Metode de imbunatatire a nivelului de testosteron

Metode-de-crestere-a-nivelului-de-testosteron

Testosteronul este cel mai asociat hormon cu muschii din corp. Acesta poate actiona direct sau indirect in tesutul muscular. Poate afecta cresterea raspunsului muscular si poate infulenta sinteza proteinelor. Testosteronul poate afecta sistemul nervos, imbunatatind cresterea fortei si permitand sa ridicati greutati mai mari. Astfel, testosteronul actioneaza direct pe tesutul muschilor, stimuland schimbarile de marime si putere. Crescand nivelul testosteronului, puteti deveni mai puternici si puteti lua in greutate.

Cum puteti creste nivelul testosteronului in mod natural

Cresterea nivelului de testosteron a fost observat dupa exercitiile aerobice de mare intensitate. Chiar daca acest tip de exercitiu creste nivelul testosteronului, trebuie minimalizat daca scopul final este doar cresterea puterii si a marimii muschilor.

Marimea greutatilor si exercitiile trebuie sa varieze pentru a continua cresterea nivelului de testosteron. Variatiile exercitiilor, a unghiurilor, va avea ca rezultat cresterea fibrei musculare, maximizand potentialul de eliberare a hormonului.

Anumite suplimente va pot ajuta sa cresteti nivelul testosteronului, alaturi de antrenamente. Consumul de ashwagandha poate creste nivelul de testosteron, de asemenea. Cu toate acestea, este bine sa faceti pauza de antrenamente la fiecare 6-8 saptamani.

Timpul ales pentru antrenament poate afecta, de asemenea, nivelul testosteronului. La barbatii, nivelul creste in special dimineata, scazand pe parcursul zilei.

Stilul de viata va poate afecta nivelul testosteronului

Stresul activeaza productia de cortizol, hormonul care reduce nivelul de testosteron. Nivelurile de cortizol sunt de obicei controlate de o enzima (11 beta-HSD), dar in momentele de stres, cantitatea de cortizol eliminata creste, cauzand scaderea drastica a testosteronului. Cercetatorii au observat ca un nivel crescut de cortizol scade nivelul de testosteron, tocmai de aceea minimizarea stresului este atat de importanta in viata de zi cu zi.

Consumul de tutun si alcool scad, de asemenea, nivelul de testosteron. Este important sa renuntati la ele pentru a va mentine nivelul de testosteron ridicat.

Perioadele de privare de somn si antrenament intensiv s-au aratat a fi importante in reducerea nivelului de testosteron. Odihna si somnul sunt foarte importante, inclusiv recuperarea dupa antrenemantele intense.

Dieta si vitaminele sau minerale pot influenta cresterea nivelului de testosteron

Dieta este un alt factor important care poate influenta nivelul testosteronului. Consumul minim de carbohidrati (mai putin de 5% din totalul de calorii) s-a demonstrat a avea efect de scadere a testosteronului, fata de o dieta cu cantitati egale de carbohidrati si calorii totale. Asigurati-va ca aveti un consum de carbohidrati suficient pentru a va mentine antrenamentele.

Consumul mare de proteine in comparatie cu carbohidratii, scade nivelul de testosteron, asadar asigurati-va ca dieta voastra contine o ratie de 2:1 carbohidrati si proteine. Mai mult, cercetarile au aratat ca nivelul de grasimi bune din organism poate afecta nivelul de testosteron, de aceea se recomanda suplimentarea cu grasimi precum Omega 3, pentru a va asigura ca aveti cantitati bune de grasimi pentru a mentine nivelul de testosteron ridicat.

Consumul de vitamine si minerale poate avea o influenta pozitiva asupra nivelului de testosteron. A avea deficiente de seleniu, de exemplu, atunci cand aveti o perioada de antrenamente, poate scadea nivelul testosteronului. Alimentele bogate in seleniu sunt produsele animale, nucile si cerealele. Insa, suplimentarea cu seleniu este intotdeauna binevenita.

Suplimentele precum zincul sau magneziul s-au aratat a fi extrem de importante in cresterea si mentinerea nivelului de testosteron la sportivi si nu numai, in timpul perioadelor de antrenamente. Alimentele bogate in zinc sunt fructele de mare, precum stridiile, dar si nucile sunt foarte bune.

Vitaminele A si K se pare ca sunt la fel de importante pentru cresterea nivelului de testosteron. Dozele necesare zilnice de vitamine si minerale trebuie luate atat din alimente, cat si din suplimente pentru a va asigura mentinerea unui nivel de testosteron optim.

Vezi si: Semne si simptome ale nivelului ridicat de estrogen, cauza a ingrasarii

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...