Sfaturi pentru intarirea imunitatii. Incoltirea semintelor

Sfaturi pentru intarirea imunitatii. Incoltirea semintelor

Oricand este momentul pentru modificarea stilului de viata nesanatos intr-un stil de viata echilibrat si armonios. Bolile, virusii, bacteriile, racelile si gripele pot fi tinute la distanta, respectand pasi simpli zi de zi. Iata sfaturi pentru intarirea imunitatii si imbunatatire sanatatii. Sunt la indemana oricui, cu putina vointa si un program gandit din timp, totul este posibil.

Dieta ideala pentru intarirea imunitatii

Sfaturi pentru o dieta ideala:

  • Includeti mai multe fructe, legume si salate proaspete si de sezon in dieta zilnica;
  • Reduceti consumul de paine, alimente cu amodion, carne, branza, oua ar trebui sa reprezinte doar 20-30% din dieta zilnica. Acestea pot duce la probleme precum producerea mucusului, tensiunea sistemului nervos, artrita, reumatism, boli digestive, respiratorii;
  • Pregatiti legume la aburi, daca le fierbeti, atunci multe elemente nutritive raman in apa;
  • Folositi uleiuri vegetale obtinute prin presare la rece, in loc de grasimi saturate, care duc la boli de inima, cresc presiunea sangelui si nevelul colesterolului, obezitate;
  • Mancati carne organica si mariti consumul de peste;
  • Beti apa, aceasta este necesara pentru a ajuta toate functiile organismului sa lucreze, sa indeparteze reziduurile si sa previna constipatia; Beti 6-8 pahare de apa pe zi.

Intarirea imunitatii – Lista de NU-uri pentru o viata mai sanatoasa

Ce sa nu faceti:

  • Nu mancati alimente din borcane sau recipiente ce contin aditivi chimici, precum fitocolorantii sau conservantii. Aditivii daunatori pot duce la hiperactivitate si alergii si sunt asociati cu cancerul;
  • Nu folositi prea multa sare, ea creste presiunea sangelui, riscul atacurilor de cord si volumul tesuturilor adipoase;
  • Nu folositi prea mult zahar, el este in stransa legatura cu bolile de inima, obezitate, caderea dintilor, intarirea arterelor;
  • Nu mancati prea multa carne, mai ales carne rosie, care predispune la boli de inima, atacuri cerebrale si cancer. Materia putrefacta ramane in intestinul gros timp indelungat, un om avand materie putrefacta in colon intre 3-5 kg;
  • Nu consumati prea multe lactate, ele sunt asociate cu producere de mucus, cu raceli, artrita, alergii, astm si boli de piele. Calciul il puteti lua cu incredere din legumele cu frunze verzi, nuci crude si seminte de orice fel, excelente surse de calciu;
  • Nu beti prea multe cani de ceai si cafea, mare atentie si la cafeaua decofeinizata, care poate indica ca, desi cofeina a fost inlaturata, teofilina si teobromina raman, iar ele afecteaza in mod similar cafeinei. Inlocuiti cu ceaiuri din plante, apa si suc de fructe;
  • Nu beti prea mult alcool si nu fumati, tigarile contin chimicale daunatoare, ce distrug inima si plamanii.

Metoda de a imbunatati sanatatea cu plante incoltite

Asociate cu un echilibru perfect intre vitamine, minerale, proteine, carbohidrati si grasimi, semintele plantelor sunt cea mai buna sursa de nutritie. Pentru a le descoperi intregul potential, trebuie sa le punem la germinat, sa ajunga plante tinere, inmuindu-le in apa timp de cateva zile. Acest proces se numeste incoltire.

Citeste si Graul germinat si proprietati sale reintineritoare.

Semintele incoltite acasa, intr-un borcan, reprezinta o sursa usoara, sigura si accesibila pentru o dieta mai sanatoasa. In aceasta epoca, majoritatea fructelor si legumelor sunt cultivate pe soluri fertilizate artificial, tratate cu tot felul de chimicale, hormoni, fungicide, insecticide si conservanti.

Mancarurile pe baza de semintel incoltite au gust deosebit si sunt foarte sanatoase. In momentul in care incolteste o samanta, concentratia nutrientilor creste in salturi spectaculoase, pana la 20% proteine, pana la 30% acizi nucleici si multe vitamine pana la 500%.

Beneficiile semintelor incoltite

In acelasi timp, enzimele inactive din seminte prin viata, divizand amidonul in zaharuri simple, cum sunt fructoza si glucoza, transformand proteinele in aminoacizi si grasimi saturate in aminoacizi liberi. Activitatea intensa a enzimelor stimuleaza activitatea propriilor enzime ale corpului.

Un lucru interesant este ca atunci cand sunt inactive, boabele de naut, linte si germenii de fasole sunt plini de enzime cu efect incetinitor, care nu le fac doar greu de digerat (chiar si cand sunt gatite), dar pot interactiona cu capacitatea organismului de a absorbi mineralele din mancare.

Se pun la incoltit cam orice tip de vegetatie, adica boabe, leuminoase, cerealele, nucile, semintele si chiar ierburi ca iarba de orz si de grau. Puteti pune la incoltit boabe de fasole, de soia, de naut, ovaz, linte, mustar, ridiche, boabe de quinoa, seminte de susan si de floarea-soarelui. Cand sunt incoltite, ele sunt toate gustari delicioase, mai ales cand sunt puse in salate la care se adauga sosuri bune.

Vezi si Cura cu grau incoltit – Alimentul minune cu efecte terapeutice suprinzatoare.

Cum se pune la incoltit?

Se aleg semintele cele mai bune, de preferat cele organice. Se pun semintele intr-un castron si se clatesc bine cu apa. Se pun apoi in vase si se acopera cu apa fiarta si racita, de preferat apa plata. Cumparati un incoltitor, adica un sistem cu compartimente pe niveluri.

Se lasa peste noapte intr-un loc intunecat si cald. Dimineata se clatesc semintele cu apa proaspata si se pun din nou intr-un loc intunecat si cald. Se procedeaza la fel si seara. Se repeta ultimii doi pasi pana ce incoltesc semintele.

Cand au inceput sa incolteasca, se pun pe un pervaz pentru a primi putina caldura si lumina de la soare. Acum pot fi luate si presarate in salate sau mancate ca atare, ca desert le puteti amesteca cu miere.

Vezi si:

Cele mai bune ceaiuri pentru intarirea imunitatii

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...