Seful Terapia Cluj ne arata ce masuri ar trebui sa ia angajatorii la locul de munca

masuri-de-luat-la-locul-de-munca

Directorul general al societatii Terapia Cluj a anuntat ca niciun anagajat din 5.000 de lucratori in industria farmaceutica nu au avut pauza de lucru sau alte probleme, tocmai pentru ca exista o responsabilitate imensa pentru sanatate si mediu.

De ce nu s-au imbolnavit cei din fabricile de medicamente?

In curand, masurile de restrictie se vor ridica si multi dintre corporatisti se vor intoarce la birouri. Acesta a atentionat ca este ingrijorat pentru sanatatea lor.

Astfel, directorul prezinta cinci sfaturi de bune practici esentiale, care i-a ajutat pe cei din fabricile de medicamente sa reziste in aceasta perioada de pandemie.

“Am crezut ca este o idee buna sa prezint cinci sfaturi de bune practici pe care noi le-am pus in aplicare cu sfintenie in ultimele doua luni si care ne-au ajutat sa trecem peste aceasta perioada, fara efecte secundare.

Informatiile de mai jos, venite din propria experienta, nu dintr-un manual de igiena, pot inspira sefii organizatiilor medii si mari, mai ales cele care lucreaza in cladiri de birouri, spatii industriale si situri de productie.

Daca cineva crede ca implementarea masurilor de mai jos este scumpa, atunci sa se gandeasca la costul izbucnirii unei miniepidemii de coronavirus in propria-i organizatie”, a subliniat Dragos Damian, scrie zcj.ro.

Dragos Damian a absolvit Universitatea de Medicina si Farmacie din Cluj-Napoca, incepandu-si cariera in industria farmaceutica in 1993, in cadrul companiei Roche. A promovat foarte repede pana la pozitia de medical manager.

Intre 1999 si 2004 a avansat din postura de country manager si a avansat la conducerea reprezentantei Menarini/Berlin Chemie, apoi a fost luat de Terapia, unde a ocupat pe rand pozitia de director comercial, respectiv CEO, odata cu preluarea companiei Terapia de catre grupul Ranbaxy.

Sfaturi pentru institutii in perioada care urmeaza

1 – Numirea unui „epidemiolog de serviciu”. Acesta ar putea fi cineva de la resurse umane, chiar directorul departamentului. Ar trebui sa fie un coleg care are minime cunostinte medicale, care stie mai multe despre Covid-19. Acesta ar trebui sa fie responsabil cu sanatatea fiecarui coleg si sa implementeze toate masurile de preventie impotriva Covid-19.

2 – Un termometru-pistol ar trebui sa existe in fiecare institutie, iar un scaner termic este bun pentru organizatiile mari. Administratorii de birouri ar trebui sa se ocupe de montarea acestora. „Epidemiologul de serviciu” va fi instruit sa stie sa interpreteze rezultatele si ce masuri sa ia.

Distantarea sociala, eticheta respiratorie si igiena mainilor, foarte importante

3 – Este important sa se creeze o cultura a distantarii sociale, eticheta respiratorie si igienizare a mainilor. Distantarea sociala de 2 m este mai importanta decat mastile si manusile, pe care cei mai multi angajati nu stiu sa le poarte corect. Astfel, angajatorii sunt sfatuiti sa regandeasca pauzele de masa si de cafea, in asa fel incat sa existe distantarea sociala. In plus, acestia vor fi obligati sa ofere masti si manusi toturor. Eticheta respiratorie se refera la faptul ca toti angajatii trebuie sa fie instruiti sa stranute in pliul mainii. Epidemiologul din institutie va fi responsabil cu instruirea tuturor angajatilor sa tuseasca si sa stranute corect. La nivelul fiecarei institutii este important sa se creeze un reflex de pauza de spalare sau dezinfectie a mainilor. Acesta va intra in obisnuinta angajatilor. Administratorii de cladiri vor instala dispersoare de dezinfectant pentru toata lumea. Daca aceste 3 lucruri vor fi promovate, riscul imbolnavirii scade dramatic.

4 – Ar fi ideal sa se puna la dispozitie de catre angajatori uniforma sau echipament de unica folosinta la dispozitie. In plus, dezinfectia totala a spatiilor saptamanal ar trebui sa fie obligatorie. Astfel, se va evita transportul virusul de la serviciu acasa, iar cea de-a doua ofera protectie si siguranta angajatilor la locul de munca.

5 – Testarea in organizatie si stocul preventiv de medicamente. Daca prima este discutabila, cea de-a doua este interzisa. Angajatorii sunt sfatuiti sa nu cedeze ofertelor retetelor medicale de pe piata, ci sa ceara intotdeauna sfatul unui specialist.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...