solutii practice la problemele de sanatate mentala in timpul pandemiei

Zincul este adaugat in mod obisnuit la suplimente, precum si la alte produse medicale care sunt menite sa va ajute la cresterea sistemului imunitar. Asta pentru ca zincul este un mineral esential pentru functionarea sistemului imunitar uman. Dezvoltarea si comunicarea celulelor imune necesita zinc. De asemenea, joaca un rol vital in timpul unui raspuns inflamator. Deficitul de nutrienti din zinc afecteaza semnificativ capacitatea sistemului imunitar de a continua sa functioneze corect. Bineinteles, rezulta un risc crescut de infectie si boala, inclusiv pneumonie. Alimentele bogate in zinc includ nuci, carne, crustacee, leguminoase, seminte, produse lactate, oua, ciocolata neagra.

Vezi si:

Vitamina D3 si quercitina – foarte importante in lupta cu virusii si bacteriile

Uleiul de oregano, cel mai puternic remediu antiviral, antibacterian si antifun­gic

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...