Respiratia corecta si beneficiile ei. Cum sa fii mai sanatos aplicand metoda Wim Hof – „Omul Ghetii”

beneficii respiratie

Respiratia poate parea un lucru banal, dar pe masura ce crestem incepem sa uitam sa respiram normal si ne surprindem uneori respirand scurt, sacadat, in timp ce sangele ne este invadat de hormonii stresului. Acesti hormoni de stres reprima raspunsul sistemului imunitar. Asadar, daca vrei sa fii sanatos, trebuie sa stii ca o respiratie corecta poate avea implicatii foarte mari in tratamentul unei varietati de afectiuni.

O tehnica de respiratie corecta reprezinta un aspect esential al procesului de punere in miscare a energiei, deoarece respiratia amplifica energia vitala. 

Pornind de la beneficiile respiratiei, am aflat si despre Wim Hof, un olandez care ne arata tehnicile lui de respiratie care iti calmeaza mintea si intaresc sistemul imunitar.

Wim Hof, sau „omul ghetii”, cum mai este cunoscut, are un talent neobisnuit. Doar prin control mental şi exerciţii de respiraţie, acesta isi poate regla temperatura corpului, reusind sa bata cateva recorduri Guinness ca:

  • A participat la un semi-maraton la Polul Nord, in picioarele goale;
  • Si-a injectat cu o bacterie foarte puternica si a reusit sa o nautralizeze;
  • A stat mai mult de doua ore scufundat in gheata. 

Totusi, pe langa stabilirea acestor recorduri, el colaboreaza si cu oameni de stiinta pentru a demonstra ca ceea ce face el functioneaza.

Wim Hof spune ca sistemul nervos se rezuma la nervi si daca reusesti sa ai un bun control asupra sistemului nervos, acesta va produce multa dopamina, care reduce reflexul durerii. Corpul este complet echipat pentru a infrunta extreme, dar trebuie sa invatam sa il controlam, mai spune acesta.

Iata ce presupune metoda Wim Hof:

Cel mai bun sfat, spune el, este sa faci un dus rece dupa unul fierbinte si vei simti schimbarea daca faci asta in mod regulat. Inca un pas extrem de important este respiratia, sa respiri mai mult decat simti ca este nevoie.

Persoanele care au practicat in mod constant aceste tehnici au raportat rezultate anecdotice, de la imbunatatirea performantei atletice pana la calmarea simptomelor bolii cronice.

Tehnica de respiratie:

-Un exercitiu de respiratie controlat dezvoltat de Wim Hof implica scurte perioade de hiperventilatie urmate de scurte perioade de retentie a respiratiei. In timpul acestui exercitiu, veti simti usurinta, mici ameteli si furnicaturi in maini si picioare. La final, va veti simti energizat, trezit sau euforic.

Este recomandat ca aceste exercitii sa se faca dimineata, inainte de micul dejun si intr-o pozitie confortabila (lungit in pat).

Iata 3 pasi pentru o respiratie corecta:

1.Hiperventilatie. Stand intr-o pozitie relaxanta, incepe sa respiri constient. Respira incet din burta, facandu-ti respiratiile mai adanci pana cand ti se umple plamanii complet (nu conteaza daca inspiri pe gura sau pe nas). Cand expiri, nu forta – lasa aerul sa iasa linistit. Continua intr-un ritm constant, tinand cont de respiratia ta pana cand ajungi la 30 de respiratii.

2.Retinerea respiratiei. Dupa expiratia finala, tine-ti respiratia cat poti (vei vedeam ca pe masura ce exersezi, timpul de retinere a respiratiei o sa dureze mai mult. Cand dorinta de a respira devine incomoda, inspira inca o adancime si tine-o inca 10-15 secunde.

3.Repetitie. Repetati ciclul de retinere a hiperventilatiei si a respiratiei pentru un numar de 3-4 runde.

La final, incepe sa respiri normal si sa stai cateva minute in aceeasi pozitie fara sa te ridici, pentru a oferi timp corpului sa isi revina din hiperventilatie.

Wim Hof spune ca la inceput ii era greu sa ii convinga pe oameni de beneficiile respiratiei si ale frigului, dar cand a inceput sa implice si stiinta, lucrurile au devenit mai usoare.

De exemplu, un studiu publicat de catre Academia Națională de Științe din America afirma ca, prin hiperventilatie constienta, Hof isi poate creste pulsul cardiac, nivelurile de adrenalina si alcalinitatea sangelui.

Practica metodei Wim Hof a facut ca temperatura pielii sa ramana relativ invariabila la expunerea la frig, o descoperire pe care cercetatorii au atribuit-o cresterii inervatiei simpatetice si al consumului de glucoza. Metoda i-a permis sa genereze caldura care se disipa la tesutul plamanilor si incalzeste sangele care circula in organ.

Aceasta rezistenta este direct legata de alcalinitate – un corp inflamat nu poate performa, iar tehnicile de respiratie fac corpul sa fie alcalin. Imbunatateste semnificativ rezistenta la antrenament si antrenamentele legate de zona cardio. Oamenii invata sa implice in mod constient respiratia, ceea ce scade anxietatea legata de performanta. Vezi si: Dieta alcalina este foarte sanatoasa, intareste sistemul imunitar si protejeaza impotriva virusurilor

Alte beneficii pe care le-au observat practicantii acestei metode au fost:

  • are efect energizant
  • ofera o vindecare mai rapida a anumitor rani (este stiut faptul ca sangele oxigenat grabeste vindecarea)
  • te ajuta sa te incalzesti mai rapid in diminetile reci de iarna
  • imbunatateste performanta sportiva
  • te ajuta sa suporti mai usor durerea
  • imbunatateste concentrarea si claritatea mentala
  • elimina stresul, anxietatea
  • scurtcircuiteaza furia si supararea

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...