Sfaturi numai bune de urmat in prag de iarna. Cum ne intarim imunitatea

Imunitatea reprezinta capacitatea organismului de a se apara impotriva microbilor si substantelor toxice, iar un sistem imunitar slabit lasa organismul vulnerabil la aproape orice tip de boala, in special la cele infectioase.

Acum, cand vremea rece incepe sa bata la usa, virusu­rile si bacte­riile ne invadeaza, patrund in corp odata cu aerul inha­lat, ataca mucoasa cailor respi­ra­torii si se extind apoi in tot orga­nis­mul nostru.

Primele persoane atacate vor fi cele sedentare, obosite, cu o dieta precara, persoa­ne ale caror sis­tem imunitar este extrem de so­li­citat in­cat nu mai pot face fata si unei viroze. Astfel, viru­su­rile trec la atac, iar singura metoda de reusita este de a ne cali si de a ne pregati orga­nis­mul sa faca fata iernii ce urmeaza.

Iata, mai jos, cum poti preveni bolile sezonului rece:

-Nu va temeti de tremurat! Este important sa iesiti din cand in cand din casa, imbracati subtire, pentru ca asa se incepe calirea. Acest tre­murat este un minunat exercitiu pentru sis­temului imunitar. In acest mod, organismul va sti cum sa reactioneze, va lua masuri de protectie prin cresterea tem­peraturii (datorita miscarii). Astfel, exci­tatiile scurte provocate de frig nu fac altceva decat sa stimu­leaze pro­ducerea de anticorpi si punerea lor in functiune.

-Exercitii de respiratie. Respiratia poate parea un lucru banal, dar pe masura ce crestem incepem sa uitam sa respiram normal si ne surprindem uneori respirand scurt, sacadat, in timp ce sangele ne este invadat de hormonii stresului. Acesti hormoni de stres reprima raspunsul sistemului imunitar. Asadar, daca vrei sa fii sanatos, trebuie sa stii ca o respiratie corecta poate avea implicatii foarte mari in tratamentul unei varietati de afectiuni. Intra AICI pentru a afla care sunt tehnicile corecte de respiratie.

-Starea de spirit – radeti cat mai mult. Se spune ca tristetea si supararile atrag si bolile. Ei bine, cam asa si este. S-a dovedit ca o stare generala proasta slabeste sistemul imu­nitar, in timp ce o buna dispozitie creste numarul anti­corpilor. Asadar, radeti cat mai mult! Vezi AICI ce beneficii are rasul pentru sanatate.

-Faceti dusuri scotiene. Se refera la du­surile alter­na­tive (fierbinti si reci), facute in di­mi­neata. Acest soc este un stimulent pentru sis­te­mul imunitar. Toate celulele din orga­nism se invioreaza imediat. Se incepe intotdeauna cu un dus cald/ fierbinte si abia apoi cel rece.

-Faceti in fiecare zi, timp de cateva minute, execritii fizice. Antrenamentul fizic este cel mai bun pentru sanatate, ajutand la intarirea musculaturii, a circulatiei, dar si a sistemului imu­nitar. Atentie! Important este sa nu o dati in extrema cealalta. Sportul de performanta sla­beste foarte mult imunitatea.

Vezi si: Sucul de morcovi protejeaza plamanii si intareste sistemul imunitar

-Nu uitat de odihna! In timpul zilei, organismul este prea mult solicitat de combaterea dus­ma­nilor care vor sa-l invadeze, asa ca doar noaptea gaseste timp pentru producerea de anticorpi.

-Nu uitati de vitamine si ceaiuri! Sistemul imunitar are nevoie de vitamine pentru a face fata virusurilor si bacteriilor. Asadar, consumati alimente bogate in vitaminele A, C, E si microele­men­tele zinc si seleniu, deoarece acestea apara orga­nismul de dis­trugere, elimina subs­tantele toxice si impul­sio­neaza produ­ce­rea de anticorpi. Totodata, nu trebuie sa uitati de ceaiuri. Vezi articolul: 10 ceaiuri pentru imunitate

Vezi si: Fericirea si sistemul imunitar – de ce esti mai sanatos atunci cand esti fericit

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...