Mihaela Bilic: Cel mai important factor de crestere a imunitatii – somnul

Mihaela-Bilic-cel-mai-important-factor-de-crestere-a-imunitatii-somnul

Somnul. Toata lumea se preocupa de cresterea si intarirea imunitatii odata cu inceperea sezonului rece, care aduce numeroase raceli si gripe, alauri de noul coronavirus care a oprit planeta. Pe langa o dieta echilibrata si sanatoasa, mai este un ingredient fara de care nu putem trai.

„Somnul de calitate (odihnitor si suficient ca durata) este de departe cel mai important factor de crestere a imunitatii. In somn corpul nostru se reface, prin intermediul somnului sistemul nervos este hranit si tot in somn se face “curatenie” la capitolul celule moarte, imbatranite sau bolnave. Nu intamplator dormim 30% din viata noastra fara somn nu putem functiona si, surprinzator, este mai important decat hrana. Privarea de somn duce rapid la tulburari neurologice grave si chiar la moarte, desi de foame putem rabda saptamani intregi.”, a declarat medicul nutritionist, scrie doctorulzilei.ro.

Nu este un secret ca, atunci cand ne trezim dupa ce am dormit bine, ne simtim pregatiti sa incepem ziua cu stare buna, dar daca somnul nu a fost suficient sau odihnitor, ni se pare ca ziua abia inceputa este groaznica. Dupa o noapte de zvarcolire sub plapuma, ne putem trezi nemotivati si suparati pe lume. Motivul pentru aceasta este ca somnul joaca un rol imens in functia creierului, avem nevoie de somn pentru a ne ajuta sa ne concentram, sa invatam si sa fim productivi.

Au existat chiar studii care au aratat ca lipsa somnului poate duce la aceeasi scadere a nivelurilor de performanta ca si intoxicatia cu alcool, in timp ce testele au aratat ca a dormi o cantitate buna poate imbunatati nivelul de cunoastere si abilitati. Deci, daca doriti sa fiti in top in fiecare zi, asigurati-va ca dormiti bine.

Pentru a imbunatati sanatatea mintala, somnul este crucial

Este demonstrat ca persoanele care se plang de probleme de sanatate mintala, cum ar fi depresia, au si probleme cu somnul noaptea, intr-adevar lipsa somnului a fost chiar legata de un risc crescut de sinucidere. Motivele care stau la baza acestui lucru sunt neclare, dar daca suntem obositi in mod constant, atunci este foarte probabil sa avem o dispozitie proasta si sa fim cam rastiti cu prietenii si familia noastra. In plus, acest lucru ne poate determina sa nu vedem niciodata partile pozitive, ceea ce este inceputul de depresie si boala. Prin cresterea cantitatii de somn pe care o obtineti si, mai important, a calitatii somnului, va veti trezi cu o stare de spirit mai buna.

In cercurile medicale, este bine cunoscut faptul ca cei care dorm mai putin tind sa aiba kilograme in plus fata de cei care dorm 8 ore pe noapte. Pentru copii, somnul este cu atat mai important cu cat riscul obezitatii este cu 89% mai mare la cei care nu dorm suficient. Deci, este important pentru copii sa doarma bine, nu numai ca se reduce riscul de obezitate, dar se vor imbunatati productivitatea si sanatatea mintala in acelasi timp.

Sfaturi pentru un somn mai bun:

Salteaua este primordiala deoarece nu doriti sa va intoarceti toata noaptea, dar daca aveti o saltea buna, somnul va fi mai profund. Perdelele sunt, de asemenea, esentiale, deoarece avem nevoie de spatiul nostru de dormit pentru a fi cat se poate de intunecat. De asemenea, nu mai priviti telefonul mobil inainte de a dormi, deoarece lumina albastra de fundal va va trezi si veti avea probleme cu incercarea de a va odihni. Vezi si: Imunitate puternica cu sirop de catina, ghimbir, lamaie si miere. Reteta

„Fara mancare se poate, fara somn nu! Asa ca daca va pasa cu adevarat de sanatate faceti din odihna o prioritate si numarati oi pana adormiti, in loc sa fiti conectati permanent la noutatile de pe retelele de socializare. Ecranele alunga somnul iar lipsa de somn scade imunitatea…. acum sa va vad cum rezolvati aceasta dilema.”, a mai adaugat Mihaela Bilic.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...